X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביצועים משמימים, חוסר גלאם ומראה כללי של ערב בינגו במתנ"ס שכונתי, הופכים את כוכב נולד למרתון קריוקי אמריקן איידול זה לא חגית גינזבורג מתרגזת
▪  ▪  ▪
מזכירה את הפשטות של עונה הקודמת. חגית יאסו [צילום מסך-עכבר העיר]

אני רוצה שתדעו שאני אדם חיובי בדרך-כלל, אבל כשזה מגיע לכוכב נולד, כל האופטימיות וטוב הלב לא יצליחו לחלץ ממני משפט מפרגן. וזה לא בגלל שאני אדם מרושע. אם כבר, אני אדם נואש, משועמם, שתוהה לעצמו במה חטא, שמגיע לו העונש הזה - צפייה דו-שבועית בתוכנית וניסוח המחשבות שלו אגב התוכנית לכדי משפטים ראויים לקריאה.
קודם נדרשו להם 14 פרקים שלמים (לא כולל פריצות בשידור חי בשישי בערב, שאיכשהו הצליחו להימרח על-פני חצי שעת שידור לפחות) להוביל אותנו לנקודה הזו - השידור החי, התחרות עצמה. עכשיו, כשהם כבר לקחו אותנו אל מחוז חפצנו, הם מתעקשים לגרום לנסיעה הזו להרגיש כמו טיול שנתי לרצועת עזה, במקום איזו גיחה נחמדה ליעד אקזוטי עם שירים יפים וריאליטי לנשמה: תשעה דואטים, רובם הגדול משמים (ומה פשר ההתעקשות הזו, תמיד לשמור את הביצועים של דוד לביא לסוף? ייתכן שהם עושים לנו את זה בכוונה?) ולקינוח - לא פחות משישה סולואים נוספים, משמימים לא פחות גם הם. ככה, בשביל הכיף שלנו.

ביצועים מעוררי געגוע

אבל למה להתחיל מהסוף? בואו נתחיל מההתחלה. יש משהו אירוני בעובדה שהעונה הזו נפתחה בביצוע של שיר שבוצע בה בעבר. "ספק ילדה, ספק אישה", במקור של דפנה ארמוני. האם מישהו זוכר את העונה הראשונה של "כיב נולד", ימי התמימות והטוהר? הייתה שם מתמודדת, לירז רחמין שמה, שנתנה ביצוע לשיר הזה. והוא היה כל-כך משובח, שאני זוכרת אותו עד היום. ואולי הוא לא היה משובח, כמו שהתוכנית הייתה מרתקת. הפעם הוא בוצע על-ידי חגית וקלרה, שדווקא עשו איתו עבודה לא רעה בכלל, אבל הן בעיקר הזכירו לי איך הייתה התוכנית הזו בימיה הראשונים - פשוטה, מענגת, בלתי מתיימרת (ואז, בימים ההם, חוסר ההתיימרות מנע מבעדה להיראות פתטית, כמו הניסיון הנוכחי להשתוות למתחרות בחו"ל - ניסיון כושל שעוד נגיע אליו). הדואט הזה עורר געגועים לפעם. ואולי יש בזה משהו טוב - עדיף להתגעגע מאשר להתייגע.
הדואטים, כאמור, היו בלתי מעניינים בעליל. אומנם מדובר בחבורת כישרונות משובחים (עם דגש על דוד, אורטל, חגית, קלרה, רותם, רועי ולידור). אבל המארז שבו הם משוגרים אל הסלון שלנו הוא הבעיה: אולפן מט להתפרק, עם זרזיפים כה מעטים של זוהר, שהשידור מזכיר ערב בינגו במתנ"ס השכונתי, הרבה יותר מאשר תוכנית פריים טיים נוצצת.
ובוודאי שאין בכלל מקום להשוואה בין הכוכב הנולד שלנו למה שקורה באמריקן איידול (שם, אגב, סגרו אמש את אחת העונות המשובחות של התוכנית). איפה ההיכל המפואר? הקהל השואג? התאורה? הפירוטכניקה? השופטים הסופר סטארים? לעזאזל, אפילו במחלקת ההלבשה אף אחד לא טורח להשקיע אצלנו. באמריקה מלבישים אותם בחליפות מדונה וביונסה מנצנצות וגורמים להם להיראות כמו כוכבים. כאן מסתפקים בג'ינס, מקסימום איזו שמלה יומיומית. שם ג'ניפר לופז נראתה מדי פרק כמו נערת השער של "ווג". אצלנו, מישהו חשב שאפשר למרוח למירי מסיקה שפתון אדום בוהק, למרות שהיא לבשה חולצה בצבע מסטיק. באמריקה, המתמודדים פורצים לבמה כמו כל פרפורמר שמכבד את עצמו. בישראל, הם מזדחלים אליה מבעד לתפאורה, כשמצלמה מלווה אותם. שום גלאם, שום תחושה של כוכבים שנמצאים כרגע בתעלת הלידה, של עולם זוהר שרחוק מהישג ידינו. סתם, ילדים מזמרים מול מרגלית צנעני וצדי צרפתי, בדיחות לא מצחיקות של צביקה הדר.

הטוב, הרע והמכוער

ואם תחושת החובבנות העלובה והלבנטינית הזו אינה מספיקה, הם גם מתעקשים להלאות אותנו בלא פחות מ-15 שירים ואף לא אחד מהם מצמרר, מרגש, עושה שמח בלב או סתם מצליח לרומם את האולפן ואת העגמומיות שלנו מגובה הרצפה.
אם כבר הבאתם אותנו עד הלום - תנו עוד אקסטרה מאמץ וספקו לנו תחושה שאנחנו צופים בשואו נוטף פאר שרחוק שנות אור מאיתנו, הרובצים על הספה בטרנינג. מרתון קריוקי אנחנו יכולים למצוא בבר מתחת לבית.
המתמודדים הרי לא יצילו את העונה הזו, כנראה גם לא השירים (זו רק אני, או שרפרטואר המוזיקה הישראלית מסתכם מבחינתם בלהיטים ים-תיכוניים ושלמה ארצי?) או השופטים, אז עכשיו הגיע הזמן לעשות את מה שאתם יודעים הכי טוב: לשפוך כסף. והרבה. רק הוא יציל אתכם.
הטוב: הדואט המקסים של רותם ורועי. אין מה לעשות, כשזה עובד, זה עובד.
הרע: מירי מסיקה קוראת לאורטל ליטל. והינה אתם יכולים לשכוח משבירת דיסטנס.
המכוער: השופטים יורדים לחייה של מלי כאילו מדובר במגיפה. הניחו לה. העובדה שהיא לא זמר ים-תיכוני בן 16 לא הופכת אותה לפחות ראויה מהשאר.
  • הבהרה: הכותבת לא סבלה מתסמונת קדם-וסתית בעת כתיבת שורות אלה.

תאריך:  26/05/2011   |   עודכן:  26/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כוכב נולד  צביקה הדר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוכב נולד 9: ערב כשרונות במתנ"ס מקומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר פאבל שוורץ
מחלות אלרגיות בקרב הילדים מאוד נפוצות בימינו    לשיטות האלטרנטיביות יתרונות רבים על-פני השיטות הקונבנציונליות: הן אינן מזיקות, כמעט שאין הגבלות ואין תופעות לוואי כמו אלרגיה ורגישות יתר לתרופות המאפיינות את הטיפול התרופתי
ניסים יפה
עונת החתונות בפתח ואיתה החיפושים אחר ההפקה המושלמת והמראה המושלם    אבל איזו כלה מיועדת באמת שמה בליסט הארוך שלה חשיבות לנעליים שתנעל ביום שלה? כן, קנית נעלי כלה יפות וזולות ועכשיו את צריכה לתפקד איתן כמעט יום שלם ולסיים את הערב יחפה וכואבת על רחבת הריקודים    להלן טיפים לבחירת נעלי כלה נוחות ואיכותיות
יובל לובנשטיין
כולנו נתקלים מדי פעם בבעיה של העברת מוצרים בסורק הברקוד. אך האם מדובר באירוע קטן וזניח? מאחורי אירוע זה עומד עולם שלם של ערכים ותפישות ניהוליות. מדובר כאן על קצה קטן של קרחון ענק, אשר לא קל לטפל בו, אולם מי שמוצא את הנוסחה מיטיב את דרכו ומשפר אותה
עליס בליטנטל
השחקן והבימאי גיל וינברג, בעיבודו ובימויו את המחזה "יצרים" (extremities) מ-1982 מאת ויליאם מסטרוסימון, יצר מחזה חדש ושונה מהסרט בו שיחקה פארה פוסט. מחזה מטלטל, מלא ארוטיות, יצרים, אלימות ומין, בכמויות שלא רואים כל יום. לקראת הסוף, הוא מעניק לקהל שתי אפשרויות של סיום המחזה. אבל מה שלא תבחרו - תקבלו הלם
צור ארליך
רן פרחי הקדיש את זמנו לקידום העניין הציוני בתקשורת ובשטח, ולרקימתה של ברנז'ה ציונית-חלוצית אלטרנטיבית. החודש נפטר והוא בן 38 בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il