X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין הכוונה לחולל מהפכה בעולם בן-לילה, אבל צעדים קטנים ופשוטים תוך הבנת משמעותם בהחלט יצרו שינוי בעולם לדורות הבאים שלושה עקרונות מנחים בתהליך עיצוב ירוק: צמצם או הפחת, השתמש שימוש חוזר ומיחזור
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ירוק הוא כבר מזה זמן, לא רק צבע, הוא מסמל תרבות, דרך חיים, אהבה גדולה למקום בו אנו חיים והרצון לחיות בסביבה בריאה יותר מבלי לפגוע במרקם הטבעי. זהו צורך בלתי נמנע לעצור ולחשוב ולתכנן באופן מושכל את עתידנו - עד כמה שניתן...
עיצוב פנים ירוק, אשר על כן, יהיה בראש ובראשונה עיצוב אתי בצד עיצוב אסתטי, טרנדי או אופנתי. עיצוב פנים ירוק, טוב לבריאות האנשים השוהים בחלל, ידידותי לסביבה, חוסך באנרגיה, ובמילה אחת מקיים (sustainable), באמצעות בחינת כל ההיבטים בחלל הפנים - בתהליכים ובפריטים שבו. מציאת דרכים לחיסכון באנרגיה ובמים, מציאת דרכים לצמצום פליטת גזי החממה בשינוע סחורות וחומרים, עיצוב פנים חופשי מכימיקלים רעילים, תוך בחירת חומרים וחפצים מקומיים, ידידותיים ביותר לסביבה.
פה המקום להדגיש, שאין הכוונה לחולל מהפכה בעולם בן לילה, אבל, צעדים קטנים ופשוטים תוך הבנת משמעותם בהחלט יצרו שינוי בעולם לדורות הבאים. נשתמש בשלושה עקרונות מנחים בתהליך עיצוב ירוק: צמצם או הפחת, השתמש שימוש חוזר ומיחזור.
נתחיל ביישומו של העיקרון הראשון - נסו לצמצם בצורה משמעותית את הבלאגן השורר בפינות שונות בבית. וכפי שכבר נאמר "מסדרים את הבית - העיצוב יהיה מושלם". בתהליך ארגון ומיון בחרו באחת מתוך ארבע האפשרויות: שמירה, מכירה, מסירה, או זריקה - למיחזור כמובן! סדר וארגון בבית יתרמו לאנרגיות חיוביות עבורנו ויורידו את המתח הנוצר מחוסר שליטה והאין אונים במצב של העדר ארגון וסדר. השתדלו להימנע מלשמור חפצים מיותרים. אנו חוסכים כסף כי אנו לא רוכשים מה שכבר ברשותנו, אנו חוסכים זמן חיפוש יקר כי לכל חפץ יש מקום ידוע. בסיום התהליך שבו יצרתם אזורים מאורגנים ונקיים תחושו נפלא... חופשיים מכבלי הבלגאן. כאילו שמעמסה כבדה ירדה מכם, תנשמו ביתר קלות, ותירגעו.
בעיצוב פנים בכלל ובעיצוב פנים ירוק בפרט, לכל פריט יעוד מדויק, העונה לצרכים. כל שנדרש הוא, ברור מדויק של מקורות החומרים, מהם עשוי הרהיט. לדוגמא, חומרים טבעיים הגדלים במהירות ללא השפעה שלילית על הסביבה הם במבוק, ראטן, שעם, קוקוס. חומרי טבעיים אלו מתחדשים בתוך מספר שנים שלא כמו עצים קשים המגיעים לבגרות בין 50 ל-130 שנה. מה גם, שעצים אלו מהווים נדבך חשוב במערכות אקולוגיות. ובכל זאת, שימוש בעצים קשים הם חלק בלתי נפרד מהריהוט ומחיפויי הרצפה, לכן מעצב פנים ירוק ימליץ בחום על עצים קשים שמקורם בכריתה, המנוהלת בשיטה מקיימת ומאושרים על-ידי המועצה לפיקוח יערות ה-FSC (Forest Stewardship Council). או לחלופין, חידוש רהיטים ישנים, מציאות משוק הפשפשים, שעם השקעה מועטה יחסית יכולים להפוך לנקודות וינטאג' רומנטיות, המוסיפות חן לכל בית, משרד או חלל מסחרי.
גם המטבח יהיה ירוק יותר אם תסתפקו בחידוש המשטחים החיצוניים תוך שימוש בצבע ידידותי לסביבה שאינו משחרר כימיקלים רעילים גם לאחר ייבוש מלא. לא מעט בעלי מקצוע בתחום הנגרות מתמחים בחידוש וצביעה מחדש והתוצאה מעוררת התפעלות, חסכונית לכם וגם לסביבה כמובן.
השתדלו להכניס הביתה יותר אור יום טבעי כמה שאפשר וזאת באמצעות הרחבת החלונות הפונים לצד דרום. בחשכה השתמשו בנורות תאורה חסכונית על בסיס PL החיסכון בצריכת החשמל הוא משמעותי מאד. גופי תאורה יכולים להסתיר את הנורות באופן מרשים בהחלט. כמו-כן קיימים בשוק נורות PL בעלות מראה משופר במחיר סביר ביחס לתמורה המצטברת של החיסכון בחשמל.
משאבי המים הראויים לשתיה, מתדלדלים לא רק בארץ שלנו אלא בעולם כולו. דאגו לתקן דליפות מים בפרט במיכלי ההדחה מעל האסלות, המים דולפים שם מבלי שנשמע או נרגיש. בדקו האם תיקנתם ביעילות - במד המים בכניסה לצינור המים הראשי של ביתכם המחוג ייעצר. לבעלי גינות פרטיות, צמצמו את שטח הגינה, במקומה, הרחיבו את המרפסת. הדשא שלכם יהיה ירוק יותר - תרתי משמע - אם הוא יהיה מרבד דשא סינטטי.
כולנו מבינים עתה, שמדובר בתפיסת עולם ובלקיחת אחריות על מעשינו. המשמעות היא עולם טוב, בריא המתקיים בטבעיות לצד ההתפתחות הטכנולוגית, למעשה, עיצוב פנים ירוק יהיה בכל סגנון שנחפוץ עכשווי, מינימליסטי, כפרי או אורבני, אבל השיק האמיתי בו הוא ההרמוניה עם עולמינו.
כותבת המאמר דבורה צרויה מעצבת פנים: 04-6782967, 050-6595594
www.tsruya-design.com אתר אינטרנט:

הכותבת היא מעצבת פנים.
תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיצוב פנים ירוק וידידותי למשפחה ולסביבה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דשא סינטטי אינו ירוק לסביבה.  ל"ת
ריצוף אבן  |  17/03/11 19:54
2
דשא סינטטי ידידותי לסביבה
טל ס  |  19/03/11 12:32
3
מעצבי פנים
אינטרמן  |  7/04/11 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הסעיפים הבולטים ביותר בהוצאות הקשר עם הציבור הם מיחשוב, אינטרנט וסלולרי. יש גם הרבה הוצאות יצירתיות כמו לימודי שפה, כתיבת נאום באנגלית, ייעוץ מקצועי ואפילו מתקן מים
מיכל שפר מיכאלי
יחסי הגומלין בין תלמידים ומורים הוא נושא שנחקר רבות בתחום החינוך, כפרמטר משפיע ואף מכריע בכל הקשור לסיכויי הצלחה של תלמידים ומורים    לא פעם שמענו על מורים שנחשבים "יוצאים מן הכלל", בשל יכולתם להשפיע על תלמיד להגיע להישגים כנגד כל הסיכויים    אך האם לנו ההורים יש יד בדבר?
יובל לובנשטיין
"מה קרה?" שאל מדף אחד את משנהו, ענה המדף: "חג הפסח קרב ובא וכל הזמן מעדכנים ומשנים את המחירים של המוצרים ובדרך כלל רק למעלה. למה זה קורה?" - ענה המדף הוותיק לחברו הצעיר: "בפסח הציבור קונה בלי הבחנה וזו ההזדמנות שלהם לעשות קופה"
זיו יצחקי
המתמודדים הולכים על בונוס ב"אח, תפיל את המיליון"    ג'קי עדיין לא הפנים את המצב בינו ובין נופר    ליהיא מתפייסת עם הצ'ילבה שלה    כולנו נזכרים במריבות הגדולות לקראת הגמר והג'וקר הולך הביתה
אלישע פורת
קראתי כמה גיליונות של השבועון המוקצה "העולם הזה", ואמרתי לעצמי שככה גם אני יכול, ככה גם אני יודע לכתוב. כשהוזמנתי להשתתף בעיתון הקיר שהתפרסם במוסד החינוכי מעיין, שאגב נכתב כולו בכתב יד, ולא בשום מכונת שכפול, ידעתי שאני הולך לכתוב כמה דפי מופת עיתונאיים על מוסדנו הקטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il