X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חובה לראות [צילום: ליאון אלי]
נורמה אופרת בל קנטו - הנאה מובטחת בזכות המוזיקה
נורמה הכהנת הגדולה של הדרואידים התאהבה בגדול אויבי המדינה. כאשר מתברר לה כי הוא מאס באהבתה ומתאהב באחרת שואפת לנקום, מתחרטת ומשלמת על כך בחייה. הפקה שכל חובב אופרה ישמח לראות. מומלץ ביותר.

בליני כתב בתקופת חייו הקצרים (בן 34 היה במותו) 10 אופרות. בזכות הופעתה של מריה קאלאס בה, היא הפכה למפורסמת ביותר מביניהן. אופרה זו הוא כתב ב-1831 כאשר היה בן 30 ובאותה שנה כתב גם את סומנבול (הסהרורית). בליני הוא אחד משלושת המלחינים, שביחד עם רוסיני ודוניצטי, שכתבו בלקנטו (זימרה יפה). הוא הספיק לכתוב רק אופרות. אופרה זו מרגשת. היא בלקנטו צרוף בשיאו, מיוחדת ויפה.
ההפקה כעת הנה הפקה משותפת של האופרה בת"א עם עוד ארבע אופרות באיטליה.זמן ההתרחשות לא שונה ובה משולבים ציורים המבטאים את הפן הברברי בדמותה של נורמה,דבר שאינו מובן דיו.הליברית של האופרה נכתב ע"י פליצ'ה רומני.
באופרה התפקיד המרכזי הנו של נורמה. היא נמצאת ושרה על הבמה רוב הזמן. כדי להעלות אופרה זו דרושה זמרת מצויינת, אחרת אין טעם להציגה. דניאל אורן המנצח והאופרה בחרו לתפקיד נורמה שתי זמרות אורחות מצויינות דמיטרה תאודיסיו ומריה אגרסטה. שמעתי את שתיהן ולמרות ששתיהן טובות מאוד הן בשירה והן במשחק הרשימה אותי יותר אגרסטה שלדעתי קולה נקי יותר,מרשים יותר, קטיפתי יותר בעוד אצל תאודיסיו הרגשתי רטט מסוים-קול חד מאוד ומאמץ בטונים הגבוהים שנשמעו לעתים כפוגעים בשירתה. כמובן שזה במידה מסויימת ענין של טעם אישי.
נורמה היא הכהנת הגדולה של הדרואידים שהם עובדי אלילים שנכבשו ע"י הרומאים, אך היא נשואה ואם ילדיו של המצביא הרומי פוליונה שמוצא את עצמו בהמשך מאוהב בכהנת אחרת וכאשר הדבר נודע לנורמה יחסה ואהבתה אליו משתנים והופכים לרצון לנקמה.
יחד עם זאת היא שומרת על יחסים תקינים עם אהובתו-אדלג'יזה. כנקמה היא שוקלת להקריב את ילדיה-ילדיו אך ברגע האחרון נמלכת בדעתה. היא מחליטה להקריב את עצמה, מתוודה ומועלת על המוקד. מעשה זה נוגע ללב פוליונה המחליט להצטרף אליה כדי שיהיו יחד לנצח.
אדם המכהן במשרה רמה מרגיש שהוא הכל יכול ושהחוקים לא חלים עליו.כך היה בזמן הקדום וכך גם היום אך יש שמבינים בסוף שכולם שוים בפני החוק ויש שאינם מבינים זאת.
נורמה הבינה זאת וחרצה בכך את גורלה למות.
האריה המפורסמת ביותר באופרה - קסטה דיוה (אלה טהורה)המבוצעת עוד בתחילת המערכה הראשונה הושרה על-ידי שתי הזמרות ברגש, באמונה, בתפילה, בהדר ובשירה מעולה.
במאי ההפקה פדריקו טייצי הסתמך יתר על המידה על המוזיקה הנפלאה של בליני וביים את האופרה בצורה סטטית ביותר כאשר התנועה של הזמרים על הבמה מעטה ומורגשת איטיות מסויימת . גם המקהלה בסצינות ההמוניות בתמונות מרהיבות ביופין, בהעמדה בקושי זזה ממקומה. כל זה אינו מפריע ואפילו עוזר ליהנות יותר מהמוזיקה ומהתפאורה היפה השומרת על סימטריות וקוים ישרים של פייר פאולו ביזלרי והתלבושות ג'ובאנה בוזי.
על המוזיקה ותזמורת האופרה - תז הסימפונית הישראלית ראשל"צ ניצחו בשתי ההופעות שראיתי לסרוגין ישי שטקלר ודניאל אורן. לפי מה שנרמז לי את התזמורת הכין בעצם שטקלר כאשר אורן תיקן או הוסיף דברים שנראו לו כאשר הגיע לארץ סמוך לבכורה.
ישי ניצח ניצוח שקט, ללא תנועות בומבסטיות, קפיצות או נפנוף ידיים, בעוד אורן ניצח ניצוח כוחני ראותני ביותר עם הרבה תנועות ידיים,קפיצות,רטט בכל גופו ואפילו שירה בקול כאשר שניהם השיגו אותה תוצאה נהדרת מהתזמורת המעולה והטובה. היא ליותה את הזמרים מצויין התחשבה בהם וידעה שהם העיקר על הבמה פרט למעברים המוסיקליים הרבים שבאופרה בין הסצינות השונות כאשר זמן זה מנוצל להחלפת התפאורה.
נגינת התזמורת הייתה מעולה תחת שרביטם של שניהם וההבדל ביניהם בתוצאה לא היה רב. ראויה לציון המקהלה המצויינת בסצינות ההמוניות תחת הדרכתו של שטקלר. כאדלג'יזה שמעתי את אווה מיי ואת דניאלה ברצ'לונה ממנה התרשמתי קצת יותר.שתיהן היו מצויינות בעלות קול יפה והשילוב בין נורמה ואדלג'יזה בקאסט הראשון והשני כפי שובצו היה מעולה ומתאים כי לשתיהן היו קולות דומים שהשתלבו יפה,בעלות עוצמה שוה וסיגנון שירה אחיד. בשני הקאסטים שירתן המשותפת הייתה מעולה.
פוליונה - רוברטו ארוניקה בעל הקול החזק והמרשים יותר וג'ורג'יו ברוג'י היו טובים מאוד. רוברטו סקנדיוצי הרשים במיוחד בקול הבאס העמוק שלו אם כי קרלו סטריולי לא פיגר אחריו בהרבה באותו תפקיד. עוד השתתפו גיא מנהיים ואיילה צימבלר.
זאת הפקה שכל חובב אופרה ישמח לראות כי הנאתו תיהיה מובטחת בזכות המוזיקה, הסולנים ושאר מרכיביה. לראות או לא לראות: מומלץ ביותר והיתי אומר אפילו חובה לראות.

אופרה מרגשת [צילום: ליאון אלי]
הנאה מובטחת [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  21/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נורמה אופרת בל קנטו - הנאה מובטחת בזכות המוזיקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ספר לנו,כמה שילמת לראות אופרה?
מטאטא  |  21/04/11 18:41
2
הכתבה בסדר אבל..
יצחק מאלקנה  |  21/04/11 23:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יוהנה גייגר
לפני הנסיעה ברכב, חממו את הפרקים    הרכיבו משקפי שמש בתנאי אור חזק וודאו ששדה הראייה מלא וללא הפרעות    בעלייה למטוס הפחיתו בכבודה    בזמן החופשה, שמרו על איזון בפעילות גופנית
יובל לובנשטיין
הרשתות ובעיקר רשתות המזון, אשר נערכו בזמן, יציעו לנו הצרכנים, שלל מוצרים במחירים מאוד נמוכים, סביר להניח ללא הגבלת קניה כבדה, על-מנת שנחזור ונפקוד את החנויות. זה גם הזמן הנכון, לרדת קצת במשקל תרתי משמע, כולל עודפי המלאי המצוי בשפע בתוך הארונות שלנו
עידן יוסף
האיש החזק באגד מכריז על שורה של בשורות, הולך אל הלא-נודע בכל הקשור לרכבת הקלה בירושלים, מתמודד עם הפקקים באגריפס, נערך לכרטיס החכם ולא מתרגש מתלונות הנוסעים    הוא אינו מתלהב מרפורמת הדילוג של שר התחבורה ומשוכנע שמשרד התחבורה אינו רוצה לחסל את הקואופרטיב    ראיון עם הרבה תחנות ויעד לא סגור
עליס בליטנטל
קומדיה - אמורה להיות קלילה ולא מעייפת. בימויו של אלכסנדר מורפוב הבולגרי, מכביד על החן והקלילות של מולייר. סשה דמידוב, הכוכב הבולט, התמיר והיפה של תאטרון גשר, גם הוא מחצין אדישות משהו, בעת גיפופי הנשים והניסיון לפתותן. הרבה קומדיה אין כאן. יש מקום למיקצה שיפורים
מיכאל טוכפלד
על המלחמות בצמרת: "הצבא הרבה יותר חזק מהתהליכים סביבו, והציבור מבין מה עיקר ומה טפל"    על ברק: "אני עדיין במדים, נותר לי עדיין סוג של כבוד והערכה כלפיו"    על גלנט: "לקראת השלב הסופי של מינוי הרמטכ"ל הוא חידד את העימות איתי"    על אשכנזי: "לא רמו עיניו ולא גבה לבו כל ארבע השנים"    על המרמרה: "אם דבר כזה יקרה שוב, אנחנו ערוכים הרבה יותר טוב להעביר תמונות באופן מיידי"    על בעיית ההסברה: "היא תמשיך ותרוץ איתנו כל עוד אנחנו יהודים וישראלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il