X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
למרות הרטוריקה הפרו-פלשתינית של בן-לאדן, ידוע רק על שני מקרים בהם בוצעו פעולות טרור בארץ בהשראת אל-קאעידה. עם זאת, ייתכן שהארגון העניק תמיכה חשאית לחמאס ולדומיו
▪  ▪  ▪
[צילום: אל-ג´זירה]

אף שאל-קאעידה הכריז על עצמו כארגון הפועל כנגד יהודים ואף שהארגון הירבה לציין את הנושא הפלשתיני כעילה לפעולותיו ופעל כנגד מוקדים יהודיים בעולם (בטורקיה, מרוקו ותוניסיה), לא ידוע על קשר בין אל-קאעידה ובין ארגוני טרור פלשתיניים בישראל, אם כי נתגלו מספר התארגנויות קטנות של אל-קאעידה בארץ.
עם זאת, ידוע שלארגוני הטרור קשרים שונים ומוסווים, כך שאין לשלול את האפשרות שאל-קאעידה הזרים תמיכה לחמאס ולארגונים מוסלמיים קיצוניים אחרים. ברמה ודאית יותר ניתן לשער, שארגונים אלו קיבלו עידוד מפעולותיו של אל-קאעידה, גם אם רמת התחכום של פעולותיהם רחוקה מאוד מזו של אנשי בו-לאדן.
ב-27 בינואר 2009 נהרג חייל ישראלי ונפצעו שלושה חיילים נוספים ממטען צד שהתפוצץ סמוך לרכב סיור צבאי שבו נסעו באזור כיסופים. לאחר כמה שעות נטלה קבוצה בשם "גדודי הג'יהאד והתווחיד" אחריות על הפיגוע ומסרה בהודעתה, שהיא קשורה לאל-קאעידה.
קבוצה אחרת המסונפת לאל-קאעידה, "ג'ונוד אנסאר אללה", ניסתה לבצע פיגוע וניסיון חטיפה בקרבת מעבר קרני בעזרת סוסים, אך הניסיון סוכל על-ידי חיילים של גולני שהצליחו לחסל ארבעה מחבלים. החיילים נאלצו להשתמש בתגבורת של מסוק וטנק מחשש לחטיפה.
ב-5 בנובמבר 1990 נרצח ח"כ הרב מאיר כהנא לאחר סיום נאום במלון מריוט בניו-יורק על-ידי מתנקש שהתחפש ליהודי חרדי. לאחר מספר שנים התברר, כי המתנקש השתייך לתא טרור בהנהגתו של השייח' העיוור, עומאר עבד אל-רחמן, שהיה למעשה שלוחה ראשונה של אל-קאעידה בארה"ב. אותו תא הוא שניסה בשנת 1993 לפוצץ את מגדלי התאומים באמצעות מכונית תופת שהוטמנה בחניון המגדלים.
ב-7 באוקטובר 2004 בוצעה סדרת פיגועים בסיני במלון הילטון טאבה ובראס א-שטן ביום האחרון של חג סוכות, באמצעות שלוש מכוניות תופת (שאחת התפוצצה ללא נפגעים), שהכילו כל אחת 150 ק"ג חומר נפץ. באירוע נהרגו 34 בני אדם ובהם 12 ישראלים. פיגוע זה דמה מאוד בדרכי ביצוע לפיגוע שבוצע בבאלי בידי אל-קאעידה. הרמטכ"ל דאז, משה יעלון, דיווח לוועדת החוץ והביטחון, כי ישראל סיכלה בעבר חדירה של הארגון לישראל.
ב-5 באוגוסט 2005 הצליחו שלטונות טורקיה וישראל לסכל פיגוע גדול בישראלים, כאשר הורו לארבע ספינות טיול שנשאו על סיפונן כ-3,500 ישראלים שלא לעגון בנמל אלניה בטורקיה ולחלופין לעגון בקפריסין. מאוחר יותר תפסו כוחות הביטחון הטורקיים מספר חשודים עם חומרי נפץ רבים, שהודו בתכנונם לפגע באחת מהספינות הללו באמצעות סירת נפץ או פיצוץ במתחם שיתאספו בו נוסעים מהספינות. גם כאן ניתן להצביע על דרכי פעולה האופייניות לאל-קאעידה.

תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' שמואל קוויתי
חלק גדול מאיתנו שמח ומאושר על בוא האביב, אך יש גם כאלו שעבורם האביב על כל פריחותיו דווקא מבשר את תחילתה של תקופה קשה    מי אלו? איך מזהים אלרגיות? כיצד מטפלים?    על אלרגיות האביב
אורן פרסיקו
זאב חספר, עורך בכיר בחברת החדשות של ערוץ 10, מותח ביקורת נוקבת על כשלים ומחדלים של עיתונאי הערוץ ומפרסם אותה בבלוג באתר נענע10. זה לא תחביב, זו עבודה. את תפקיד מבקר הפנים של "חדשות 10" הוא מגדיר כ"ניסוי", אשר מתבצע בזהירות ומתוך כוונה לבנות מוסד שיחזיק מעמד גם לאחר שיעזוב את התפקיד
מיכל שפר מיכאלי
האם כאשר אנו מדברים על עונשים, אנו בעצם רוצים לדבר על גבולות, סדר, משמעת ותפקוד נורמטיבי? במידה שזה אכן כך, כיצד נוכל לחזק ולשפר פרמטרים חיוביים אלו?
תרצה הכטר
הסופר אנדז'יי בארט, מחזאי ותסריטאי הידוע בגישתו הפוסט-מודרנית, בחן את דמותו השנויה במחלוקת של חיים רומקובסקי, יהודי שהתמנה על-ידי הנאצים לכהן כראש היודנרט של גטו לודז'    התוצאה: "בית חרושת למלכודות זבובים"
איתמר לוין
בעוד רבבות יהודים נספים ברעב ובמחלות, פרח ההומור בגטו ורשה – ולא רק בו. בכל רחבי אירופה הכבושה בידי הנאצים, סיפרו היהודים בדיחות, ציירו קריקטורות ולעגו לרודפיהם    קטעים מתוך הספר "מבעד לדמעות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il