X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בתי מלון, אתרי ספא ובעלי גינות פרטיות מתהדרים לעיתים בגינות "ירוקות" שהוקמו בעזרת עץ טבעי וחומרים שנלקחו תוך פגיעה הרסנית בטבע לקראת חידוש הגינה כדאי להקדיש מחשבה למחיר הסביבתי שאנו משלמים
▪  ▪  ▪
להקדיש מחשבה לסביבה [צילום: פשוט ירוק]

המגמה הירוקה שתופסת תאוצה בעולם ובארץ מביאה עימה לצד דברים טובים רבים גם לא מעט צביעות וניצול של תמימות. לקראת עונת האביב שבו נהוג לחדש את מראה הגינה כדאי להקדיש מחשבה למחיר הסביבתי שלה.
כולנו מכירים את בתי המלון, אתרי הספא והגינות הפרטיות שמתהדרים בתדמית ירוקה. הם קוראים לאורחיהם להימנע מהשלכת מגבות לכביסה כדי לא לפגוע בסביבה, עושים שימוש בנייר ממוחזר וכן הלאה. כל פעולה ירוקה היא חשובה וגורמת ומשפיעה על המגיעים למקומות האירוח ואולי גם תורמת לשינוי אורחות חייהם בביתם הפרטי.
אולם למרבה הצער דווקא מקומות ואנשים שמגדירים עצמם כ"ירוקים" מרבים לעשות שימוש בעץ טבעי, קני במבוק ומוצרים אחרים שנלקחו מהטבע, לעיתים תוך פגיעה הרסנית ובלתי הפיכה. קל למצוא באותם אתרי נופש יוקרתיים דקים מעץ טבעי ולעיתים אף חדרי אירוח שלמים שכולם על טהרת הטבע.
זוהי דוגמה לצביעות ושרלטנות ו"תפיסת טרמפ" צינית על איכות הסביבה. כולנו נחרדים מעקירת יערות העד בברזיל ובמקומות אחרים, אך תורמים לכך מכלי משים, או גרוע מכך במודעות מלאה. דומה הדבר למי ששם פוחלצים של בעלי חיים שצד בסלון ומצהיר בפני אורחיו על אהבתו לחי. מן הראוי להוקיע ולשרש תופעות שליליות כאלו.
אוהבי העיצוב הטבעי אינם צריכים להתנזר ולוותר על אהבתם בשל הדאגה לטבע ויכולים לבחור בחלופות שיעניקו להם את המראה שהם רוצים לגינה, לחצר או לגג וזאת תוך פגיעה נמוכה במשאבי כדור הארץ.
תעשיית העץ הטבעי מייצרת כל העת עודפים שניתן לעשות בהם שימוש לתועלתנו בלי לגרום לפגיעה נוספת. כך למשל, יש תחלופה מתמדת ברחבי העולם של אדני רכבת שהתיישנו. מדובר בעיקר במדינות של הגוש המזרחי לשעבר שבעקבות השיפור בכלכלתן יכולות להחליף תשתיות ישנות.
אדני הרכבת הישנים הם פריט עיצובי יפיפה שיכול לשדרג כל גינה . ניתן להשתמש בהם ליצירת מדרגות, ערוגות, פינות חמד, ספסלים, פסי דריכה ודברים רבים אחרים כיד הדמיון כל זאת בעלות קטנה ובלי לפגוע בדבר. אדני הרכבת יכולים לשמש גם לעיצוב קירות ותקרות במרפסות. תוצר לוואי חשוב נוסף של תעשיית העץ היא הנסורת וכפיסי העץ שנותרים לאחר העיבוד. שיירי העץ בשילוב עם פלסטיק ממוחזר הם חומר הגלם להכנת דק עץ סינטטי, שדומה במראהו לעץ הטבעי ואף נאה מהמקור ובעל יתרונות רבים למשתמשים בו.
הודות לתהליך העיבוד, דק סינטטי באיכות גבוהה אינו מצריך תחזוקה או צביעה מחודשת, הוא אינו כר נוח להתפתחות חרקים ולכן חוסך את הצורך בריסוסים וקל לניקוי. הדגמים מחקים את דגמי העץ הפופולריים וכך אפשר ליהנות לדוגמה מדק דמוי איפאה, בלי ליטול על המצפון את כריתת העץ.
גם המדשאה הביתית מחייבת חשיבה נוספת ושונה. הנחת דשא טבעי אינה פוגעת כמובן בטבע של כדור הארץ, אולם יש לה השלכות סביבתיות שאותן עלינו לקחת בחשבון. הדשא אינו מתאים לאקלים של כדור הארץ וצורך כמויות רבות של מים יקרים שנלקחים בסופו של דבר מהטבע. יתירה מכך, את המדשאה הטבעית נהוג לרסס כנגד מזיקים ולהעשיר בחומרים כימיים וכל אלו יכולים להגיע לילדים, בעלי חיים ומבוגרים שבאים במגע עם הדשא או לחלחל לתוך הקרקע.

הכותב הוא מנכ"ל "פשוט ירוק" המשווקת מוצרים אקולוגיים לגינה, לגג ולמרפסת.
תאריך:  29/03/2011   |   עודכן:  29/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גינה טבעית וירוקה - על חשבון היערות והעצים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אובססיביות היא שקר!  ל"ת
פרופורציות  |  30/03/11 02:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד אדרעי
כולם יודעים ש"סוכר גבוה זה לא בריא לנו", אבל עם יד על הלב - מתי לאחרונה עצרתם באמת לחשוב למה זה קורה? מהם הנזקים שהסוכרת עלולה לגרום לנו וכיצד נמנעים מהמצב ומטפלים בו?    הנה כמה דברים שהנטורופתיה יכולה לעשות למען חיים מתוקים יותר, גם ללא עודף סוכר
אלישע פורת
בשלהי הקיץ מצהיב עמק חפר בשלל פרחים צהובים. ואינני מתכוון לשדות החמניות הזורחות בצהוב הרענן שלהן, לפני שהן מאפירות. אני מתכוון לשלושה פרחים נפוצים, הממשיכים מדי יום לכבוש להם שטחי מחיה חדשים: הכנפון הזהוב, טיונית החולות האמריקנית והטיון הדביק הוותיק שלנו
ליאון אלי
קונצרט מעולה של המקהלה הקאמרית רמת גן יחד עם התזמורת הקמארית הקיבוצית נתניה, שכולל את המיסה דה גלוריה עם הבאס אלכסיי קנוניקוב והטנור יוסף ארידן בניצוחה של חנה צור    מומלץ בפה מלא
יובל לובנשטיין
הסכו"ם - ראשי תיבות של סכין כף ומזלג, כאשר את הכפית מוסיפים "על הדרך" מבלי שהיא נכללת במילה    איך הגיע המוצר הזה לידי בשלות? איך זה התחיל? והאם באמת הסכו"ם בו אנו משתמשים כל יום הוא בקושי בן 100 שנה? ואם כן - מה היה קודם לכן?!
יעקב אחימאיר
"כשדיווחו בעיתונות הבריטית על הטבח באיתמר, עשו זאת באופן שהטיל את האשמה על הנטבחים עצמם"    "התקשורת הבריטית מגנה, מתייחסת בביטול, ממעיטה בחשיבות ואף מתעלמת ממצבים שבהם ישראלים הם קורבנותיהם של ערבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il