ביהמ"ש לא יפתור מחלוקת אידיאולוגית
|
|
- מה בכוחו של בית משפט לתרום לפתרונה של מחלוקת אידיאולוגית כזאת המפלגת את הציבור? התשובה היא: לא כלום, וכל המצפה למילה הגואלת מי השופטים אינו אלא משלה את עצמו ברוב תמימותו.
- אני רואה עצמי כאן, כמי שחובתו לפסוק על-פי הדין בכל עניין המובא לפני בית משפט כדין. היא דווקא כופה עלי הר כגיגית, ביודעי היטב מראש שהציבור הרחב לא ישים ליבו להנמקה המשפטית אלא למסקנה הסופית בלבד, ובית המשפט... עלול להיפגע במעמדו הראוי לו, מעל למחלוקות המפלגות את הציבור. אך מה נעשה וזה תפקידנו וזו חובתו כשופטים... רב החשש שבית המשפט ייראה כאילו נטש את מקומו הראוי לו וירד אל תוך זירת הוויכוח הציבורי, ושהחלטתו תתקבל על-ידי חלק מן הציבור בתשואות ועל-ידי חלקו האחר בדחייה גמורה ונרגשת.
- רחוק אני מלומר שהדעת נוחה מגילוי נוסף זה [מלחמות שוורים] של "תת-תרבות" שבו מבקשים המשיבים לזכות את הציבור הישראלי, כאילו לא די לנו בחיקויים אחרים של תת-תרבות המיובאים אלינו מחוץ לארץ. ללא ספק יהיה במופעים אלה, אפילו בצורתם "המעודנת"... משום שלהוב היצרים של ההמון וסכנת ברוטליזציה, הנשקפת לנו בלאו הכי מתופעות שליליות שונות הרווחות בציבורנו.
- תהיה חשיבותו של פסק הלכה רבני אשר תהיה לאדם מאמין מישראל, אין הרבנים הראשיים או מועצת הרבנות הראשית מוסמכים על-פי חוק המדינה לקבוע עובדות לצורך ביצועו של חוק, ונושא תפקיד על-פי חוק, שעל קיומו הוא מופקד, אינו כפוף במלאו את תפקידו לפסיקתם ההלכתית של הרבנים.
- אדם הנקלע על לא עוול בכפו אל תוך מצב של צורך לעמוד על נפשו או למנוע נזק חמור מעצמו או מאלה שלשלומם הוא אחראי, מותר לו לנקוט אמצעים ראויים לשם הדיפת סכנה כזאת, גם בדרך עשיית מעשים שבדרך כלל אסורים באיסורי החוק הפלילי.
- משטר חופשי ודמוקרטי זכאי לשמור על טהרת הדיון המשפטי, שאם לא יעשה כן - יהיו חופש והפקרות שמות נרדפים.
|
- אין צורך לומר שהנפש היפה סולדת מכל אלה [הסדרי טיעון], ובשיטה אידיאלית של עשיית צדק אין מקום לפשרות. אלא שמשמצאה התביעה שיש בידה ראיות מספיקות להעמדת אדם לדין, חייב הדין להתברר עד תומו... עסקה הנעשית עם עבריין בחדרי-חדרים והמסתיימת בהטלת עונש קל יותר ממה שהיה ראוי להטיל עליו, יש בה טעם לפגם, והיא עלולה לעורר בציבור רושם של איפה ואיפה בעשיית דין בפושעים, ושל משיכת חוטים מאחורי הקלעים על-ידי בעלי השפעה.
- ההוראה בדבר חופש המצפון כפופה לתנאי של שמירת הסדר הציבורי, הדורשת שכל אזרח יקבל על עצמו את מרות בתי המשפט אשר נכונו על-פי חוק.
- זכותה האלמנטרית של כל מדינה היא לשמור על חירותה ועל עצם קיומה בפני אויבים מחוץ ובפני הנוהים אחריהם מבית... אין לדרוש משום ממשל שבשם השמירה על חירות ההתאגדות הוא יתן את הגושפנקא שלו להקמת גיס חמישי בתוך גבולות מדינתו.
- הפסקת התחבורה לפי רצון החלק החרדי של הציבור פוגעת גם בחופש התנועה של מי שמעוניין להתנועע ברכבו כרצונו גם בימי שבת ומועדי ישראל.
|
- העצה היעוצה לעיתונים היא להינזר מן הרדיפה אחרי סנסציות שבפרסומים מוקדמים על הליכים משפטיים העומדים להתנהל בעתיד, ולהסתפק במסירת דין וחשבון מדויק ו"יבש"... בכך תישמר העיתונות מכשלונות בשטח זה, וגם תעשה צעד חשוב להעלאת רמתה המקצועית ולטיהור האווירה, הנעכרת על-ידי ריבוי פרסומים, שיש בהם כדי לפגוע בכבודו של אדם.
- נטייתו הראשונית של בית המשפט חייבת איפוא להיות לצד קיום החוק ולא לפסילתו, גם אשר טוענים נגדו שהוא נוגד הוראת חוק "משורינת".
- רק טובי הצעירים מעמיקים חשוב עד כדי תפיסת השירות הצבאי לא רק כחובה קשה, אלא גם כזכות יקרה של צעיר יהודי במדינתו. על האחרים אין ברירה אלא להטיל את השירות בכפיית החוק.
- עיקרון היסוד של שוויון הכל בפני החוק... יכול להתקיים גם בפני עצמו... רעיון זה, שאינו כתוב על ספר, הוא מנשמת אפו של המשטר החוקתי שלנו כולו... מן הדין הוא שבמקרי גבול... כאשר הוראה של החוק החרות ניתנת לשני פירושים, נעדיף אותו פירוש המקיים את שוויון הכל בפני החוק ואינו שם אותו לאל.
|
לא לנשל בני עמים אחרים מזכויותיהם
|
|
- היה זה קולה האותנטי של הציונות העומדת על זכות השיבה של עם ישראל אל ארצו שהוכר גם על-ידי העמים... אך מעולם לא ביקשה לנשל את תושבי הארץ, בני עמים אחרים, מזכויותיהם האזרחיות.
- כל מו"מ עם אחד המציעים אחרי פתיחת ההצעות עלול להפר אותו שוויון גמור - שוויון של תנאי התחרות בין המציעים ושוויון ביחסו של מוציא המכרז אל המציעים, שהוא נשמת אפו של המכרז.
- בענייני מלחמה ושלום, הבלתי-צפוי הוא לעולם בגדר הצפוי עבור אדם מישראל.
- דרכי החקירה המשטרתית הנהוגות במשטר פלוני הן בבואה די נאמנה של טיב המשטר כולו.
- בית משפט זה לא על האולימפוס, אלא בקרב עמו הוא יושב.
- אין אנו חיים בתור הזהב, ועשיית הדין הלכה למעשה יכולה רק לחתור לקראת צדק מוחלט בלי להשיגו בשלמותו.
- חובת הסובלנות ההדדית בין אזרחים חופשיים בעלי אמונות שונות... בלעדיה לא תיתכן שום חברה דמוקרטית מגוונת כשלנו.
- בעיני בית המשפט האינטרסים הכרוכים בכדורגל - לפחות כל עוד הוא מאורגן רשמית על בסיס חובבני - הם משחק הוגן לשחקנים ושעשוע לצופים, ותו לא.
- אין לשים אות קין של רוצח על מצחו של אדם, אלא אם הוכח כלפיו... הרצון להרוג.
- לא אוכל שלא להעיר על האריכות היתרה של הדיונים בתביעה זו... באחריות העיקרית לכך נושאים בעלי הדין... אינני יודע אם היה כאן עינוי דין כלפי בעלי הדין, כי כפי הנראה הפיקו אלה סיפוק משונה גם מהזדמנות זו להציק זה לזה, אך בלי ספק היה זה עינוי הדיין שבחלקו נפל בירור המשפט הזה.
|
|
|
תאריך:
|
01/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
01/05/2011
|
|
1 |
|
|
תימור ומשכתבים היסטוריה בשידור חי!בתוכניתו האחרונה של מושיק תימור ב-30/4/11 בחצות בין שישי לשבת עלתה בתו של קסנר,סוזי,ואחריה עלה לשידור הפרופסור גדי גולן והשניים שכתבו היסטוריה בשידור חי.זכותה של סוזי לנסות לטהר את אביה,אותה אינני שופטת.מה שמרתיח כאן הוא שיתוף הפעולה של תימור שביקש:"להאיר את שמו של קסטנר"האיש עליו אמר אייכמן:"קסטנר נתן לי את כל היהודים מבלי שנורתה ירייה אחת".תימור לא העז לשאול שאלות נוקבות ונדרשות משום שסניגורו של קסטנר חיים כהן ז"ל הסביר והזהיר במשפטו של קסטנר:"מישמאשים את קסטנר מאשים את המדינה קסטנר והממסד חד-הם"! וכידוע גם התשקורת והממסד חד-הם!תימור לא הרחיב את הדיבור בנוגע לעו"ד שמואל תמיר ז"ל שהפך את המשפט מגרינוולד הקורבן של מפא"י=נגד קסטנר? וכדי לטהר את שמה של מפא"י הפכו הבולשביקים את המשפט למשפט פוליטי?גם שמו של יואל ברנד מי שאייכמן העדיף אותו על פני קסטנר חברו, ובחר בו להיות המתווך בעסקה-"סחורה תמורת דם"?! כמובן שתימור לא יאפשר לי להגיב בתוכניתו כדי להפריך אחת לאחת את כל הטיעונים שלהם,הרי מדובר בתקשורת "יהודית ודמוקרטית" שכנראה התגייסה לטהר את איש "שלומנו"קסטנר.בזמנו ניסה טומי לפיד לטהר את שמו של קסטנר,ושלחתי לו מכתב שהפריך אחת לאחת את כל טיעוניו,זאת אעשה גם לתימור ובתקווה שיתנצל ויבקש סליחה מקורבותיו של קסטנר.הפרוסור גולן הודה שישנן שאלות קשות בפרשת קסטנר ומיד הזכיר את פתגם הקסם לסתימת פיות בולשביקי:"אל תדון אדם עד שתגיע למקומו"-וזה נכון-אבל לנו שהאמת בוערת בעצמותינו,מותר לשפוט על פי אלה שהיו במקומו של קסטנר או שהיו קורבנותיו.והכוונה ליואל ברנד שההיסטוריה הישראלית מתעלמת ממנו בזדון וברור גם למה?כמו רודולף וורבה שסירב במשך שנים רבות לבקר במדינה "הקסטנרים"כלשונו,הרב וייסמנדל "מן המיצר"ועוד קורבנות רבים שהעידו במשפטו של קסטנר וכדאי לכוווווולם לקרוא על משפט קסטנר מהאוטופיוגרפיה "בן הארץ הזאת"של שמואל תמיר,פשוט חובה!!!פעם שאלו את מלכיאל גרינוואלד,האיש שסיפר לעולם על בגידתו של קסטנר ושיתוף פעולתו עם הנאצים,בשביל מה צריך לספר את זה,מה שהיה היה וגרינוולד השיב כך:"אין לנו רשות לזייף את ההיסטוריה,וזאת דורשת חובתינו כלפי קורבנותינו"=וכך בדיוק אני נוהגת ואומרת: מפא"י נושאת את שם השואה לשווא!!!ולסיום בדבר אחד הסכמתי עם סוזי קסטנר שאמרה שאביה היה:"שעיר לעזאזל"=אבל רק של המפלגה שלו:מפא"י שהשתמשה בו וזרקה אותו לכלבים! ואני מסתמכת גם על עדותו החשובה מאוד של יואל ברנד בספרו "השטן והנפש".הניסיון להפוך את משפט קסטנר למשפט פוליטי נגד הימין,זה עלבון לאינטליגנציה בהתחשב בשיטות שנקט בן גוריון ובעלילות דם נגד הימין לדורותיו!והמדהים שמצאתי דמיון בין רצח קסטנר לרצח רבין-בשני המקרים נעשה שימוש ב"שמפניות"!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
דוד מרחב
חוקר השואה, שהשתתף בשבוע שעבר ב'הצהרת העצמאות הפלשתינית' בתל אביב, משוכנע שסנקציות אירופיות נגד ישראל יביאו לחילופי השלטון שהוא רוצה בהם: "האירופים מתחילים לאבד את הסבלנות, ובצדק". שנה אחרי הסכם מינכן הוא עלה ארצה מפראג
|
|
|
|
|
|
עליס בליטנטל
קשה לתאר איזו הפתעה זימן לי מוזיאון ישראל בירושלים. חשבתי שאני לוקחת את הילדים לתערוכה חדשה באגף הנוער - "החיים - הוראות שימוש", אך למעשה, הם כה נכבשו מעוצמת הלם המפגש עם המוצגים באגף הארכיאולוגיה החדש, מהציורים והפסלים של אוסף המוזיאון, וכן מהמגילות הגנוזות בהיכל הספר, שאחרי ארבע שעות בין כתלי המוזיאון, הם עדיין צמאו לעוד, ורצו לעלות לקומה השנייה
|
|
|
|
|
|
אלישע פורת
ספרים אין כמעט בחדר עבודתי. הם בגדו בי בגידה מכאיבה, בעת מחלתי. התפללתי אליהם שיצילוני ויחזירוני לחיים. אבל הם שתקו את שתיקת הספרים הגאיונה שלהם. באיזו הנאה נקמנית סילקתי אותם, לאחר שהתחלתי להחלים: אחד אחד העפתי אותם. היום יש ליד שולחן עבודתי ספרי טלפונים בלבד, אטלסים לכבישים וכמה לקסיקונים. כמה צדק קהלת בכותבו: "היזהר בני מעשות ספרים הרבה!"
|
|
|
|
|
|
בתיה רודד, דב פוניו
לפי איזה קריטריון בוחרת החברה להגנת הטבע השתתפות במאבקים סביבתיים? האם הוקרבו רווחתם ועתידם של כ-40,000 תושבי ערד, אל-פורעה וכסייפה - למען "חצבה מערב"? תשובת החברה להגנת הטבע: "המאבק שלכם הוא בנושא בריאותי, ואין זה תחום עיסוקה של החברה"
|
|
|
|
|
|
ערן אינדיג
גם במצבים בהם כבר נוצרה תלות בתרופות משלשלות, ניתן להתחיל טיפול הומאופתי במקביל לנטילת התרופות ובאופן הדרגתי, תוך ייעוץ עם הרופא המטפל להפחית בהדרגה את השימוש בהן
|
|
|