X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוזיאון ישראל המחודש. ביקור חווייתי [צילום: יח"צ]
מוזיאון ישראל המחודש בי-ם: קסם של חוויה
קשה לתאר איזו הפתעה זימן לי מוזיאון ישראל בירושלים. חשבתי שאני לוקחת את הילדים לתערוכה חדשה באגף הנוער - "החיים - הוראות שימוש", אך למעשה, הם כה נכבשו מעוצמת הלם המפגש עם המוצגים באגף הארכיאולוגיה החדש, מהציורים והפסלים של אוסף המוזיאון, וכן מהמגילות הגנוזות בהיכל הספר, שאחרי ארבע שעות בין כתלי המוזיאון, הם עדיין צמאו לעוד, ורצו לעלות לקומה השנייה

מוזיאון ישראל היווה בגלל הטיפוס אליו על ההר, למבצע לא קל לבעלי בעיות ברכים ואחרות. החידוש שלו, שהסתיים לפני יותר מחצי שנה, הדהים גם אותי. הכניסה אליו היא בחלקו התחתון של ההר שמול הכנסת. משם – מוביל אותך מעבר מקורה המזכיר את המעברים בשדה התעופה קנדי בניו-יורק. לאורך המעבר – תלויים כמה פסיפסי ענק שנמצאו בארמונות הרומאיים בבית שאן. מהם למדו הילדים על אודיסיאוס ומלחמת טרויה. גם פסלו של רודן עורר את סקרנותם.
לאחר ארוחת בוקר בקפיטריה החדשה, עברנו לאולמות המהממים של המימצאים הארכיאולוגים מכנען. ארונות הקבורה בצורת אדם שניצבים שם, היו עבורם חידוש מרתק שלא זזו מהם חיש קל. כך גם הפסלים העתיקים של תרבויות האינקה ואפריקה – שריתקו אותם, ולא בכדי. אם בעבר, במוזיאון הישן, הארכיאולוגיה הוצגה באולמות אפלוליים, הרי הפעם הכל מופז באור יקרות מתוכנן היטב, ואתה לא יכול שלא להתייחס לכל מוצג שכה שונה מרעהו.
קירות חללי המוזיאון דומים בקונספט שלהם לקירות שבמוזיאון מומא המחודש בניו-יורק - "קירות צפים". עיצוב החללים החדשים שנוספו, והנגישות אליהם כי הם במישטח אחד – שלא כמו באולמות הישנים, שנשארו כמות שהם מבחינת הנגישות – מחוברים במדרגות מייגעות בין אולם לאולם – עיצוב החדשים פשוט מעלה הרהורים, מדוע לא העזו קברניטי המוזיאון לאזור עוז בנפשם, ולהקים מוזיאון מודרני של ממש, של המאה העשרים ואחת, והשאירו את מחדלי העיצוב הישן כמות שהם.
לפסל "נמרוד" של יצחק דנציגר, שהוא גולת הכותרת של הפיסול הישראלי במאה ה-20, הקדישו אולם בפני עצמו, שאולי מפחית מעוצמתו בגלל היחס בין גודל החלל לבין הפסל, אך רק כך אי-אפשר להתעלם ממנו. וחשוב שכך יהיה. כך גם הטריפתיכון של מרדכי ארדון מפליא כל עין, ותיירים רבים ניצבים מולו כאל יצירת מופת המוצגת בגדולי המוזיאונים בעולם. ואכן, ארדון הוא הצייר הישראלי היחיד שזכה לכבוד שציוריו יהיו מוצגים באוספי גדולי המוזיאונים בעולם דרך קבע, ולא כחלק מתערוכה מתחלפת.
למראה עבודה תלת מימדית של יגאל תומרקין, שאלו הילדים: זה אביו של יון תומרקין? את שכיות החמדה האימפרסיוניסטיות והמודרניות אהבו הילדים מאד.וכך גם את ציורי תור הזהב ההולנדיים. ככה זה כשמשהו מדבר גם ללב ילדים – הווי אומר שהוא ללא גבולות של מקום וזמן. מתערוכת "החיים: הוראות שימוש" לא התלהבו במיוחד.אולי משום שהקונספט של הצבת יצירות אמנות שלכאורה מתחברות בגלל רעיון האוצרים – אין בה די כדי ליצור את הקסם. הילדים מעדיפים בהחלט יצירות אמנות כמו אלו שנזכרו לעיל, פיקאסו, סוטין, ארדון ועוד, ולא התלהבו מפסלי "רדי מייד" שהזכירו להם אמנות כמו שהם עצמם יצרו בגיל הרך, או כאלו שהיו יותר מדי מושגיות.
הדגם של ירושלים עם בית המקדש שמכונה ע"ש המלון בו היה ניצב שנים רבות – הולילנד, כבש אותם ועורר שאלות רבות, עליהן קיבלו תשובות. לגביהם - "הולילנד" זה הפרויקט השערוריתי הקשור בשמו של אהוד אולמרט. הביקור בהיכל הספר היה עבורם חוויה מכוננת. כשפגשו לאחריו את מנהל ואוצר היכל הספר, ד"ר אדולפו רויטמן, היו להם שאלות מאד מענינות, עליהן הוא ענה בחום.
כשאמרנו שחייבים לחזור הביתה – הם כבר דילגו לכיוון הקומה השניה, שבה מצויה תערוכת אוסף אסטרהזי. אך ללא הפעם. אליה נחזור בקרוב מאד לביקור נוסף, כי זו תערוכה שהושאלה לזמן קצוב, וייצר לי להחמיצה.
הביקור במוזיאון ישראל, שהוא מהחשובים והגדולים בעולם, היה חוויה שהילדים לא ישכחו, וירצו לחזור אליה בכל עת. מומלץ בחום רב לגדולים ולקטנים.

הפסל "נמרוד" של יצחק דנציגר [צילום: יח"צ]
מבט על הקברים העתיקים באגף הארכיאולוגיה המוקדש לכנען [צילום: יח"צ]
תאריך:  01/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוזיאון ישראל המחודש בי-ם: קסם של חוויה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
ספרים אין כמעט בחדר עבודתי. הם בגדו בי בגידה מכאיבה, בעת מחלתי. התפללתי אליהם שיצילוני ויחזירוני לחיים. אבל הם שתקו את שתיקת הספרים הגאיונה שלהם. באיזו הנאה נקמנית סילקתי אותם, לאחר שהתחלתי להחלים: אחד אחד העפתי אותם. היום יש ליד שולחן עבודתי ספרי טלפונים בלבד, אטלסים לכבישים וכמה לקסיקונים. כמה צדק קהלת בכותבו: "היזהר בני מעשות ספרים הרבה!"
בתיה רודד, דב פוניו
לפי איזה קריטריון בוחרת החברה להגנת הטבע השתתפות במאבקים סביבתיים?    האם הוקרבו רווחתם ועתידם של כ-40,000 תושבי ערד, אל-פורעה וכסייפה - למען "חצבה מערב"?    תשובת החברה להגנת הטבע: "המאבק שלכם הוא בנושא בריאותי, ואין זה תחום עיסוקה של החברה"
ערן אינדיג
גם במצבים בהם כבר נוצרה תלות בתרופות משלשלות, ניתן להתחיל טיפול הומאופתי במקביל לנטילת התרופות ובאופן הדרגתי, תוך ייעוץ עם הרופא המטפל להפחית בהדרגה את השימוש בהן
שושנה ויג
הסופרת והמשוררת דליס מספרת על המעבר מכתיבת שירה לכתיבת פרוזה על-רקע הופעת ספר סיפורים חדש פרי עטה בשם "סיפורים מחנות יד שנייה" בהוצאת עקד    היא מתארת את המעבר כך - "התרשמות מחוויה, אצל משורר, מועברת דרך קוף מחט. החוט נשזר מסיבים דקיקים שמגלמים בתוכם תמצית סכמאטית של חומרים מורכבים. רבדים אינסופיים של תחושות נדחסים לחוט דק"
אדוארד אטלר
מדוע סירבתי להצטלם לחידון התנ"ך הקרוב    חלופת מכתבים בנושא השואה שפורסמה במהלך החודשים האחרונים במדור "המפתחות בפנים" במקור ראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il