X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גם במצבים בהם כבר נוצרה תלות בתרופות משלשלות, ניתן להתחיל טיפול הומאופתי במקביל לנטילת התרופות ובאופן הדרגתי, תוך ייעוץ עם הרופא המטפל להפחית בהדרגה את השימוש בהן
▪  ▪  ▪
התגובה השניונית [צילום: פלאש 90]

מהי עצירות?
אחד מכל חמישה אנשים סובל מעצירות, שכיחות הבעיה עולה יחד עם הגיל, היא נפוצה יותר בקרב נשים והזנחתה יכולה להביא להחמרה בריאותית.
עצירות יכולה להתבטא באופנים הבאים: צואה קשה, יבשה, מכאיבה או פוצעת, יציאה רק פעם בכמה ימים, יציאה מלווה במאמץ רב, תחושה שההתרוקנות אינה מלאה או צורך בעזרה ידנית על-מנת לפנות את הצואה מהרקטום.
מהן הסכנות בעצירות?
שהייה ארוכה של שאריות המזון במעי הגס תורמת ליצירת גזים, להתייבשות של הצואה ולסכנה לדלקות מעיים, טחורים ופיסורה (סדק בפי הטבעת).
כמו-כן, מתן צואה הכרוך במאמץ גורם ללחץ יומיומי אשר עם הזמן עלול לגרום להרפיית שרירי רצפת האגן עקב מתיחת עצבי האזור, להחמרת העצירות, ובמקרים קשים גם לצניחת אברי האגן ואי שליטה במתן צואה.
בחלק מהמקרים אנו רואים מעגל קסמים, עצירות שבעקבותיה הצואה הופכת לקשה, פגיעה בפי הטבעת בזמן היציאה (לפעמים גם דם בצואה או טחורים), ניסיון להימנע ממתן צואה על-ידי התאפקות נוספת שמביאה לצואה יותר קשה, פגיעה נוספת בפי הטבעת וחוזר חלילה. בעיקר אצל ילדים ההתאפקות יכולה גם להביא למצב של צואה לא רצונית דבר שפוגע קשות בתפקוד ובביטחון העצמי של המטופל.
עצירות בגיל הרך
תקופת הגמילה מחיתולים יכולה להיות תקופה רגישה ביותר עבור הילד. לעתים הוא חש שהוא לא נקי מספיק ושההורים מאוכזבים מכך. הוא נלחץ, פוחד לתת צואה ומפתח בהדרגה בעיה של עצירות. גם שינוי בתזונה (שינוי פורמולות, מעבר לתזונה קשה) או כניסה לבית הספר יכולים לגרום לעצירות בגיל הרך.
עצירות אצל נשים
נשים סובלות יותר מגברים מעצירות, כנראה בגלל המבנה האנטומי של רצפת האגן. אצל נשים בהריון בעיית העצירות חריפה יותר בגלל שינויים הורמונליים, חוסר פעילות גופנית ולחץ על הבטן מהעובר ואצל נשים אחרי לידה יכולה להיות חולשה של שריר האגן ולעתים קרע של פי הטבעת.
עצירות אצל קשישים
גורמים נוספים לעצירות אצל קשישים הם תופעות לוואי של תרופות, חוסר בפעילות גופנית, חולשה של שריר האגן וגידולים החוסמים את דרכי המעיים.
טיפול בעצירות אקוטית
לחץ, מתח, שינוי בתזונה או היעדר תנאים נאותים להתפנות יכולים לגרום לעצירות קצרת טווח. תופעה ידועה היא עצירות של חופשה - אנו יוצאים לטיול, משנים את הרגלי התזונה, אולי קצת נלחצים ודרוכים בסביבה לא מוכרת ולא הולכים לשירותים מספר ימים.
במקרים אלו ניתן לנסות תזונה עתירת סיבים ושתייה מרובה של מים שאמורות להקל על העצירות אולם במצבים בהם העצירות נמשכת זמן רב והופכת לעצירות כרונית יש צורך בטיפול מקיף ויסודי.
שינוי תזונתי ושימוש בתרופות
הרבה פעמים אנו מקשרים את העצירות להרגלי התזונה ולא תמיד כך הדבר. אם אנחנו אוכלים באופן מסודר פחות או יותר ולא אוכלים הרבה ג'אנק פוד הרי שכנראה שהתזונה היא לא הגורם לעצירות. אם כמה אנשים חולקים את אותה דיאטה ורק אחד או שניים מהם סובלים מעצירות או טחורים הרי שהבעיה כנראה אינה נוסעת מהתזונה.
קיים פתרון נוסף והוא שימוש בחומרים משלשלים, חומרים מרככי צואה או סופחי מים, אמבטיות חמות, חוקנים ומוצרים טבעיים כגון מיץ שזיפים או סובין. לצערנו שיטות אלו לא מביאות לפתרון הבעיה ובטווח הארוך אף יכולות להחמיר אותה.
כיצד? גופנו אמור לדאוג לפינוי של הצואה בכוחות עצמו ומשעה שהוא מתקשה במלאכה זו ישנה עצירות. במצב זה התרופות למיניהם (מלאכותיות וטבעיות כאחד) למעשה דואגות לפינוי הצואה ו"עושות את העבודה" במקומו של הגוף. כפועל יוצא מכך יכולת הגוף להוציא צואה מתנוונת בהדרגה, הוא הופך לתלוי באותן תרופות עד למצב של ניוון חריף ותלות כמעט מוחלטת. זה בוודאי אינו תהליך ריפוי, וההומיאופתיה מציעה אלטרנטיבה אחרת שמטרתה ריפוי.
הטיפול ההומאופתי
בטיפול הומיאופתי אנו מחפשים את שורש הבעיה, מבררים מתי היא התחילה, מהם מאפייניה, האם קיימים סימפטומים נוספים (פיזיים או נפשיים), מהו אופי המטופל ואורח חייו ולפי כל אלה מתאימים לו רמדי הומאופתית.
הטיפול ההומיאופתי מתבצע לפי עיקרון הדומים ומתבסס על עיקרון התגובה השניונית, תגובת הנגד של הגוף. לדוגמא: בטיפול הומאופתי לאדם הסובל מעצירות ניתן מינון קטן מאוד של תרופה הגורמת לעצירות וכך נרפא אותו. כמובן שהתרופה צריכה לדמות את כלל המחלה ממנה האדם סובל ולא רק סימפטום אחד שלה.
הרמדי ההומאופתית מנסה לחזק האדם כך שיהיה מסוגל לפתור את הבעיה בכוחות עצמו, לא תרופה יום-יומית שיוצרת תלות אם כי תרופה חד פעמית (לעתים יש לחזור על התרופה אולם בדרך כלל בתדירות של פעם בחודש או אפילו פחות מכך) שמחזקת את גופנו ובכך מעניקה לנו פתרון יציב וקבוע.
גם במצבים בהם כבר נוצרה תלות בתרופות משלשלות ניתן להתחיל טיפול הומאופתי במקביל לנטילת התרופות ובאופן הדרגתי תוך ייעוץ עם הרופא המטפל להפחית בהדרגה את השימוש בהן.
בין אם מקור הבעיה הוא פיזי (פריסטלטיקה לקויה, בעיות בפי הטבעת) או נפשי (מתח, לחץ) ניתן להיעזר בהומיאופתיה על-מנת להשיב את הבריאות ולהחזיר את הגוף לאיזון.

הכותב הוא הומאופת קלאסי מוסמך, מטפל בזיכרון יעקב ובתל אביב
www.eran-homeopat.com
תאריך:  01/05/2011   |   עודכן:  01/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
הסופרת והמשוררת דליס מספרת על המעבר מכתיבת שירה לכתיבת פרוזה על-רקע הופעת ספר סיפורים חדש פרי עטה בשם "סיפורים מחנות יד שנייה" בהוצאת עקד    היא מתארת את המעבר כך - "התרשמות מחוויה, אצל משורר, מועברת דרך קוף מחט. החוט נשזר מסיבים דקיקים שמגלמים בתוכם תמצית סכמאטית של חומרים מורכבים. רבדים אינסופיים של תחושות נדחסים לחוט דק"
אדוארד אטלר
מדוע סירבתי להצטלם לחידון התנ"ך הקרוב    חלופת מכתבים בנושא השואה שפורסמה במהלך החודשים האחרונים במדור "המפתחות בפנים" במקור ראשון
שולמית קיסרי
למי לא קרה, לא פעם ולא פעמיים, מקרה מביך, בו נכח בחתונה מושקעת, שלאחר חודשים אחדים נודע לנו בתחילה בלחישה ואחר-כך באופן רשמי כי הזוג האוהב, זה שטרחנו לכבדו בצ'ק שמן, הלך כמו רבים והתגרש
טל לוין
ירון לונדון, האיש שאמר את המשפט "הזמר העממי הוא נייר הלקמוס של היחסים הבין תרבותיים", אינו לוקה בטקט מיותר    הקריירה של לונדון רצופה התבטאויות מתנשאות, גזעניות וסיטואציות מביכות, אבל גם אומץ ותרומה מכובדת לשפה העברית    גם אם לא אכפת לו מה חושבים עליו, הוא רוצה שלאחרים יהיה אכפת ממה שהוא חושב
צבי גיל
יומנו של ילד מפלנטה אחרת    רשמיו של מבוגר - כאן ועכשיו    ככל שהזמן נוקב ככה מתברר כי העולם, גם בעלות הברית שלחמו בנאצים וגם העמים שנכבשו על ידן, היו יכולים לעשות הרבה יותר כדי לצמצם את ממדי השמדת היהודים    תודעה זאת היא היא שמכתיבה לעתים את התנהגות האומות ומנהיגיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il