X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חוויה עוצמתית [צילום: רדי רובינשטיין]
ביקורת: אגף 6 - פנינה תיאטרלית
אנטון צ'כוב מרתק יותר תמיד, בסיפוריו הקצרים. כך הצגת "אגף שש" שמעלה קבוצת הצעירים שסיימו את בית צבי ב-2007 בתיאטרון הסימטה, ממעוזי הפרינג' הישראלי. הצגה משובחת, בבימוי ובביצוע כה מעולים, שהתלהבות השחקנים הצעירים והתמקצעותם הן שמעניקות חוויה כזו לצופים

אגף שש זה לא כלא שש אצלנו. זה משהו הרבה יותר גרוע. היה זה במסגרת עבודתו, באחד מביקוריו של הרופא והסופר ד"ר צ'כוב, כדי לבצע תחקיר במחנה עונשין רוסי באי נידח. מה שראו עיניו - כה זעזע אותו, שהחליט להעלות זאת על הכתב כסיפור קצר. לעומת המחזות שלו הארוכים והמיגעים לעיתים, בהם החברה האריסטוקרטית מתדייינת על הא ועל דא, כאן הוא מצליח לגעת עמוק בנפש האנושית, לחשוף את דוויי החברה, את הקלות הבלתי נסבלת בה אנשים, לעיתים פושעים ולעיתים סתם כאלה שסר טעמם בפני השלטון, כיצד הם מושלכים למשהו גרוע יותר מכלא - לבית משוגעים בו מכים, מענים ומתעללים בהם, כמו היו גרועים מכלבים או חיות.
הבימוי הגאוני של הבימאי יפים קוצ'ר, שגם עיבד את הסיפור, התרגום הטבעי של עירד רובינשטיין, עיצוב התפאורה המתוחכם, התלבושות האפקטיביות והמושקעות, והמסכות שהעניקו להצגה כשהוצגו, מין ניחוח של הקומדיה דל ארטה שעיצבה אולה שבצוב, המוזיקה הלא צורמנית כמו שהורגלנו בדרך כלל, שלא התחרתה עם הטקסט הכה נוקב, אך נמסכה בו והעשירה אותו - שכתב אנטון קוצ'ר (הבן-של), והתנועה שעיצב גנדי בבצקי - בתוך התאורה המורכבת והרבגונית שעיצבו אינה מלכין ומישה צ'רניאבסקי (גדול מעצבי התאורה הישראלים, ששמו נפקד מתחרות פרסי התיאטרון, משום מה) - כל אלה עשו מהסיפור משהו אגדתי וסימבולי, חף מהזוועות האמיתיות, שסופרו במילים ע"י השחקנים הנפלאים. קלאסיקה של ממש. ברמה שלא זוכים לה בתיאטרון הרפרטוארי באופן רגיל.
אך לא רק זוועות סופרו שם. הסיפור טבול כולו בהומור מקברי, ששגור בשפה היומיומית של רופאים (מה שמוכר לי מהאחים והאחיינים שלי). וכך, מבעד ליופי האסתטי, לטקסט המשמעותי ולמשחק הכה מרגש, אנו גם צוחקים בהנאה.
חמשת השחקנים המשובחים עשו כמה תפקידים כל אחד, כשהמסכות, או חלקי המסכות, הפאות והאיפור שינו אותם כליל, ועל פניו נראה שההצגה רבת משתתפים. ושלא יהא הדבר קל בעיניכם. כששחקן צריך תוך שניות לשנות את הטיפוס אותו הוא משחק - לעבור מרופא לסוהר, או למשוגע-אסיר, רק כך הוא יכול להביא לידי ביטוי את עושר ביטויו ויכולותיו.
אבי עדווי, שקשה לשכוח את תפקידו ב"בחורים טובים" שהוצג ב"בית צבי" - מרשים במיוחד ביכולת הבעתו. כך גם גיא אלון שהיה "הסוס" ב"אקווס", ובשליטה בתנועתו כה עשירה ובוטחת, מהווה מוקד נוסף מרשים בהצגה, שהתנועה בה היא חלק חשוב ומרשים. עירד רובינשטיין כרופא וכאסיר, מרגש במיוחד בסצינה האחרונה שלו, החושפת כיצד הושלך למוסד הסגור תוך הטעיה והולכת שולל. אלון אורבך, בקולו המרשים ובמשחקו הכה מגוון מביא להצגה את יכולותיו המקצועיות הנובעות מכשרונו ונסיונו, וניר רווח החמוד בעל קסם אישי כמוישלה, מגוון אף הוא את שלל הטיפוסים.
ההצגה "אגף שש" היא בבחינת פנינה תיאטרלית, עם שחקנים שכולם כבר משחקים בטובי התיאטרונים, ומה שתורם להצלחה היא עבודת הצוות של הקבוצה (שלמדה עם) ביחד עם המורים שלה, שכאן היו ליוצרים: גנדי בבצקי, הבימאי יפים קוצ'ר עתיר הניסיון מברית המועצות, מעצב התפאורה מישה צ'רניאבסקי, מעצבת התפאורה והתלבושות אולה שבצוב, המוסיקאי אנטון קוצ'ר - כולם פרי העליה הברוכה שהגיעה אלינו מרוסיה. אסור להחמיץ חוויה כה עזה.

הסיפור טבול כולו בהומור מקברי [צילום: רדי רובינשטיין]
תאריך:  16/05/2011   |   עודכן:  16/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי מן
היום שבו נפרץ הגבול לא היה יומם הגדול של הכתבים הצבאיים. את המלאכה עשו כתבי השטח, ובעיקר אחד: כתב קול ישראל ערן זינגר, שהביא ממג'דל שאמס ראיונות בשידור חי עם מסתננים פלשתינים. על התקשורת של יום הנכבה ואתגר ההסברה
חיים נוי
אלדד זיו הצליח להעלות מחזה נוקב ועולץ שאין בו רגע דל, בזכות להקת השחקנים הצעירה, התוססת והמוצלחת. "רווקים ורווקות" הוא מחזה קומי, מעניין ובועט, אך עם ניחוח של תקופות בחיים שלנו, לטוב ולרע, ובצורה נוקבת ומכאיבה
עליס בליטנטל
הפקת האופרה הישראלית ל"חליל הקסם" מאת מוצרט, היא קסומה, מופלאה ומרנינה. אין דקה אחת דלה באופרה היפהפייה, שמוצרט כתב אומנם קרוב למותו, אך עם הרוח של הילד שבתוכו. לכן, היא אופרה שמקסימה צעירים ומבוגרים כאחד
יובל לובנשטיין
בשנים האחרונות הפכו הפטריות לטרנד בכל סופרמרקט ובכל מרכול, והפכו ממוצר בלתי מושג למוצר צריכה יומיומי, ממש כמו פטריות לאחר הגשם. למרות הדימוי האירופי שלהן, גם בישראל קיימים בטבע למעלה מ-400 מיני פטריות כובע, חלקן רעילות וחלקן טובות למאכל    מהי הפטרייה השימושיות ביותר? ואיזו פטרייה היא הנפוצה ביותר בארץ ובעולם?
אלישע פורת
אני תוהה האם באמת התמכרתי למצג תמותת הבר בדרכים, שאחרת אין לי הסבר מדוע טרחתי לרשום את פרטי הדרוסים ביומן האלקטרוני של הפלאפון המיושן שלי. ההתמכרות הזו היא חידה גם לי עצמי. נקרופיליה ואני, זה לא צמד מקובל ואפילו לא צמד אפשרי. אף על-פי כן, מצאתי את עצמי לפני כל מסע אופניים ארוך, מתרגש למחשבה שמשהו גדול יקרה לי היום: מסוק ריסוס או אווירון קל יפלו ממש בשדה שלפני!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il