אז נכון העיתון שאני מנוי עליו מהטור הקודם, החליט שהוא מעלה את המחיר. החלטה לגיטימית לחלוטין, שוק חופשי, כלכלה חופשית, אין סיבה שלא יידעו את הלקוחות ויעלו את המחיר. מה? לא ידעו כמו שצריך את הלקוחות?, פשוט העלו את החיוב? - טוב, זה כבר נשמע קצת לא בסדר...
מזל שאיבדתי את המסמך שהדפסתי באותו בוקר, אחרת לא הייתי מנער את המוסף של העיתון לבדוק אם הדף שלי שם, ומגלה את ההדפסה, בגודל של חצי A4 שהוחבאה כמו אפיקומן בעמוד 54 ובה הודעה לקונית ללקוחות על העלאת המחיר של העיתון.
מזל, כי אחרת הייתי מגלה על העלאת המחיר רק בחיוב האשראי, ואז הטור הזה היה שונה לגמרי. חיש מהר הרמתי את הטלפון "אני עדיין בתקופת המבצע הראשונית, ואין לי שום כוונה להתחיל לשלם יותר ממה שהצעתם לי, תעבירי אותי בבקשה לשימור לקוחות כדי שאבטל את המנוי".
טיפ מספר אחד: אל תבזבזו זמן, אם אתם בתקופת התחייבות, שרות הלקוחות לעולם לא יציע לכם הטבה או הנחה בלי סיבה טובה. אם יש הצדקה לביטול ההתחייבות, בקשו ישר להתנתק וששימור לקוחות (אלו שיש להם רק טלפון לשיחות יוצאות), יחזרו אליכם.
"אביב, אתה נהנה מהעיתון שלנו?" עניתי שכן, אבל שזה לא העניין, ושחבל לי ולה על הזמן "אם את לא מתכוונת להחזיר אותי למחיר המקורי, אני מבטל את המנוי". השלב הבא כלל בערך חמש דקות של הסבר של הנציגה מדוע הם העלו את המחיר, איך שאין להם ברירה, ואיך שכדי לספק מוצר איכותי, כפי שאני רוצה לקבל, הם חייבים לפעמים להעלות את המחיר. "טוב, אני מבין אתכם, אבל כל זה לא משנה את העובדה שכרגע אני לא מוכן לשלם יותר על העיתון".
טיפ מספר שתיים: תנו להם לתת את ההסברים, שתפו פעולה, אבל בסופו של דבר אל תתנו להסברים להיכנס למערכת השיקולים שלכם. מה לעשות - הבעיות של החברה הם לא הבעיות שלכם, ואתם צריכים להחליט מה אתם מוכנים לשלם בלי קשר לעלות הייצור של העיתון.
"טוב, תראה מה אני אעשה, אני אבטל לך את החיוב על חודש ינואר, ונאריך לך את ההתחייבות במחיר החדש לעוד חודשיים, סה"כ אתה בעצם תשלם פחות כל חודש וגם סה"כ עד לסוף ההתחייבות החדשה, בסדר?". הסכמתי ונפלתי, נפלתי בפח שלה "נשמע טוב" אמרתי לעצמי בלב, אבל במקביל גם לה, הרי גם ככה אני רוצה להמשיך את המנוי על העיתון, ככה אני ארוויח עוד כמה חודשים במחיר הישן.
טיפ מספר שלוש: תחשבו לטווח הארוך. נתתי להם לשנות את הכללים, בכמה עשרות שקלים עכשיו, הם בעצם קנו את ההסכמה שלי להעלאת המחירים לתמיד. עכשיו, כאשר תיגמר תקופת ההתחייבות, אם אני ארצה להמשיך את המנוי, עליית המחירים היא כבר מובנת מאליה. לא בטוח שיכולתי "לנצח" במקרה הזה, אבל בטווח הארוך, בהחלט הפסדתי מכיוון שהמצב החדש אותו אישררתי בעצם מכיר בהעלאת המחיר.
אז בחודש יוני, כאשר נגמרת ההתחייבות החדשה, אני אוכל לבטל את המנוי, ובאמת יצאתי אפילו ברווח של כמה שקלים מכל הסיפור הזה, אבל אם אני ארצה להמשיך את המנוי, אז בהחלט הפסדתי- טוב נו, כנראה שיש סיבה שהיא בשימור לקוחות...
לסיכום: האירוע: העלאת מחיר - אני לא כולל פה את העובדה שרק במקרה גיליתי שהם העלו את המחיר ואני מנצל את ההזדמנות להזכיר לכל בעלי המנויים על כל שירות כלשהו, לעשות פעם בכמה חודשים בדיקה שגרתית בניסיון לחפש חריגות בתשלומים הקבועים שלכם.
האשמה: אין פה אשמה, זכותו של העיתון להעלות את המחיר.
הטרחה: שיחת טלפון אחת.
תוצאה: הנחה בתמורה להתחייבות ארוכה יותר- לא תוצאה אידיאלית מבחינתי שכן היא מכירה בעליית המחיר, אבל ייתכן מאוד שזה הכי טוב שיכולתי להשיג. כאשר תיגמר תקופת ההתחייבות אצטרך להחליט איך אני ממשיך.