X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לעיתים העוסקים בתחום, אשר נמצאים בלהט העשייה, שוכחים שבסופו של תהליך הדבר החשוב הוא לא הקנייה המזדמנת והמבצע, אלא שיעור הנאמנות לאורך זמן. מה הן הדרכים ליצירת רושם חיובי ורצוי על הלקוח?
▪  ▪  ▪
הדבר החשוב הוא לא המבצע או הקופון [צילום: AP]

בעולם רווי התחרות שלנו, כל קמעונאי חייב להשאיר חותם ורצוי מאוד שיהיה גם חיובי על לקוחותיו. ישנן מספר דרכים ליצירת חותם זה, אשר חשיבותו הולכת וגדלה בשוק הצפוף במיוחד בישראל. קיימות מספר דרכים, אולם נראה שדווקא השילוב והמינון ביניהן יכול להניב את התוצאה המקווה.
  • פרסום - זה הכלי הפשוט והקל, השפעתו מהירה וכן תפוגתו. במקרה הטוב מודעה חייה למשך 3 ימים ואם מישהו זוכר אותה לחיוב מעבר לכך, הרי יש בזה הישג לא מבוטל למפרסם.
  • דיוור ישיר לבית הלקוח - גם זה סוג של פרסום, אולם ככל שהוא יותר ממוקד, קרי נושא את שם הלקוח, מביא עימו בשורה מרעננת וחדשה, כך הוא יקבל איזשהו "ניקוד חיובי."
  • קופונים עם הטבות - כאן צריך להקפיד לדעת לנתח את נתוני הקנייה של הלקוח ולא רק את רצון הרשת. לקוח צמחוני, אשר יקבל קופונים לקניית בשר, "יזכור" זאת לרשת שנים ארוכות.
  • שימוש במותג פרטי - במידה והמוצרים טובים ואיכותיים, יעריך זאת מאוד הצרכן. מנגד מוצר לא איכותי מיד ייזקף לחובת הרשת, גם אם המוצר נמכר בהנחה או במבצע (הצרכן לא רוצה לזכור פרט זה).
  • שובר אישי למימוש - קרי כסף דחוי - אמצעי זה נחשב יעיל, מאחר שאדם ממעט לזרוק ואו לא לנצל כסף או שובר המותנה בקנייה סבירה.
  • שובר הנחה לקנייה הבאה - ככל שהוא יהיה פשוט יותר כך, ייטב. לעיתים יש נטייה לרשתות מסוימות "לתת ולא לתת", קרי לחלק הטבה, אך מימושה הוא קשה ומסובך. ההטבה מעל קנייה בסך לא קטן, בתאריכים מוגבלים ובמימוש רק בקניית מוצרים, אשר שם הרווח לרשת הוא הגבוה ביותר. במקרים כאלה, אולי מוטב לא לתת את ההנחה, מאחר שהלקוח מיד מזהה שזו הטבה קשה, או במילים אחרות לא הטבה, או עוד סתם נייר ולעשות V.
  • יחסי ציבור - כלי מצוין, שאינו מתאים לכולם. ישנם היודעים לנצל אותו לטובתם, לדוגמה רמי לוי, אשר הוא אדם העובר מסך בקלות ומשרה אמינות, מנגד ישנם אחרים אשר כלי זה פועל אצלם כבומרנג.
  • כרטיס אשראי - כרטיס הנושא את שם הרשת, במידה והוא גם כרטיס אשראי, אשר מקנה הטבות מעבר לרשת, יועדף על-ידי הצרכנים, אשר יכירו לו תודה.
  • חוויית קניה וחווית חניה - ככל שהרשת תדע להקפיד על תחום זה הרי זה משובח. במידה והחנייה תהיה נוחה, עגלות זמינות, נקיות ותקינות, בלי גלגלים שהולכים הצידה או נתקעים, כך ייטב. במידה והעגלה מעצבנת, לא תעזור שום הנחה או הטבה אחרת וזה בדוק
קיים מושג, אשר דווקא שוק ההון אוהב להשתמש בו כאשר הוא בוחן את שיעור הנאמנות ומחיר המניה. המושג מתייחס לנאמנות הצרכן בכול הקשור לתודעת הצרכן במוחו והשני לשיעור ההוצאה, קרי לארנק. Share of mind / share of wallet.
לעיתים העוסקים בתחום, אשר נמצאים בלהט העשייה, שוכחים, שבסופו של תהליך הדבר החשוב הוא לא הקנייה המזדמנת והמבצע, אלא שיעור הנאמנות לאורך זמן.

תאריך:  27/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שם המשחק הקמעונאי: להישאר בתודעה החיובית של הצרכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
לוקים ברשלנות חמורה, מבצעים ניסוי בלי אישור, מפרסמים מחקר בלי שביצעו בפועל ניסוי. כמה מהרופאים "הכי טובים" של מעריב    "מעולם לא טענו ששיטת הבדיקה והדירוג שלנו מדעית", הדגיש העורך רפי רוזנפלד ביחס לפרויקט הדגל של המוסף
איתמר לוין
השופט אלכס קיסרי בא בטענות לעורכי הדין המבזבזים זמן, אך הוא עצמו נושא באחריות לכך בשל הניהול הלא-יעיל של הדיון. בכלל נדמה שהתיק לא ממש מעניין אותו, וסבלנות כלפי עורכי הדין - ממש אין לו
יהודה וגמן
אפילו לאשתו לא גילה יורי גגארין בן ה-31 מהו המועד המדויק של טיסתו לחלל - הטיסה הראשונה שבה יצא בן אנוש אל מחוץ לגבולות כוח הכבידה של כדור הארץ. 50 שנה לשיגורה של 'ווסטוק 1' - החללית הרוסית שהקדימה את האמריקנים במרוץ אל החלליהודה
יהודה קונפורטס
ביום חמישי (28.4.11) יקיימו ב-80 מדינות טקסי זיכרון ממלכתיים להתייחדות עם אנשים שמצאו את מותם כתוצאה מתאונות עבודה. בישראל מוצא את מותו אחת לשבוע עובד בתאונת עבודה ומאז קום המדינה נהרגו 12 אלף איש ב-5,000 תאונות    עמותה ציבורית שהוקמה לפני שנה מבקשת מהמדינה להצטרף למדינות הנאורות ולחלוק כבוד לאנשים שבסך-הכל רצו ללכת לעבוד ולחזור הביתה בשלום
יוסי אחימאיר
כמעט באנונימיות גמורה נעלמה מנוף חיינו האישה הרגישה והשברירית מאיה קגנסקיה, עליה אמר פעם סר ישעיה ברלין המנוח: "מאז התקופה של אנה אחמטובה, לא קראתי פרוזה רוסית פיוטית כמו של קגנסקיה"    מדוע הברנז'ה התרבותית הישראלית מדירה מן הזיכרון התרבותי-קולקטיבי את שמה, זכרה וכתביה של אשת הספרות והוגת-הדעות קגנסקיה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il