X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אזור הקירור - מכרה הזהב של החנות [צילום: פלאש 90]
הסודות מאחורי המדפים: המקום הכי רווחי במרכול
מקרר החלב הוא "מכרה הזהב" של החנות מוצר שוהה בממוצע במקרר יומיים בלבד הפריט הנמכר בכל מקרר בישראל הוא גבינת הקוטג' כיום המגמה היא להגדיל את שטחי הקירור למוצרי החלב והגלידות על חשבון הבצקים הקפואים

המקום הרווחי ביותר בכל סופר מארקט הוא מקרר החלב, הגבינות והסלטים. תחלופת המוצרים הגבוהה יחסית כ-15 פעמים בחודש בממוצע ואף למעלה מזה. כלומר מוצר שוהה בממוצע במקרר רק יומיים - דבר שמביא את אזור הקירור - להיות "מכרה הזהב" של החנות.
ממוצע זה מורכב כאמור, מהרבה פריטים ובולטת השונות הרבה. הפריט שנמכר הכי הרבה בכל מקרר בישראל הוא קוטג תנובה וישנן חנויות שכל הזמן ממלאים בו סחורה כך שבממוצע הקוטג מתחלף שם מעל 100 פעמים בחודש! (לשם השוואה ברשתות "עשה זאת בעצמך" המלאי הממוצע מוחלף כ-4 פעמים בשנה, כלומר פריט ממוצע נמכר אחת לשלושה חודשים).
אומנם הרווח הגולמי (הפער בין מחיר המכירה בלי מע"מ למחיר הקניה) נמוך יחסית (בעיקר בשל עלויות הסדרנים, המשולם על-ידי היצרנים), אולם מהירות המחזור מפצה על זה ובגדול. ההפסד הגדול של הסופר יכול להיות עקב מחסור בסחורה או בעת תקלה במקרר ולכן תשומת הלב הניהולית של המנהל תמיד תהיה שם. בעיתות של מחסור במוצרים אלה, נבחנים באופן מעשי יחסי הספק והרשת, וזה הזמן "להסדיר את היחסים".
מילוי הסחורה במקררים - נעשה רובו ככולו על-ידי סדרני החברות - אשר נאבקים אחד בשני כל היום ומדי כל יום במהלך השנה - על השטח.
הצליח סדרן של חברה אחת "לגנוב שורה/מדף" זהו הישג אדיר עבורו ומייד הדבר מדווח למפקחים מלמעלה. סידור הסחורה במקררים נעשה על-פי פלנוגרמה אשר מאושרת על יד הרשת, אולם כאמור זו התוכנית - אך במציאות "העסק זז, חיי ונושם".
הסידור המסורתי התבסס על שטחים מוגדרים לכל יצרן, כלומר זה השטח של תנובה/שטראוס/טרה/גד/אחר ועם הזמן חלה התמקצעות בתחום והסידור עבר להיות על-פי נושא כמו - כל החלב במקום אחד, מעדנים מתוקים, לבנים, גבינות לבנות, קוטג, צהובות וכו.
הקמת מקררים דורשת תכנון מראש והשקעה כספית לא מבוטלת. זה דורש מימון שחלקו מגיע מהספקים, חשמל וגיבוי חשמל/גנראטור ומקום.
בחלק מנקודת המכירה - "חסכו מקום" ולא נתנו מספיק מקום לקונים להסתובב עם העגלה וישנם סופרים שממש לא נעים להיות באזור הקירור. כאן יצא שכרם בהפסדם (ואנו נשארנו בצפיפות ובדוחק) שהרי אנו יכולנו למלא יותר מוצרים אם היה לנו את המרווח, השקט והנינוחות.
תוסיפו לזה את העובדה שכל המבצעים - חייבים להתבצע באזור המקרר ולא "על גבי משטחים" מחוץ למדפים וקיבלתם - מהומה. המבצעים המוצלחים הם בדרך כלל מבצעי כמות - לדוגמה 6 יחידות ב-10 שקלים זוג ב-X שקלים וכו'.
"הפרטיים" היו הראשונים שגילו וישמו את הדבר והשקיעו ממון רב בהוספת מקררים לחלב, לקפואים, לגלידות ולמצוננים - פעילות אשר הסבה להם תשואה נאה. גם תחזוקת המקררים והמקפאים עברה לאחרונה שדרוג, ויתר תשומת לב בזכות הכרת הרשתות בחשיבות הפעילות. בדרך כלל המקררים מחוברים למערכת אשר מתריעה בעת עלייה בטמפרטורה או ירידה בהספק הקירור, אירוע המפעיל אזעקה במרכז שירות והיוצר קריאה מיידית לטכנאי הקירור.
הידעתם?
- לכל סוג מזון נדרש מקרר יעודי.
- למוצרי חלב, סלטים וירקות מצוננים - קירור של 4 מעלות צלזיוס.
- למוצרים קפואים - בצק, בשר ירקות קירור של מינוס 18 מעלות.
- לגלידות - מקרר עם עוצמת קירור של מינוס 24 מעלות צלזיוס.
כיום המגמה היא להגדיל את שטחי הקירור למוצרי החלב, ביצים, מצוננים וגלידות - על חשבון שטחי הקירור של הבצקים הקפואים. מגמה זו תואמת את הטרנד הבריאותי - ירידה מתמשכת בביקושים למאפים קפואים - בורקסים, מלווח פיצות ועלייה בביקוש למוצרים טריים / מצוננים, אותם ניתן לראות בעיקר באזור הירקות - כמו למשל סלט טרי חתוך ומוכן לאכילה, ארוחות מוכנות.
שינוי נוסף המתחולל הימים אלה - זה העתקת מיקום חלק מהקפואים והגלידות והעברתם לשטחי אחסון ליד הקופות. הצרכן נמנע בדרך כלל מקנייה של מוצר - אשר עד שיגיע לקופה יהפוך למים, ולכן העתקת מיקום המקרר, כמו למשל מקרר הגלידות - תניע אותו לפעולה ולקנייה.
שינוי מיקום שכזה מסב לרשתות רווח רב, שכן הוא הופך מוצרים אלה "למוצרי אימפלס", אשר החלטת הקניה עליהם היא מהירה וקצרה יחסית והרווח של הרשת עליהם גבוה במיוחד.

הכותב משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה,שימש במגוון תפקידים ברשתות המובילות בארץ,בין השאר היה אחראי גם על הקמת שופרסל דיל.
תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: המקום הכי רווחי במרכול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - העיתונות נגמרת בישראל; מחסור בש"גים בארצות-הברית; מי קובע את גובה להבות הטרור ופינה נעימה לאכול ברעננה
ליאון אלי
אישה משועממת ולא מסופקת רוצחת שלושה אנשים ומתאבדת באין טעם לחייה. רבות האופרות שנכתבו במאה ה-20, אך מעטות האופרות שהייתה להן השפעה תרבותית ומוסיקלית כאופרה זו    חובה לחובבי אופרה לראות
אלעזר לוין
החלטה טכנית לכאורה של מועצת מינהל מקרקעי ישראל תוזיל בתוך שנה את שוק הדירות: הקבלנים יצטרכו לבנות ולשווק בבת-אחת בהיקפים גדולים באזורי הביקוש - וכך הדירות באמת יוזלו
אורן פרסיקו
עיתונאית של הארץ פירסמה בטוויטר ביקורת על נוהלי העריכה בעיתון. הבעת ביקורת פומבית עלתה בעבר לשתי עיתונאיות של הארץ במשרתן
אביב בר-נוי
סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות    והשבוע - כיצד לבטל חיוב על שירות שכלל לא הוזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il