X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עתה, יותר מתמיד, נכון לשאול: האם במרוץ לפטנט לא הזנחנו קצת את הטבע? אולי ישנם גם בצמחים ובתבלינים שבטבע חומרים אשר יכולים רק להיטיב עם האדם? האם ניתן להוציא פטנט על שום או בצל? על פטרוזיליה או אורגנו?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
   נמרוד הלפרן
טבע נפלה ב-8.5%

בימים אלה נמצאת מניית חברת הענק המרשימה "טבע" בעין הסערה. בכל עיתון ובכל פינת מאמרים רואים את הכותרות "מניית העם בלי עם". "אמרנו לכם", "אין להחזיקה מעבר לשיעור כזה או אחר".
אכן המרוץ לפטנט בתחום התרופות הוא מרתק, שכן במידה שעלה בידך לגלות אחד שכזה, מובטח לך זרם של הכנסות ובעיקר רווחים נאים, עד לפקיעתה של ההמצאה.
מנגנון משומן זה, אשר בין אבני הדרך שלו קיימים חוקרים מבריקים ומעבדות משוכללות, משרדי עורכי דין ממולחים וכמובן רשויות התרופות השונות, עובד במרץ ומגלגל סכומי כסף אדירים.
אך אולי עתה, יותר מתמיד, נכון גם לשאול - האם במרוץ לפטנט לא הזנחנו קצת את הטבע? אולי ישנם גם בצמחים ובתבלינים שבטבע חומרים אשר יכולים רק להיטיב עם האדם?
אולי נכון יהיה לחייב את חברות תרופות הפטנט, להפריש אחוז מסוים מסך כל רווחי הפטנט, גם לקרן עולמית אשר תעמיק את המחקר בתחום צמחי המרפא והתבלין? משהו כמו להחזיר "מעשר" קטן גם לרווחת כלל הציבור ותושבי העולם? דווקא לרשויות הבריאות העולמיות, עומדת היכולת לאכוף "נתינה זאת של חברות הפטנט" לטובת כלל האנושות.
צמחי המרפא והתבלין היו בשימוש מזה תקופה ארוכה ולחלקם מייחסים תכונות ריפוי, ללא תופעות לוואי. הבעיה המרכזית היא, שחומרים אלה הם בחזקת "שייכים לכולם ואי-אפשר להוציא עליהם פטנט". האם ניתן להוציא פטנט על שום או בצל? על פטרוזיליה או אורגנו?
בואו נדבר קצת על האורגנו, אשר מכונה בפי רבים גם האנטיביוטיקה של הטבע. האורגנו, אשר מוכר לכולם מהפיצה, הוא צמח רב-שנתי שגדל בעיקר בחלקו הצפון-מזרחי של אגן הים התיכון, זוהה עוד בתקופת יוון ורומי כצמח בעל תכונות ריפוי, בעיקר בשל ריחו העז. מצאו שהוא יעיל כנגד בעיות במערכת העיכול והיכולת שלו להתמודד כנגד מחלות ומזיקים. השמן המופק ממנו נחשב כיעיל ביותר בזכות ריכוז של שני חומרים כימיים, אשר נמצאו כיעילים ביותר ולכן מכונה הצמח גם כאנטיביוטיקה של הטבע.
מי ייתן ויבוא יום ואכן ידעו תושבי הכדור, לאזן בין חברות הענק עתירות הרווחים ובין שלל המידע אשר קיים בצמחי התבלין והמרפא, ואשר בשל אי-היכולת להוציא עליהם פטנט, הולכים במידה מסוימת לאיבוד. ואילו בני האדם, אשר נשענו עליהם שנים כה רבות, מפסידים - בשל נוהלי מחקר ופיתוח לא שלמים ובעלי ראייה לא מספיק רחבה.

תאריך:  24/04/2011   |   עודכן:  24/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניית טבע - ומה עם מה שקיים כבר בטבע?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממש ממש נכון! ווזאת בעיה שלא
אוהד גנור  |  26/04/11 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
ילד בן עשר כמודל לערכיות ולהמון סבלנות שאינם קיימים בנו    "מי שמגדירה את דרגת הנכות ומידתה זו הסביבה - אם היא נגישה ומתחשבת או לא. במובן זה, מערכת החינוך לא נגישה בשבילי ולא מתחשבת בי, וחבל. הם מפסידים!"    אייל שחל, גיבור מסוג אחר
אלישע פורת
לפני כמה עשורים הוצפה הארץ באגוזי הפֶּקאן. אגוז אמריקני טעים ופורה, עץ נהדר, מצל בקיץ ועירום בחורף. הפֶּקאנים ניטעו בהמונים: בחלקות מסחריות גדולות וקטנות, בחצרות הבתים, וכשדרות נוי ביישובים
חיים נוי
אגדת אריס סאן קמה לתחייה במופע מוזיקלי סוחף    הבמאי צדי צרפתי הצליח ללהטט עם השחקנים והפיק מהם מחזמר שופע חן, צבעוני ומלא אנרגיות    מחזמר מלהיב ומרהיב שבזכות השירים התוססים הוא מתעלה מעל התוכן והטקסט
עליס בליטנטל
תיאטרון המדיטק, הנמצא בלב המרכז התרבותי של חולון, צמוד למוזיאון העיצוב וקרוב למוזיאון הקומיקס ולקניון, מעלה את ההצגות הטובות ביותר לילדים ולנוער    הפעם - מתוך שלל הצגות חול המועד פסח, בחרנו לראות את מחזהו של אפרים סידון - "עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור”. מחזה מלא עליצות ומוסר-השכל כאחד
יואב יצחק
התביעה המצרית מאשימה את הנשיא מובארק ובניו בקבלת שוחד בעסקת הגז המצרי עם חברת החשמל בישראל    כמה ישראלים בכירים עלולים להידרש על-ידי התביעה המצרית למסור עדות ובראשם בנימין בן-אליעזר ואיש העסקים יוסי מימן    אחרי שנים של תמיהות ושאלות בסקטור העסקי בישראל - דווקא התביעה המצרית יוזמת חשיפת האמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il