X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שלושה שבועות לפני הגמר, ההפקה מנסה להחזיר למתמודדים קצת אנושיות ועל הדרך, לסחוט דמעות: ג'קי עוזב את האלכוהול וחוזר להיות ליצן, ליעוז מראה סימני חיים וליהיא עם צחקוקי פנסיונרית מפלורידה
▪  ▪  ▪
חייבת לדעת הכל. פרידה הכט
[צילום מסך-עכבר העיר]

בננה ספליט
פחות משלושה שבועות לפני הגמר וליעוז מצליח סוף סוף לקבל כמה שורות רצופות וכמה דקות מסך באח הגדול. אם מישהו יברר את היחס בין מספר המילים שהראו את ליעוז מוציא מפיו, למספר הימים שהוא נמצא בבית האח הגדול, הוא בוודאי יגלה שליעוז שבר שיא שלילי. אולי רק במנזר השתקנים מצליחים לדבר פחות וגם זה לא ממש בטוח. אז מה הביא לליעוז את החפפה? מה שרף לו את הפיוזים? מה גרם לו טו גו בננז כמו ליהיא בוודאי הייתה מיטיבה לתאר?
האח הגדול הציע לו לבחור בין מופע סטנדאפ במוצאי שבת שישודר בטלוויזיה לבין האפשרות להסתובב יום שלם בחליפת בננה. ליעוז האומלל בטוח שהעם צמא לספיישל בכיכובו. ניתוק בן שלושה חודשים מהעולם גם גורם לו לחשוב שערוץ 2 נוטה לחלק חצי שעת שידור בפריים טיים בכזאת קלות. באופן משונה, מי שנכנס לבית על תקן של סטנדאפיסט, מעולם לא נראה מספר בדיחה אחת, אלא הוצג כדמות די טרגית שסוחבת געגועים קשים לאמא מתה.
אבל ליעוז לא יודע על זה שום דבר, על זה שהעם צמא לשמוע את הפאנצ'ים שלו ושהוא ויתר על הזדמנות חייו. לא לוקחות לו שתי דקות והוא פוצח בנאום חוצב להבות ומתריע בכל חבריו שלא יעזו לפשל במשימה ולבחור בצפוי. מי שלא יעמוד בתו התקן הליעוזי, יחטוף על הראש. ולמה? כי הוא הקריב את היקר מכל. הוא מעולם לא עמד להדחה, כי הוא השורד האמיתי. נופר, שועלת הדחות ותיקה, לא מתרגשת כל-כך מהר.

ג'קי ונופר

בפרק הקודם הפכו את ג'קי מליצן החצר לאלכוהוליסט, לגנב ולשקרן. אתמול החליטו קצת להרגיע עם רצח האופי ולנסות לתת לו הזדמנות לחזור ולהיות הליצן. ג'קי, מסתבר, כבר נמצא בשלב הפוסט פוסט ליצני שלו והוא רק רוצה לעבור את שלושת השבועת הקרובים בשלום.
בלי להתכוון, המשימה לימדה את ג'קי שיעור חשוב: בחורות אוהבות בחורים אדישים שלא יכולים, או לא רוצים לגעת. אם הם לבושים במדים של נזירה, הן בכלל לא יכולות לעמוד בקסמיך. הנשיקה והחיבוק של נופר חיסלו את הסיכוי לנצח את המשימה. גם את המסיבה הן חיסלו עוד לפני שהיא התחילה. איכשהו, כשפרידה צורחת על כולם שיתחילו ליהנות ועכשיו, הם מתקשים לציית. באמת חבל שהם לא הולכים עם האמת שלה.

דחיית סיפוקים

המשימה השבועית פרטה לדיירים ולנו על שני מיתרים. הראשון הוא מיתר האינטימיות. אחרי שלושה חודשים אנחנו מכירים את הדיירים ואת כל המנהגים שלהם כמו שאנחנו מכירים את של בני משפחתנו. זהו ניסיון יפה של ההפקה להחזיר לאנשים האלה קצת מהאנושיות והיומיומיות שלהם, אחרי שבועות ארוכים שראינו אותם בעיקר צורחים זה על זה מלוא גרון עד שהראש שלהם איים להתפוצץ לחתיכות קטנות של קונפטי.
החלק השני עסק בעצם בדחיית סיפוקים ובצורך לסחוט עוד כמה דמעות. הצלחה יוצאת דופן נרשמה במקרה של ליהיא, בחורה בת פחות מ-30 עם צחוק של פנסיונרית יהודיה בבוקה דל ויסטה בפלורידה. את התמונה של עתי היא שמחה לראות, את אבירם הרבה פחות. אם למישהו עוד נשאר ספק, "האח הגדול" היה הבריחה שלה ממנו והיא לא רצתה אותו שם. שאר הברירות היו די מטופשות, והגדילו לעשות עם סיוון שהתלוננה שהאח הגדול לא ממש מכיר אותה. למי שלא צפה, אפשר לומר שגרסאות מודרניות של משפטי שלמה לא ממש היו שם.
מי שלא מצליחה לבחור בחיים מחוץ לבית האח הגדול ועדיין מסרבת לקבל את רוע גזירת ההדחה שלה היא מרב בטיטו. מסר הווידאו של בטיטו לפרידה היה לכל היותר פתטי, ונפל במלכודת שאליה צעדו כעיוורים כל המתעמתים עם פרידה. בעצם הרצון שלהם להתחבב עליה ושהיא תכיר בהם או תראה אותם, הם ממליכים אותה למלכת הבית ואחר-כך מתלוננים שהיא מצווה לערוף את ראשם. אם הם רק היו רואים איך פרידה מתחרפנת כשהיא מגלה שיכול להיות שהייתה התרחשות בבית שהיא לא ידעה עליה (ע"ע הגילוי שסיוון שכבה עם עמיר וע"ע הגילוי ששימי הדג מדבר), הם היו מבינים מהי הטקטיקה הראויה. סם החיים של אנשים מהסוג של פרידה הוא הקונפליקט. עם התעלמות היא כבר לא יכולה להתמודד.

תאריך:  10/03/2011   |   עודכן:  10/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרידה נלחמת על השליטה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שבוע בלתי צפוי שיהיו 2 מודחים
מיכל  |  10/03/11 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי דוידוביץ
אישה התרשלה בשמירה על בנה הפעוט    כתוצאה מכך בלע התינוק נקניקייה, נחנק ונותר משותק לגמרי    מצבו כנראה בלתי הפיך    לא רק שאותה אישה לא השגיחה כראוי על התינוק, אלא היא ניסתה גם להכניס יד לכיס הציבורי ולהוציא ממנו כסף שלא ביושר    תביעת נזיקין שהגישה נגד זוגלובק ונגד המדינה נדחתה ע"י ביהמ"ש
אלישע פורת
בשנות הארבעים והחמישים לא היו מעילים נגד הגשם לחברי הקיבוץ. ואלה שהיו, היו מאולתרים: משקי דורה ריקים, מחתיכות ברזנט קרועות, ומאריגים גסים של מצעי מיטה שיצאו מהשימוש. היום, לאחר ששים וכמה שנים אני מתגעגע מאד לימי התום והצנע ההם
יובל לובנשטיין
האם הסיפור המקראי של יעקב ועשו לא חוזר לנו בפרשת רכישת קלאב מרקט על-ידי שופרסל במהדורה מחודשת?    מי הוא יעקב ומי כאן עשו? האם רוזנהויז הוא הקול? וגידור הוא עשו? האם נוחי דנקנר הוא הקול? ורוזנהויז וגידור הם ידיו של עשו? האם רפי ביסקר הוא יעקב או עשו?
יעקב בר-און
נתיבה בן-יהודה הייתה אז בת 43, ממורמרת כהרגלה, עדיין לא מפורסמת, רגע לאחר שהוציאה עם דן בן-אמוץ את 'המילון העולמי לעברית מדוברת' שנתן לגיטימציה לסלנג. ראיון מלפני 40 שנה עם הפלמ"חניקית שמרדה לא רק בעברית המצוחצחת של משפחתה, אלא גם בתרבות הישראלית המפלה נשים
יוסף עברון
הוא פתח את מלחמת השחרור, חתם על הסכם שלום עם מצרים, דגל ב"עליונות המשפט", קידם שכבות חלשות בחברה, שקד על הקמת התנחלויות, יזם את חוק רמת הגולן והורה על הפצצת הכור האטומי בעירק    19 שנה לפטירתו של מנחם בגין ז"ל, ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל שלא נכנע ללחצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il