X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יש מומחים שלא בודקים כלל ליקויי איטום ובודקים הם רק אם יש או אין רטיבות. לשם כך לא צריך להזמין מומחה. כל אחד יכול יכול לבדוק רטיבויות, גם מוכר נעליים. מומחים אלה מתעלמים מאי-התאמות ברורות ומוכחות לכללי המקצוע הטובים ולתקינה, ועושים עבודתם רמייה
▪  ▪  ▪
ועד הבית אף אחראי כלפי הדיירים לתקן את נזקי הרטיבות

בסכסוך ארוך שנים שהתנהל בין כותלי בית המשפט בין דיירים בקריות לבין חברה קבלנית, סכסוך אשר כלל ערכאת ערעור בבית המשפט המחוזי בחיפה, הורה בית המשפט המחוזי כי מומחה בית המשפט אשר לכאורה סיים את תפקידו וקבע מהן עלויות התיקונים אותן הדיירים גם קיבלו - יתכבד וישוב לבדוק את הבניינים מבחינת חדירת רטיבות אליהם, עלויות התיקונים הדרושים, ולגבי בניינים שהדיירים ביצעו בהם תיקונים על חשבונם - קבע בית המשפט כי המומחה יתייחס גם לכך ויאמוד את העלויות.
יש להבין כי וועדי הבתים אינם אמורים להשאיר את הדירות וחלקי הרכוש המשותף ללא טיפול ראוי נגד חדירת רטיבות. זאת ואף אחרת, וועד הבית אף אחראי כלפי הדיירים לתקן את נזקי הרטיבות והוא לא אמור להמתין למהלכי בית המשפט כדי שהמומחה יראה את הרטיבות במו עיניו.
אכן, יש מומחים [למרבה הצער] שלא בודקים כלל ליקויי איטום או שאינם מסוגלים לכך או שאינם מעוניינים בכך - אלא ...בודקים הם רק אם יש או אין רטיבות... כמובן שלשם כך לא צריך להזמין מומחה ואפשר כי יבדוק ויכתוב האם יש או אין רטיבות גם מוכר נעליים או יצרן סכיני גילוח. כל אחד יכול, ולא צריך מומחה. מומחה מסוג זה לא יכתוב לעולם כי יש ליקויי איטום בקיץ, כאשר הכול יבש, אלא ימתין לחורף... מומחים אלו מכשירים שרצים בסיטונות, מתעלמים מאי התאמות ברורות ומוכחות לכללי המקצוע הטובים ולתקינה, ועושים עבודתם רמייה.
להלן דבר בית המשפט בעניין הנדון:
[לקוח מתוך הפדאור] - "סבורים אנו שהדרך הראויה היא להורות למומחה שמטעם בית המשפט מר דן אורמן, לבדוק פעם נוספת את הדירות נשוא חוות דעתו, לרבות הרכוש המשותף, וליתן חוות דעת משלימה שבה יקבע את שווי תיקון ליקויי הרטיבות בדירות נשוא חוות דעתו, לרבות הרכוש המשותף, וזאת נכון למועד שבו יקיים את ביקורו החוזר (וככל שהתיקונים הדרושים, או מקצתם, כבר בוצעו, יקבע המומחה את שווי עלות ביצועם של תיקונים אלה).
לצורך מטרה זו, אנו מורים על החזרת התיק לבית משפט קמא, על-מנת שיתן את ההוראות המתאימות למומחה בית המשפט מר דן אורמן, לגבי הערכת שווי תיקון ליקויי הרטיבות.
מר אורמן ימציא את חוות דעתו המשלימה לבית משפט קמא ולבאי כח הצדדים, שיוכלו לאחר מכן להשלים את טיעוניהם, לעניין ליקויי רטיבות אלה בלבד, ולאחר מכן יתן בית משפט קמא פסק דין משלים בסוגייה זו בלבד".
[ע"א 45200-08-10 שיכון עובדים בע"מ נ' זכאי בת שבע ואח'(חיפה), 17/03/2011].
המומחה דן אורמן היה יכול, כמובן, לכלול בחוות דעתו העיקרית את ליקויי האיטום והיה גם צריך לעשות זאת. משלא נהג כך, וזאת ללא קשר עם דברי הביקורת הקשה שיש לי נגד מומחים כבפסקה שמעל לציטוט, נאלצו הדיירים להגיש ערעור [שכנגד] ולמצות את זכויותיהם בערכאה עליונה. זו - פסקה, כאמור, כי המומחה יחזור ויבדוק את מה שהיה צריך לבדוק מלכתחילה.

עורך הדין שייצג את הדיירים הוא אלי הכהן, ומחבר מאמר זה ליווה את התיק כמומחה מטעם הדיירים.
יובהר כי לא השתנה מאום מאז בדיקת המומחה עובר להגשת חוות דעתו ועד כה, ומכאן ההסקה כי הוא היה יכול, וצריך, לבדוק ליקויי איטום, להבדיל מליקויי רטיבות.
המחבר הוא בעלים של "בן עזרא מתכננים ויועצים בע"מ" ומייסד "אבן פינה".
תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי פתח את התיק לשם בדיקת נזקי רטיבות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דני אלון
איך להיערך נכון ואיזה מסמכים חשוב לקחת לחו"ל? מה עושים כשנוסעים עם סוכרת, אסתמה או מחלת לב? אלו תרופות לקחת? איך משפיעים חיסונים בגיל המבוגר? מה עם הגנה ממלריה? ואיך מתמודדים עם טיסות ארוכות? להלן המדריך המלא לנוסעים בגיל המבוגר
יובל לובשנטיין, ערן יהב
החיתולים הם מוצר מושך דעת-קהל והרשתות מנסות בכל כוחן לשכנע את הלקוחות לבוא לערוך אצלן קניות בעזרתו    גודל השוק בישראל מוערך בכ-620 מיליון שקלים בערכי מכירה לצרכן ובכמות של כ-650 מיליוני יחידות חיתולים בשנה    מדוע רשתות הפארם והמזון לא נכנסות לתחום החיתולים החד-פעמיים? מדוע סופר-פארם אשר בנתה מותג מוכר ואמין בשם לייף, לא מתחילה לשווק? ומדוע אין בעיתונות הלוחמת שלנו כתבות על מחירי החיתולים הגבוהים?
שולמית קיסרי
בתערוכת היחיד ה-15 של ד"ר אשר תוכלו לחזות ביצירותיה של אישה שהקדישה חייה לתשוקתה    הציורים - בעפרונות ובטכניקה מיוחדת של צבעי פנדה    חלום עתיק של סיפורים מיתולוגיים ומאבקי כוח בין כלי נגינה ותפישות העולם של גיבוריה בגלריה אפרת בת"א
ד"ר מוטי לוי
אלרגיה היא תגובת הגוף לחומר הקרוי אלרגן (גורם אלרגיה), המצוי במזונות מסוימים, בצמחים, בתרופות, באבקנים, בשערות בעלי-חיים וכמעט בכל דבר שנמצא מסביבנו
עליס בליטנטל
ביצוע חדש ומפתיע להצלחה הענקית משנות ה-60, לשירים ולסיפורים החסידיים שמעבירים צמרמורת עד היום. ביצוע פיוטי מצד אחד, וסוער ברוק חסידי מצד שני, של מסיימי מחזור מ"ט של בית צבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il