X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איש הנדל"ן של השבוע

איל בהרי מוכר ללא פרסום

חברת הנדל"ן הוותיקה פועלת בפרופיל נמוך, שלפי שעה אינו מזיק לעסקים נכנסים לפרויקט פינוי-בינוי בן 1,700 דירות באזור יבנו מאות דירות ברחובות
▪  ▪  ▪
לפי דרישת הלקוח
[צילום אילוסטרציה: עומר שיקלר]

"בהרי? מי זה?" - עשויים לשאול רבים. ואכן, חברת בנייה ותיקה זו פועלת בפרופיל נמוך, אינה מפרסמת את עצמה, אינה מנהלת מערכת משומנת של יחסי ציבור. אף על-פי כן, ראוי לדעת שזוהי חברה ותיקה, די גדולה בענף דירות המגורים, שגם נכנסה באחרונה לפרויקטים חדשים.
החברה נוסדה לפני 40 שנה על-ידי יונה בהרי, אז בן 22. היא בנתה במשך השנים אלפי דירות, בעיקר באזורי ביקוש במרכז הארץ - חולון, רמת השרון, אשדוד. בשנת 1999 העביר יונה בהרי את הניהול היומיומי של החברה לשני בניו, איל, כיום בן 38, ואמיר, בן 35.
בראיון נדיר סיפר איל בהרי על עסקי חברתו: "אבא, כיום בן 62, ממשיך כמובן להיות פעיל בעסקי החברה. אחי ואני עוסקים ביום-יום".
מה הם הפרויקטים הנוכחיים של החברה?
איל בהרי: אנחנו מסיימים בניית 42 דירות על מגרש במתחם ח-300, במרכז חולון. כל הדירות מכורות. דירות אחרונות בנות 4 חדרים נמכרו ב-1.7 מיליון שקל. במקביל, אנחנו מסיימים גם בניית 28 דירות ברמת השרון, רחוב אז"ר. קנינו את המגרש מפרטיים לפני שלוש שנים ב-25 מיליון שקל, ושילמנו מחיר נמוך יחסית, משום שהעסקה נעשתה לפני הגאות הנוכחית. מכרנו 24 דירות, לדוגמה - 4 חדרים ב-2.4 מיליון שקל.

"עם הפנים לקונה"

האם אתם נכנסים לפרויקטים חדשים?
בהרי: כן! מרכז הפעילות החדש שלנו הוא רחובות. באחרונה סיימנו לבנות ולמכור בניין בן 19 דירות במרכז העיר. זה עתה התחלנו בבניית פרויקט גדול, בן 124 דירות, על קרקעות מושב גאליה, הצמוד לרחובות. קנינו את הקרקע מהמושב בעסקה לפי 30%. הבניינים מהווים, בעצם, חלק מפרויקט רחובות ההולנדית, בדרום העיר.
מה המיוחד בפרויקט זה?
בהרי: בהרי הייתה בעבר חברת יזום וביצוע גם יחד. התאמנו כל פרויקט לקונים-בכוח, תחת הסיסמה "אנחנו בונים לך בית לפי צרכיך". כיום אנחנו בעיקר חברת יזום. אבל העיקרון נשאר ללא שינוי - אנחנו מתכננים ובונים עם הפנים ללקוח. ברחובות ההולנדית נבנו בעבר בניינים באיכות סטנדרטית, והדירות היו זולות בהתאם. גילינו, שמשפחות רבות מבקשות לשפר את איכות הדירות, אך אינן רוצות לעזוב את השכונה, הבנויה כשכונה סגורה, עם מוסדות חינוך ברמה גבוהה. הפרויקט שלנו מיועד בין היתר למשפחות אלו, וכבר מכרנו להן עשרות דירות.
איך אתם באים לקראת הדיירים?
בהרי: אתן דוגמה קטנה. בפרויקט יהיה חדר כושר מאובזר, וגם חדר ג'ימבורי לילדים. שני החדרים יהיו זה מול זה, כדי שההורים המתאמנים יוכלו תוך כדי כך גם לפקוח עין על הילדים. דוגמה נוספת: כל המרפסות יהיו בנות 24 מ"ר, כפליים מן המקובל, כדי לאפשר שימוש נרחב. כמובן שיהיו לובי מפואר, חניה צמודה וכל השכלולים המקובלים כיום.
מה הלאה?
בהרי: אנחנו מנהלים מו"מ מתקדם לפרויקט גדול נוסף, בן 156 דירות, במרכז רחובות.
לפני שבועיים, לעומת זאת, יצאה חברת בהרי מפרויקט מתוכנן אחר, אולי כדי להפנות משאבים לרחובות: החברה, יחד עם משפחת פלוטקין (מייסדי מפעל המזון הוותיק ויטה, שנמכר לפני 25 שנה), מכרה לחברת נוה שוסטר מגרש בן 3.5 דונם ברחוב רש"י ברמת גן, הנמצא בין מצבת דב גרונר לדרך אבא הלל. המגרש מיועד לבניית 130 דירות יוקרה, ושוסטר שילמה בעדו 91 מיליון שקל.

40 מדרגות ללא מעלית

משרדי ההנהלה של בהרי נמצאים בבניין צנוע, שדרות רוטשילד 140 בתל אביב, מול "הבימה". החברה שכרה את רוטשילד 142-140 מרות גלעד, בחוזה ל-18 שנים. החברה עצמה משתמשת רק בקומה אחת, ויתר השטחים הושכרו לעורכי דין, לבית קפה ולאחרים.
המשרדים עצמם אומנם מרווחים, אבל יש בעיה קטנה: כל מי שרוצה להגיע למשרדים חייב לטפס 40 מדרגות, צרות יחסית, ללא מעלית. גם אין חניה צמודה. זוהי צניעות שאינה מקובלת בחברות הבנייה הגדולות, היושבות במשרדים מפוארים עם כל הנוחיות המקובלת. קונים-בכוח עשויים, לכאורה, "לעקם את האף".
איל בהרי אינו מודאג: "אנחנו מוכרים טוב, אין לנו צורך להזמין כל העת אלינו את הלקוחות". אבל מה יקרה אם וכאשר הגאות הנוכחית תסתיים, הביקוש לדירות יקטן, והקבלנים יאלצו לרדוף אחרי כל קונה?

פרויקט ענק באזור

מצד שני, עומדים בהרי ופלוטקין להיכנס לפרויקט פינוי-בינוי, אולי הגדול ביותר בארץ: פינוי 500 דירות ביישוב אזור, הריסת הבניינים הישנים, ובניית 1,700 דירות חדשות. הדיירים המפונים יקבלו, כמקובל, ללא תשלום, 500 דירות, גדולות יותר ממה שיש להם כיום. יתר 1,200 הדירות ישווקו בשוק החופשי. זהו פרויקט של מיליארדי שקלים, ששתי משפחות היזמים הוותיקות מבקשות "להרים" בצוותא.
פרויקט הענק לא ייבנה בבת-אחת, גם מתוך נימוקי מימון ושיווק, וגם משום שלא כל 500 הדיירים כבר חתמו על חוזי פינוי. היזמים מקווים שאפשר יהיה לגמור בטוב עם כולם, ושלא יהיה צורך לפנות לבית המשפט. בינתיים, יתחילו בבניית השלב הראשון.

תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  13/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איל בהרי מוכר ללא פרסום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לבנות, לבנות!
DP Israel  |  13/05/11 12:01
2
כל הכבוד
יובל סלע  |  13/05/11 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד מרחב
כדי להבין מדוע מנסים בשמאל הרדיקלי להשכיח את סיבת מותו של ג'וליאנו מר-ח'מיס, כדאי להביט אחורנית אל מקרה דומה, שפער שבר עמוק בקרב הקומוניסטים היהודים שלא יכלו עוד לגונן על מלחמת הערבים בבני-עמם. חזרה לחורף 64' בקיבוץ יד-חנה
ניר פלורנטין
רוב האנשים הסובלים מאלרגיה, מתארים מצב בו הסימפטומים מתפרצים בפתאומיות בגוף, בדיוק כמו הזרע בשדה שמקבל את מכת השמש הראשונה עם בוא האביב    הגרד והאדמומיות בגוף, העיניים הדומעות והמגרדות, ההתעטשויות, קוצר הנשימה ועוד סימנים רבים מדגישים לנו כי אלמנט העץ אינו מאוזן ולכן הוא הופך ל"אגרסיבי"
ארז תדמור, אראל סג"ל
הספרון הזה הוא נשק תודעתי במאבק בבורות, בשקר המאיים להציף אותנו כצונאמי. ספרון צנוע שיניח לפניכם ידע היסטורי בעל חשיבות אדירה. הספרון מנסה להיאבק בשקרים, מקדש מלחמה בכזבים הנוראים שבשמם מבקשים אויבינו לערער את צדקת הדרך של הציונות ולהכין את הקרקע לחורבנה של המדינה. לשקר הזה קוראים מיתוס הנכבה    קטע מתוך ספרון חדש של תנועת "אם תרצו"
ניב שטנדל
הקרקס הפוליטי שמציגים ב"פולישוק", משקף יפה את המציאות הישראלית אבל הסיטואציות חסרות התחכום, והמעבר בין דאחקות נמוכות לשנינות גבוהה, הופכות את הסדרה למשעשעת, לא יותר
עו"ד משה גולדבלט
הבעיה האמיתית של הנהגת לשכת עורכי-הדין אינה נעוצה בהשקפותיה הפוליטיות השמאלניות, אלא בכך שלאחר שנים רבות הידרדר מקצוע עריכת-הדין למצב אסוני, כהגדרת יו"ר הלשכה עצמו, ולהנהגת הלשכה וליו"ר שלה אין ולו הישג אחד להתגדר בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il