X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חומרי הניקוי המודרניים אכן מנקים מהר וטוב, אולם חלקם "נותן בנו סימנים" שאנו לא רואים ואולי לא מרגישים. ישנם הטוענים שככל שנמעיט השימוש בהם, "הרי זה משובח" ושנדרשת מאיתנו הקפדת יתר בכל הקשור באוורור הבית בעת ביצוע הניקיונות
▪  ▪  ▪
מעדיפים מוצרי ניקיון אינסטנט [צילום: Flash90]

חג הפסח הקרב ובא, הוא זמן טוב להתחדשות ולניקיונות. עוד מעט נופגז בהמון טיפים והרבה פרסומות מכל החברות, עלונים וספרונים ומסרים אין סופיים, בדבר יעילות המוצרים והתכשירים.
בדרך כלל אנו "על-אף היותנו עם הספר", לא מקדישים זמן ומאמץ לאותיות הקטנות ולסימני האזהרה שרשומים על גבי התווית אשר מודבקת על גבי המוצר.
כולנו מעדיפים מוצרי ניקיון אינסטנט - כלומר מוצרים יעילים, מהירים ומיידיים, דבר שהביא לפיתוח של חומרים אגרסיביים, אשר ריח פרחי השדה הנעים שלהם, עלול להטעות אותנו, מאחר שאנו חושבים שהם "טבעיים".
הידעתם?
1) בשבועיים שלפני הפסח עולה באופן ניכר אחוז הילדים אשר נפגע מחומרי הניקוי?
2) בזמן הניקוי, משתחררים לאוויר חומרים מסוכנים, אשר רמת הזיהום והנזק שלהם לאדם יכולה להיות פי כמה מאות מאשר הזיהום שנמצא מחוץ לבית?
3) לאנשים יש נטייה להשתמש בכמויות הגדולות מהמלצת היצרן (שבכל מקרה היא די גבוה, מאחר שהוא יעדיף שנשתמש בהרבה חומר), מתוך הנחה שככל שנרבה, הרי זה משובח?!
חומרי הניקוי המודרניים, אכן מנקים מהר וטוב, אולם חלקם "נותן בנו סימנים" שאנו לא רואים ואולי לא מרגישים. ישנם הטוענים שככל שנמעיט השימוש בהם, "הרי זה משובח" ושנדרשת מאיתנו הקפדת יתר בכל הקשור האוורור הבית בעת ביצוע הניקיונות.
אחד החומרים, אשר נמצאו יעילים ופחות מסוכנים לאדם, זהו דווקא החומץ. החומץ הוא חומר ידידותי לסביבה וגם מחירו הזול מתאים לכל כיס. דווקא עובדת היותו "מוצר ישן מתקופת הסבתא ואולי לפני כן", קצת דחקה אותו לשולי הבמה ואולי גם בשל מיקומו על המדף , שכן לרוב הוא מוצג במרכולים במחלקת הרטבים ליד מיץ הלימון והשמן ולא המחלקת חומרי הניקוי.
ואולי הסיבה העיקרית היא אחרת לחלוטין- כסף!. כמה פעמים ראיתם פרסומות על החומץ הפשוט? כנראה שלא ראיתם, כי מאחוריו לא עומדת תעשיית הפרסום האדירה, עם פרסומאים, עם תקציבי ענק אשר מתמחים בשיווק ובהחדרת מותגים, שהרי הוא בסך הכול רק חומץ.
שימושיו של החומץ הם רבים ונמנה את העיקריים שלהם:
- ניקוי אבנית - בקומקום, באסלה, בסכו"ם ובראש המקלחת.
- הסרת חלודה
- ניקוי מוצרים מזכוכית- חלונות, שמשות
- הסרת כתמים - קולה, תה, קפה ושומן.
- ניקוי שטיחים - חומץ מדולל במים ביחסים שווים - התוצאה מדהימה
- ניקוי סירים ומחבתות- רבע כוס חומץ עם חצי כף מלח.
- תחליף למרכך כביסה - חצי כוס חומץ הדרים
- ניקוי כלים מפיוטר, נחושת ופליז - ממיסים כפית חומץ בכוס חומץ ומוסיפים קמח רגיל עד לקבלת משחה, אותה מורחים וממתינים רבע שעה.
- חומץ עם סודה לשתייה- מסייע לניקוי של אזורים קשים, כולל פחי אשפה או ניקוי צווארוני חולצות לפני הכביסה.
- לפתיחת סתימות- חופן סודה לשתייה ואחר כך חומץ, לאחר התסיסה לשפוך קומקום מים רותחים.
- לנטרול ריחות טיגון או ריחות בישול, יש להניח ליד הכיור קערית קטנה עם חומץ, אשר סופח את הריחות ומונע מהם להתפזר בחלל הבית.
האגדה מספרת על איש שחיי לפני כ-7,000 שנה בבבל העתיקה, שלא השגיח כראוי על תהליך הכנת היין והמוצר שיצא היה חמוץ. להפתעתם המוצר התאים לשימור מזון ולמאכל. בחומץ השתמשו בימי קדם גם לחיטוי פצעים, להקלה מכאבים ולשמירה על חדות המחשבה. בצרפתית הוא נקרא Vinegar שמשמעו "יין חמוץ". ניתן להכין אותו לא רק מיין, אלא מכל חומר אשר תוסס, כמו תפוחי עץ, אורז, אגסים ופירות יער ואפילו מדבש.
חג פסח, נקי, שמח וכשר!.

הכותב משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. ממקימי שופרסל דיל.
תאריך:  20/03/2011   |   עודכן:  20/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: היש "חיסרון בניקיון"?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
חם-חם: אחרי אוצר הבדיחות שהצגתי כאן לקראת חג הפורים, הנה עוד מקבץ קטן של בדיחות וסיפורי חוכמה בניחוח יהודי, הטומנים בחובם מסָרים חינוכיים ופסיכולוגיים שיָפים לכל השנה    תם ולא נשלם    ספיישל לא רק לפורים
אביב בר-נוי
סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות. והשבוע - מה עושים כשמעלים לך את המחיר?
אורן פרסיקו
"נוח לנוני שכל האנשים בחוזה הקיבוצי לא יהיו, שווה לו כל מחיר. העיתונאים בחוזה האישי מקבלים מרות. מנהלי העיתון יוכלו לעשות איתם מה שהם רוצים ולפטר אותם עם מכתב באצטבה בתוך יום". כך התחסלה העבודה המאורגנת בידיעות אחרונות
חיים נוי
המחזה הראשון שכתבה הסופרת יוכי ברנדס. עוסק במשפחה דתית שנקלעת למשבר עמוק בעקבות התפתחות בלתי צפויה, לאחר מותה של אם המשפחה    אין ספק שהמוזיקה והשירה מאפילות על המחזה עצמו ואולם השילוב המופלא ביניהן יוצר הצגה מיוחדת במינה וחוויה תיאטרלית מרשימה
איתמר לוין
מה יקרה כאשר יודיע המשיח שהגיע הזמן לבנות את בית המקדש?    אתם תחליטו האם התסריט הבא הוא פורימי בלבד, או שמא יש בו לא מעט מן המציאות    לשנה הבאה בירושלים הבנויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il