X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השופט אלכס קיסרי בא בטענות לעורכי הדין המבזבזים זמן, אך הוא עצמו נושא באחריות לכך בשל הניהול הלא-יעיל של הדיון. בכלל נדמה שהתיק לא ממש מעניין אותו, וסבלנות כלפי עורכי הדין - ממש אין לו
▪  ▪  ▪
מבזבזים לו את הזמן. אלכסנדר קיסרי [צילום: בוצ´צ´ו]

השופט: אלכס קיסרי, בית המשפט המחוזי, חיפה.
המועד: יום רביעי, 09.03.2011, שעה 12:30.
ההליך: קדם משפט, ת"א 6487-05-10 + ת"א 32204-05-10.
דקות ארוכות נדרשות לאלכס קיסרי, עד שהוא מצליח לעשות סדר בראשו של הפרוטוקול. שישה עורכי דין מייצגים עשרה צדדים בשני תיקים, ולא פשוט לקבוע מי נגד מי ובאיזה סדר. "עכשיו, אחרי שעשינו סדר", הוא פונה לסוללה היושבת מולו, "ננסה להבין מה קורה כאן. מי מנדב הסבר?"
אחד מעורכי הדין קם, ומיד נבין מדוע התנדב. בינתיים קיסרי מתלוצץ איתו: "אתה יודע שמי שמדבר - משלם". עורך הדין משיב: "אני מזמין לקפה". וכעת ניגשים לעניין: סכסוך ארוך שנים בין בני משפחת חמדאן, אולי המשפחה העשירה ביותר בבאקה אל-גרבייה, שאחד מבניה גם היה חבר-כנסת.
למה הוא התנדב? משום שקיסרי לא מקציב לעורכי הדין מסגרת של זמן לשטוח את טיעוניהם, ומותר לנחש שככל שיתקדם הדיון - ייאלץ קיסרי לקטוע את הדוברים, כי הרי יש לו עוד תיקים. זה בדיוק מה שעתיד לקרות, אבל בינתיים הוא נותן לדבר. מדי פעם קיסרי פונה לעסוק בניירת שלפניו; בהמשך הדיון הוא אפילו יתעסק בתיק שפקידת העזר תכניס אליו. ואגב: ראיתי פה משהו שלא ראיתי מעולם. תוך כדי דיון מצלצל הטלפון שעל שולחנה של הקלדנית והיא עונה בנון-שלנטיות: "הוא בדיון".
קיסרי ממשיך לעסוק בניירת שלפניו
בכלל מתקבל הרושם, שהטיעונים העובדתיים לא לגמרי מעניינים את קיסרי. באמת קשה להבין מדוע יש טיעונים כה ארוכים בעל-פה; קיסרי יכול היה בהחלט להודיע שהוא נותן X דקות לכל צד, בדיוק כשם שנהוג להגביל טיעונים בכתב. לעומת זאת, הצדדים המשפטיים הרבה יותר מעניינים אותו והוא מרבה להתערב כאשר עורכי הדין נוגעים בנקודות אלו.
עורכי הדין ממשיכים כמובן לדבר, כי הרי אין הם יכולים לומר לשופט שהוא אינו מקשיב. "אדוני, נקודה חשובה מאוד", מנסה אחד מהם את כוחו. אבל קיסרי ממשיך לעסוק בניירת שלפניו.
מה שכן גורם לקיסרי להתערב, הוא כאשר עורכי הדין נכנסים זה לדבריו של זה. "מה זה הדבר הזה?", הוא נוזף באחד. לשני, הטוען שבניגוד לדברי חברו יש מחלוקת בנקודה מסוימת, הוא עונה בציניות: "אני אבקש מהקלדנית לכתוב בגופן 24 מפי אדוני: יש מחלוקת. בסדר?". להפרעה נוספת: "די! מה יהיה?", ולבסוף הוא אפילו נאלץ לאיים: "אני אוציא את אדוני מהאולם". חוסר סבלנותו בולט עוד יותר כאשר הוא מגיב בקוצר רוח לבקשתה של הקלדנית לעצור לרגע.
כצפוי, ככל שהדיון מתארך, קיסרי מנסה לקצר את טיעוניהם של עורכי הדין. "איך זה מביא אותנו לעניין שלנו?", הוא תוהה כלפי אחד מהם. "עד עכשיו, חלק גדול ממה שאדוני אמר - כבר נאמר". הוא מחדד בקיצור את דבריו של עורך הדין ורומז לו: יכולת לעשות זאת בעצמך. "אדוני היה עושה שירות מצוין ללקוחות שלו, אם היה מוותר על כל ה-20 דקות אחרונות ואומר רק את המשפט האחרון ומתיישב", הוא חותך.
עורך הדין הרביעי פותח: "מלאכתו של בית המשפט במקרה זה סבוכה". קיסרי עונה: "אני מודה לאדוני על גילוי הלב. מלאכתם של עורכי הדין היא לפשט את מלאכתו של בית המשפט, אבל בשעה האחרונה כל עורך דין שקם לדבר - רק מסבך עוד יותר".
"בזבזנו שעה כדי להגיע לעניין"
כאשר עורך הדין טוען לקנוניה במכירת קרקע בשל חוב לרשויות המס, קיסרי מגיב כנשוך-נחש: "אני לא אזכה ליום שבו אחתום על החלטה שיפוטית שכונס נכסים מטעם המדינה היה שותף לקנוניה. אדוני צעיר" - הוא אומר לעורך הדין, הנראה בעשור השביעי לחייו - "אולי הוא יזכה". עורך הדין מתעקש שיש לו מסמכים, וקיסרי עונה בחוסר אמון בולט: "בסדר. לאן אדוני מוביל אותי? שאני אבטל את המכר?"
אחרי שעה ורבע של דיון, שהחל ממילא באיחור של חצי שעה והוקצבו לו 30 דקות בלבד, קיסרי מפנה לעורכי הדין כמה שאלות ולבסוף שואל כיצד הם רוצים להמשיך את הטיפול בתיק. אחד מעורכי הדין טוען לפתע, שיהיה צורך בבדיקה גרפולוגית של מסמכים מרכזיים. קיסרי משיב: "עכשיו אני יכול להגיד בשקט גמור שבזבזנו שעה כדי להגיע לעניין".
בסופו של דבר, מוציא קיסרי צו לגילוי מסמכים תוך 45 יום, ומעניק לצדדים 90 יום להגיש תיקי מוצגים. לגבי בדיקת הגרפולוג: יש להגיש בקשות מפורטות, עם עמדת הצד שכנגד, ואז תינתן החלטה לגבי כל מסמך. קדם משפט נוסף, לקביעת הזמן הדרוש לשמיעת הראיות, יתקיים ב-12 ביולי.
השורה התחתונה: קיסרי בא בטענות לעורכי הדין על בזבוז זמן, אך הוא הנושא באחריות העיקרית לכך, שהרי יכול היה מראש להגביל אותם. חוסר סבלנותו לגבי ההפרעות דווקא סביר; קוצר רוחו כלפי הקלדנית קצת יותר צורם. מפריעה בעיקר העובדה שבחלקים מהדיון נראה היה שקיסרי כלל אינו מקשיב. אם הוא רוצה להסתפק בקריאת הפרוטוקול - יכול היה מלכתחילה לבקש טיעונים בכתב.
מזג שיפוטי: 7
יעילות: 4

כל המשפט בכף-ידך
תאריך:  27/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניתוח קיסרי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מזג שיפוטי מעולה לשופט קיסרי
החששן  |  27/04/11 10:12
2
אם במחוזי חיפה עסקנין
גלובל   |  27/04/11 12:11
3
חנן וייס-שופט צריך להבין שהוא
עובד מדינה ושכרו  |  27/04/11 14:24
4
טעות גדולה בידך.
עו"ד, ת"א  |  27/04/11 15:56
5
קיסרי שופט מעניין
חיפאי  |  28/04/11 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה וגמן
אפילו לאשתו לא גילה יורי גגארין בן ה-31 מהו המועד המדויק של טיסתו לחלל - הטיסה הראשונה שבה יצא בן אנוש אל מחוץ לגבולות כוח הכבידה של כדור הארץ. 50 שנה לשיגורה של 'ווסטוק 1' - החללית הרוסית שהקדימה את האמריקנים במרוץ אל החלליהודה
יהודה קונפורטס
ביום חמישי (28.4.11) יקיימו ב-80 מדינות טקסי זיכרון ממלכתיים להתייחדות עם אנשים שמצאו את מותם כתוצאה מתאונות עבודה. בישראל מוצא את מותו אחת לשבוע עובד בתאונת עבודה ומאז קום המדינה נהרגו 12 אלף איש ב-5,000 תאונות    עמותה ציבורית שהוקמה לפני שנה מבקשת מהמדינה להצטרף למדינות הנאורות ולחלוק כבוד לאנשים שבסך-הכל רצו ללכת לעבוד ולחזור הביתה בשלום
יוסי אחימאיר
כמעט באנונימיות גמורה נעלמה מנוף חיינו האישה הרגישה והשברירית מאיה קגנסקיה, עליה אמר פעם סר ישעיה ברלין המנוח: "מאז התקופה של אנה אחמטובה, לא קראתי פרוזה רוסית פיוטית כמו של קגנסקיה"    מדוע הברנז'ה התרבותית הישראלית מדירה מן הזיכרון התרבותי-קולקטיבי את שמה, זכרה וכתביה של אשת הספרות והוגת-הדעות קגנסקיה?
ד"ר טלי פרידמן
הימנעו מעישון כשבועיים לפני ולאחר הניתוח    דאגו לכך שאדם כלשהו יסיע אתכם לניתוח ויחזיר אתכם    ארגנו מראש בבית אזור מנוחה והתאוששות    ביום הניתוח לבשו בגדים נוחים
תמיר סאסי
אתר איכותי משמש ככרטיס ביקור אלקטרוני רב-שימושים עבור העסק שלך, כשבמקרים רבים אף משמש כצינור ההכנסה העיקרי    איך לבנות אתר מצליח ולהגיע לקהל לקוחות גדול    איזה אתר נדרש לך - תדמית, חנות, ייחודי, פלאש או מסחר?
רשימות נוספות
סאלח להם  /  איתמר לוין
עכו כמשל  /  איתמר לוין
מי צריך שופט? יש קלדנית   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il