X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מור דואני מרצה לנטורופתיה סמינר הקיבוצים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
איכלו רק כשאתם רעבים החופש האמיתי מאכילה לא נכונה לכם מגיע כאשר אתם מקפידים על אכילה מרובה של ירקות, במיוחד ירוקים וכתומים, התומכים במערכת העיכול שלכם ומאפשרים למזון להתעכל היטב
▪  ▪  ▪
להרבות בפירות לא מתוקים
[צילום: פלאש 90]

אצל רובנו, עצם המחשבה על החג המתקרב מעלה בתוכנו מחשבות מאיימות כמו "אוי לא, עד שהצלחתי לרדת כמה ק"ג, עכשיו הכל יעלה בריבית" או "אין מה לאכול בחג הזה, אז אוכלים תפוחי אדמה וביצים ועולים המון במשקל" או "כדאי שאפסיק לאכול שבועיים מראש כי בערב החג אני אעלה 3 ק"ג".
המשמעות של חג הפסח, כשמו כן היא "חג החירות" ואפשרי בהחלט להכריז על יציאה מעבדות לחירות השנה בהקשר לאכילה שלנו. הבא ונעסוק מעט באכילה ה"רגילה" שלנו, המזון הנפוץ ביותר וההשלכות על חופש או חוסר החופש שלנו בנוגע לרובד התזונתי.
המצב הרגשי משפיע
אז לפני שאני נוגעת בגרעין הרעיון עצמו, כדאי לציין, שלרוב החופש מאכילה מופרזת לא תמיד קשור למה אוכלים, אלא למשהו שקורה בפנים, בתוך האדם והוא קשור בדרך-כלל למצב הרגשי של האדם, המחסומים הרגשיים שלו, עד כמה הוא מרוצה מחייו ברגעים אלו וממה הוא בורח ולא מתמודד ולכן בורח לאכילה כפיצוי (זה נושא מרתק ואכתוב עליו בהזדמנות אחרת).
בתפריט המערבי, יש מספר מאפיינים משמעותיים שתורמים באופן מכריע להתמכרות או השתעבדות למזון ולאכילה, ביניהם, אכילת כמות גדולה של מספר מצומצם של מזונות. כלומר, למרות השפע וה"יש" הגדול, ידוע שרוב האנשים מסתפקים במספר בחירות מצומצם של מזונות, בין 30-28 סוגי מזון המרכיבים את תפריטו באופן קבוע ולכן מספר הפעמים בהן אדם אוכל את אותו המזון הוא גדול מדי (בהתחשב שאדם ממוצע אוכל בין 6-4 פעמים ביום), התנהגות זו היא אחת הסיבות להתפתחות רגישויות למזונות שונים בקרב בוגרים בעולם המערבי. לכן, על-מנת לצאת לחופש מאכילה מופרזת, כדאי להקטין את תדירות האכילה במזונות הרגילים ולהגדיל את מגוון המזונות הנאכלים ("דיאטת הרוטציה").
סיבה נוספת ל"חוסר חופש מאכילה מופרזת" נעוצה בכך, שאדם בעולם המערבי מורגל בחייו לטעמים דומיננטים (סוכר, מלח, חריף) הנמצאים בחטיפים, ארוחות איסטנט וממתקים שונים, התרגלות לטעמים החזקים דורשת מהגוף אספקה רציפה והתאמת הציפיות של החיך והקיבה לטעמים הללו, כך שמזון הנחשב בריא או מתובל בעדינות, לרוב אינו ממלא אחר הציפיות של הגוף. לכן, על-מנת לצאת לחופש מאכילה מופרזת, כדאי לעשות לגוף "RESTART" ולהרגיל את החיך לטעמים נטרלים על-ידי אכילה במשך 14-10 יום לפחות מזון אשר מתובל על-ידי עשבי תיבול בלבד וסלרי.
מזון נטול סוכר לחלוטין ומרובה בירקות, מיצי ירקות, מעט פירות לא מתוקים ומעט מיצי פירות מדוללים, בצורה כזאת, המוח שלנו מסגל לעצמו הרגל חדש, ליהנות מהטעם האמיתי של המזון בלי להזדקק לטעמים הקיצוניים.
כעת אנחנו מוכנים "לעלות כיתה", ולומר, בכנות, שלצאת לחופש מאכילה מופרזת, זוהי סיבה למסיבה, להחזיר את השליטה לידיים, להבין כמה זמן, אנרגיה ומשאבים רגשיים, אנחנו מבזבזים על התמודדות עם אכילה התמכרותית, ועל-מנת להשיג את המטרה הזאת, הדבר הנכון ביותר הוא להרחיק מחיינו מזון הנחשב "מזון ממכר".
אין זה סוד שכשאני מכנה את המזון הזה "מזון ממכר" הכוונה היא ל:
  • מזון המכיל גלוטן;
  • מזון המכיל סוכר;
  • מזון המכיל חיטה מכל סוג שהוא.
כל אלו משפיעים על רוב האנשים, כמו שחומר ממכר משפיע עליהם, וגורם לרצות עוד ועוד כל עוד המזון נאכל ונמצא בתוך המערכת של האדם. אך הפלא ופלא, כאשר אדם מוציא מזונות אלו מתפריטו, בתום מספר מצומצם של "ימי גמילה", הגוף מרגיש רענן, חופשי, בעל שליטה על יכולת הבחירה שלו ונטול כל צורך או חשק לאכול מהמזונות הנידונים.
כעת ניתן לדבר בצורה חופשית לחלוטין על הדרך לצאת לחופשי מאכילה מופרזת. על-מנת להשיג מטרה זו, כעת לקראת חג הפסח ומעתה ועד עולם בחיינו אנו, כדאי להקפיד על מספר כללים פשוטים וחשובים:

להלן כללים לחיים בריאים יותר

  • אכלו רק כשאתם רעבים;
  • אכלו רק מה שאתם אוהבים (בתוך המזון הבריא וודאי קיימים מזונות הטעימים לכם, אותם תצרכו ואל תענישו את עצמכם באכילת מזון שנוא עליכם רק בגלל שהוא בריא);
  • טעמו והתענגו על כל ביס כאילו זאת הפעם הראשונה שאתם טועמים מזון מסוג זה;
  • הפסיקו לאכול כשאתם כבר לא רעבים;
  • שאלו את עצמכם מספר שאלות לאחר שסיימתם לאכול ושוב הרעב מציק מהר מדי. שאלו את עצמכם למה בדיוק אתם רעבים?
  • דרגו את מספר הרעב שלכם כרגע.
  • ובנוסף, החופש האמיתי מאכילה לא נכונה לכם מגיע כאשר אתם מקפידים על אכילה מרובה של ירקות, במיוחד ירוקים וכתומים, התומכים במערכת העיכול שלכם ומאפשרים למזון להתעכל היטב, כאשר המזון הנאכל אינו מכיל חומרים משמרים, תוספי טעם וצבע, כאשר מרבית הפחמימות שבתפריט מגיעות מפחמימות מורכבות היפו אלרגניות (אורז מלא, קינואה ועוד) וחלק מהמזון שלכם מגיע מגידול עצמי, ירקות, עשבי תיבול, צמחי תבלין לחליטות צמחים והדמיון הפורה שלכם שמזמין אתכם לגדל ולהתנסות בחווית הגידול העצמי.
בפסח הזה, אנחנו בוחרים לצאת לחופשי מאכילה כפייתית, התמכרותית ומזיקה לבריאותנו.

הכותבת היא Bs.c. דיאטנית קלינית, נטורופתית, מטפלת גוף נפש, מרצה בכירה בבית הספר לרפואה משלימה בסמינר הקיבוצים ומטפלת בשילוב של תזונה, מגע ומודעות גוף נפש ומנחה סדנאות לבריאות ואיכות חיים
תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות כהן
סיבוב נוסף בפרשת הפיכת הפנימייה של ביה"ס החקלאי בפרדס חנה למתחם נדל"ן חל בימים האחרונים, בעקבות הגשת כתב ערעור לבית המשפט העליון על-ידי הסתדרות המעו"ף ועובדי הפנימייה, באמצעות עורכי הדין שלמה כרם ורויטל כרם    לא מתייאשים בקרב
אלישע פורת
הסיסמה המשולשת "לציונות לסוציאליזם לאחוות עמים" התנוססה לאורך כמה עשורים על העמוד הראשון של היומון "על המשמר". על הציונות שיכתבו גדולים ממני. על הסוציאליזם שיכתבו טובים ממני. אבל על אחוות העמים יש לי סיפור מיוחד משלי
חגית כהן
האם ייתכן שתת-ההכרה לא קיימת כלל? פרופסור ישראלי קורא תיגר מרענן על התפישה המקובלת במאה השנים האחרונות לגבי נפש האדם. אך אם להומו-סאפיינס אין תת-מודע, באיזה נס בדיוק אנחנו חולמים?
אורן פרסיקו
הארץ חושף התבטאות של יצחק הרצוג    ידיעות אחרונות חושף הונאת מיליון יהודים    במעריב כותבים לאנשים חופשיים ובידיעות אחרונות מוקדשת הכפולה הפותחת לגלעד שליט, אך לעיתון זה מידע משמעותי יותר מאשר אי-השתתפותו של החייל בסדר הפסח הקרוב
הרצל חקק
ביקשתי לדעת כיצד אופים מצות שמורות. הגעתי לבית המדרש הגדול של חסידות בעלזא - וגיליתי יהדות שעוברת מדור לדור. שאלתי וצילמתי כדי להבין דרך האפייה של המצה השמורה, העבודה ושכרה    סיור מצולם בקהילת חסידי בעלזא, סיפור של אפייה כהלכה - והכל בקדושה ובברכה: אפייה מלאה אורה, הסוד הכמוס של המצה השמורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il