הסופר טרייסי לטס הוא בעל פרסים רבים בשטח הספרות והמחזאות. כעת מוצגות שתי הפקות לפחות של מחזות שכתב. האחת הנה אוגוסט מחוז אוסייג' עם גילה אלמגור והשני קילר ג'ו המוצגת בתיאטרון הסימטה ביפו. בשני המחזות הוא מתאר את ניפוץ המסגרת המשפחתית האמריקנית. בקילר ג'ו בן מוכן לרצוח את אמו כדי לזכות בדמי הביטוח לפי פוליסת הביטוח. לצורך זה הוא משתף את כל בני משפחתו -אביו- יפתח קמינר שאינו חי עם אשתו לשעבר אלא עם אחרת-רוני יניב,אחותו-גאיה שליטא-כץ וכן את אחרת.
ההסכמה לרצוח את האמא היא פה אחד ומתקבלת מיד ללא כל היסוס או נקיפת מצפון. לכל אחד סיבה לכך. ילדי האם זכו ליחס מחפיר מצידה ובעלה עזב אותה. לצורך הרצח שוכרים רוצח שכיר - ג'ו - חי מאור הדורש כסף מראש. באין להם לשלם לו מיד הם מסכימים לתת לו כ"ערבון" את הבת. הוא מתאהב בה, האמא נרצחת אך התפתחות בלתי צפויה מונעת מהם לקבל את דמי הביטוח לידם.
זהו מחזה הכתוב טוב מאוד ובצורה מענינת. הוא בויים על-ידי אלירן כספי בקצב הנכון, תומצת נהדר והמתח נבנה בצורה הדרגתית ובתכנון רב. סצינות המגרות שבהצגה עשויות היטב ונראות מאוד עדין, מלאות חמימות ורגש ואינן יורדות מתחת למקובל. חמש הן הדמויות המשתתפות במחזה.משחק כולם טוב מאוד, משכנע ומרתק. דני ברוסבני בתפקידו ככריס הוא תחמן, לא יסודי במיוחד, מאמין לכל דבר כדי להחלץ ממצוקתו הכלכלית. הוא אמין, טבעי וכנותו מורגשת. הוא מסוגל לעשית מעשים טפלים שהם בעצם פשע חמור כאשר חושב שכך מצבו יוטב.
יפתח קמינר הוא איש אפטי, נגרר אחרי מעשיו של בנו,אינו נוקט ביזמות משלו. רוני יניב אינה נאמנה לבעלה, בוגדת בו ומטרתה אחת בלבד-כסף. משחקה טוב. גיאה שליטא - כץ נבוכה,סקרנית, פוחדת ומחזירה אהבה לג'ו כדי להחלץ ממצוקתה שבחיק המשפחה. משחקת היטב אך כמה מעמדים בהם השתתפה נראתה לי מלאכותית במקצת.
חי מאור הנו המניע את העלילה. הוא כנה, חכם,שוטר ובלש לשעבר, יסודי ומשחקו טוב מאוד. הוא רציני, אוהב להתפאר, להשוויץ, מדבר עם הידיים ועם כל הגוף. יש לו דמיון פורה אך הגזים קצת בצחוקו הרם. למרות תפקידו הלא סימפטי במשחקו הוא רוכש את אהדת הקהל.
כץ שגם משחקת את הבת עיצבה את התפאורה המראה דירה צנועה של משפחה עניה ובה מטבח קטן ודל, שולחן, טלוויזיה. התרגום של סיון שטריקר-מור שוטף בשפה יום יומית. זאת הצגה של מחזה טוב, צנועה, עשויה היטב ומבוצעת טוב מאוד. לראות או לא לראות: מותח, מעניין, בימוי ומשחק טוב, מומלץ וכדאי לראות.