X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המחזה המוצג בתיאטרון תמונע מהווה שינוי מרענן מהסוג שמוצאים בציור מופשט משובח, במוזיקה חדשנית או בכל יצירה ספרותית ששפתה עוסקת בהלכי נפש האדם. הוא אינו מותיר את הצופה אדיש
▪  ▪  ▪
עיצוב במה יוצא דופן [צילום: גדי דגון]

תיאטרון מבוסס בדרך כלל על סיפור. המחזה "בכל מקום באמבטיה שאין בו מים" מהווה שינוי מרענן. מהסוג שמוצאים בציור מופשט משובח, במוזיקה חדשנית או בכל יצירה ספרותית ששפתה עוסקת בהלכי נפש האדם.
הבימאית נאווה צוקרמן נמשכה לרעיון הפקת המחזה, ואפילו טרחה לנסוע לגרמניה כדי להיפגש עם המחזאית הצעירה. מההיכרות עמה היא קלטה את המסר העיקר - תאור מצבה הנפשי של אשה במשבר. היא לא יכלה להצליח יותר מאשר בבחירתה בשרה פון שוורצה, מבכירי שחקניות ישראל, לתפקיד הכה דורש.
בהצגה זו שרה, שמוכרת בעיקר בתפקידים מלכותיים ושררתיים - נחשפת כאן במלוא שלל כשרונותיה. כאן היא משוחררת מהמסגרת התוחמת תפקידים בהגדרה מסוימת. כאן היא כה גמישה ורבגונית - שהיא יכולה לסובב את הקהל סביב אצבעה הקטנה, גם כשהתסריט כה ערטילאי ומרחף.
המחזה עוסק בכוכבת טלוויזיה המצטלמת לתוכנית אודותיה. לאחר כמה משפטים מתוך המונולוג "להיות או לא להיות” מ”המלט, היא עוברת לפסים אישיים ונוגעת תוך ווידוי אישי ברבדים הכי עמוקים בנפשה. תוך כדי נחשפים גם יחסיה עם הגברים שבאולפן - הבימאי והצלם שבאולפן - אייל שכטר המוסיקאי שמללוה אותה בשירתו והבימאי טלוויזיה - עירד מצליח, שמקיים איתה אקטים מיניים מלאי תשוקה. מלבדם מצוי באולפן הצלם, איתמר לוריא, שצילומי הווידיאו שלו מקיפים את הקהל באולם מכל קיר.
המעבר בין הרבדים - של השחקנית בתפקיד והאשה-היוצרת הכותבת והשחקנית עצמה באופן אישי, מטשטש את הגבול ביניהן. האשה מסתבר אינה מסתפקת במימוש תשוקתה הפיסית. בשיאו של המחזה, במונולג המסיים, שכולו שפה המקורית של המחזה - גרמנית, זועקת פון שוורצה: אני רוצה גבר אמיתי. דהיינו, היא רוצה את כל הרגשות והתשוקות גם יחד. שרה, שהיא עצמה ילידת גרמניה, ואף תרגמה את המחזה, עושה את המונולוג בכזה רגש, שנראה שלו היה מתבצע בעברית - לא היה יכול לשכנע יותר.
הצגה שלא משאירה אותך אדיש הודות למשחק המופלא של שרה פון שוורצה, של עיצוב הבמה יוצא הדופן של אבי שכווי, המוזיקה והנגינה של אייל שכטר, התנועה המופלאה, ועבודת הצוות של כל היוצרים-שחקנים.

תאריך:  27/03/2011   |   עודכן:  27/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בכל מקום באמבטיה שאין בו מים": שינוי מרענן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הצלחות הנמצאות בכל בית הן פריט מובן מאליו. האם תמיד היה זה כך? ממתי אנו משתמשים בכלים אלו? מה ההבדל בין פורצלן לקרמיקה ו/או stoneware? מדוע במסעדות נהוג להגיש בכלים בעלי "צורה אחרת"? והאם השתנו הרגלי הצריכה בתחום?
ליאון אלי
כוריאוגרפיות מגוונות של הרקדן והכוריאוגרף מנואל לינן, ביצוע מעולה, ריקודים בקצב שונה מלאי שמחה או צער, דרמטיים ומלאי מתח. ערב נהדר ומרשים ביותר. חוויה מקסימה לאוהבי הפלמנקו
אורן פרסיקו
נקמנות, הטלת אימה וטיוח: כך מכנים משפטנים בכירים את החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את העיתונאי אורי בלאו משום שהחזיק במסמכים סודיים. העיתונות, בינתיים, שותקת    אביעד הכהן: "מנקודת מבטו של בלאו זו הייתה חובתו, ולא רק זכותו"
איתמר לוין
טענותיו של יורם שפטל כנגד משפט דמיאניוק הן דברי שקר ובלע. בית המשפט העליון קיבל את קביעותיו של המחוזי לאור הראיות שהיו בפניו. התנהגותו של שפטל זכתה לביקורת נוקבת בעליון. ומי הביא את הראיות המזכות? התביעה, לא שפטל
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
למחרת פסק הדין - השאלה הנוקבת ביותר היא מדוע לא דווח על התנהגותו של משה קצב בזמן אמת ובכך ניתן היה לחסוך מהמדינה את הקלון, ואיך קרה שמשה קצב, שהיה ידוע בהתנהגותו המינית הבוטה, הצליח לטפס בסולם הפוליטי מבלי שאיש יערער על כך    לשם כך כדאי לחזור לחקר תהליך בחירתו לנשיא, שנפלה על הציבור כרעם ביום בהיר, לאחר שמועמדותו של שמעון פרס נראתה כמעט ודאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il