X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בספר "יותר מדי אושר", מאת הסופרת הידועה ביותר בקנדה אליס מונרו בת ה-80, אין אומנם סוף-טוב, אך יש חוויית קריאה עמוקה ב"האישה בחליפה האפורה", של אנדריאה קאמילרי, מוצגת אישה יפהפייה שכוחה הוא מיניותה שני ספרים חדשים ומומלצים לקריאה
▪  ▪  ▪

האישה בחליפה האפורה
מאת אנדריאה קאמילרי; הוצאת אחוזת בית
▪  ▪  ▪

סיפור על חיי נישואין עשירים בצביעות, בהעמדת פנים ובשקרים, של הסופר האיטלקי אנדריאה קאמילרי. גיבורו של קאמילרי הוא בנקאי סיציליאני, אלמן אמיד ולא צעיר, שפוגש במי שתהיה אשתו השנייה, אלמנה צעירה, כאשר הוא נשלח בשם הבנק לארגן מחדש את חייה הפיננסיים לאחר תאונת בעלה המנוח. הצעירה, אישה יפהפייה ומדירת מנוחתו של כל גבר, לא מהססת ליפול בזרועותיו במהלך פגישות העבודה שלהם, עובדה שהבנקאי לא העז אפילו לחלום עליה בחלומותיו הכי פרועים. הוא נושא אותה לאישה ומנהל עימה חיי נישואין שבהם היא המחליטה, היא הקובעת, היא המובילה כל מהלך, שולטת כליל בבעלה החושק דרך יחסי המין הפעילים שלהם.
אדלה היפה והאלגנטית יודעת לנהוג בגברים שלה ויש לה רבים. בעלה, הבנקאי, רואה הכל, שומע הכל ומבין הכל. מתבונן בפלצות בחייה עטורי המאהבים, תוך שהיא מקפידה על דיסקרטיות בעיקר כלפי הסביבה, החברה הבורגנית הסיציליאנית, משחקת משחקים יומיומיים מדויקים כדי לא להיתפס, ומחליטה מתי ואיך תיתן לבעלה את מתנות המין והחיבה שהוא חי למענן. הוא יוצא לפנסיה מהבנק, מה שמאפשר לו לבדוק יותר מקרוב את הרגליה ואת בחירת מאהביה, תוך כדי שמירת קודים מסוימים של התנהגות "נאותה". הבעל מקבל הכל בכניעה.
כאשר נודע לרעיה כי בעלה חלה בסרטן סופני, היא משנה את אורחותיה ומתמסרת לטיפול בבעלה, מקדישה לו את כל זמנה, מפטרת, זמנית, את המאהב העיקרי שלה ומעניקה לבעל שעות מבלבלות של "האם היא אוהבת אותי או רק מעמידה-פנים?", משחקת את האישה המושלמת תוך היערכות שיטתית למותו ולירושה שתיפול בחיקה.

יותר מדי אושר
מאת אליס מונרו; הוצאת מחברות לספרות, מהוצאת כנרת זמורה ביתן; ספרה השני של מורו בעברית אחרי "בריחה"
▪  ▪  ▪

אליס מונרו, ילידת אונטריו קנדה, בת 80, היא הסופרת הידועה ביותר בקנדה ונחשבת בעולם הספרותי לענקית ספרותית. משווים אותה לצ'כוב ולוויליאם פוקנר.
היא גדלה בחווה לגידול עופות של הוריה באזור אונטריו, סיימה את אוניברסיטת ווסטרן אונטריו, החלה לפרסם סיפורים מגיל צעיר, עבדה כמלצרית, כמוכרת בחנות טבק וכספרנית. נישאה וילדה שלושה ילדים, התגרשה וחייתה בויקטוריה, בריטיש קולומביה. סיפוריה פורסמו במהלך המאה ה-20 במגזינים בארה"ב ובקנדה. מונרו היא בעלת פרס בוקר ועוד שלל פרסים ספרותיים ושניים מסיפוריה, מתוך עשרים ספריה שיצאו לאור, שימשו לסרטי קולנוע.
כתיבתה של מונרו לופתת את הקורא, לא מרפה ומעבירה אותו כרוח סערה לאזורים אחרים, לחיים אחרים, לנבכי הנפש של אנשים, ההופכים לשעה קלה לחלק מנפש הקורא המתמכר. סיפורי מונרו אינם "קלים" וההתרחשויות בהם, המגיעות לשיא, לקראת סוף הסיפור, הן מהסוג הגורם לקורא ייסורי לב.
מונרו בונה את הסיפור מפרטי-פרטים של הנוף, המעשיים, היומיומיים, הסביבה, הלבוש, ההתנהלות והתנועה של הגיבורים וסיפורם. למרות שהסיפורים מתרחשים בקנדה, עריה ועיירותיה, האנשים הם אנשים של כל מקום, עם כאב אנושי, שנאה וקנאה, חרדות וכמיהות, אובדן וגירושין, פרידות ואכזבות. אצל מונרו אין "הפי אנד", לעתים רחוקות יש התרוממות רוח וחדווה. הזעף, השיגעון, החרדה וההשפלות שעוברים הגיבורים, מעניקים חוויה קשה ועמוקה.

תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יותר מדי אושר עם האישה בחליפה האפורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביגיל קדם
יש לי ילדים. אני לא נשואה. אני לא חד-הורית. אני גם לא גרושה. כן, יש לי בן-זוג; אבל הוא לא אבי ילדיי    אז מה אני?    ההגדרה המתאימה ביותר למשפחה שלי היא "משפחה אלטרנטיבית"    אביגיל קדם מציגה משפחה מסוג קצת אחר...
ד"ר עודד גלפן
האם דמיינתם פעם כיצד יתנהלו טיפולי השיניים שלנו בעשורים הבאים? אילו פתרונות חדשים יימצאו בתחום ההשתלות, טיפולי שורש וכתרים? באילו שיטות ומכשירים ישתמשו הרופאים, האם הכאב והחרדה מפני טיפולים יפחתו ואיך תעוצב המרפאה?
מאיר הילזנרט
בתי המשפט אינם מוסמכים מוסרית להכריע עונשם של עברייני מין    רק נפגע העבירה עצמו רשאי להכריע את דינו של מי שפגע בו    בכך יושגו כל המטרות: הרתעה, ענישה והשבת כבוד הקרבן    הצעה לסדר היום    הציבור מוזמן להגיש התנגדויות והערות/הארות
טרי אדלר
הכינו לבד בבית בשיתוף הילדים    החליפו חלק מכמות השומן שבמתכון הבצק הפריך ברסק תפוחי עץ    מלית התמרים עם קצת אגוזי מלך מומלצת במיוחד בשל תרומתם לבריאות    הכי לא מומלץ: אוזני המן תעשייתיות
איה הוד
בחילות, הם הסממן הראשון להיותך בהריון    איך מתמודדים וכיצד מקלים על התופעה?    הקפידי על שתיית מים וארוחות קטנות, הימנעי משתיית משקאות המכילים קפאין ואל תנסי להיות סופרוומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il