X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הקאמבק החד-פעמי של התוכנית הוותיקה הוכיח, שלמחשבה חופשית והתנהגות בוגרת ולא מתפרעת, יש מקום בתוכניות ילדים. בשיחה בטון אוהד ובגובה העיניים, מצליח ירון לונדון לנהל דיון אינטליגנטי ואקטואלי, עם ילדים שאולי לא יישארו כאן
▪  ▪  ▪
ירון לונדון. מקנא בילדים [צילום: פלאש 90]

לפני חודש נסעתי לאזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, עם קרובת משפחה מבוגרת, אשה הומאנית שלא מעמידה פנים. למראה חבורות הפליטים האפריקנים שהתגודדו ברחוב הייתה תגובתה: "אוי ואבוי, כל כך מסוכן להסתובב כאן". אמרתי לה שאחוז תקיפות ישראלים בידי פליטים הוא קטן מאוד, אך היא התקשתה להאמין. מראה האנשים הכהים ברחוב עורר בה פחד. החשש וההתנגדות שלה פחתו, כשראתה ילדים קטנים משחקים ברחוב. "איזה מסכנים קטנים, מישהו דואג להם?" שאלה בצער אמיתי.
עבור אלה שרק מראה ילד קטן מחזיר אותם לחשיבה רציונאלית, שודר אמש בהופעת אורח נדירה בטלוויזיה, ספיישל של "מסיבת גן" עם ירון לונדון. 16 שנים אחרי שירדה מהמסך בתום חמש עונות. הסיבה הרשמית לפי המפיקים היא "האפשרות לגירוש 400 ילדי עובדים זרים ומשפחותיהם מישראל".
התוכנית "מסיבת גן" ששודרה כאן מסוף שנות ה-80, הציגה ילדים ישראלים חכמים וחינניים במיוחד בני כל העדות והערים בישראל. היא תרמה בדרכה להפחתת דעות קדומות. במשך חמש שנים נחשפו בה מאות ילדים, שהוכיחו לכולם שהגרעין הילדי של כולם הוא זהה. הרעיון להחזיר למסך את התוכנית "מסיבת גן" להופעה יחידה עם ילדי פליטים ועובדי זרים בתקופה בה הם והוריהם בסכנת גירוש, הייתה חכמה.
כאילו זה היה אתמול
לונדון יצא מהאולפן בערוץ 10, סובב את כפתור הווליום והאגו שמאלה וחזר לתפקיד בו הצטיין בתחילת שנות ה-90 - תפקיד מראיין הילדים המכבד והמקשיב. ובתוכנית עצמה הכול כמו פעם. "שלושת בני שיחו" של לונדון ממהרים לשבת סביבו וילד אחד מזנק על ברכיו. כולם דוברי עברית מושלמת אף שהוריהם באו מאפריקה, הפיליפינים, רומניה וסין. כמו אז, לונדון אבהי ורהוט. הילדים דעתנים ופיקחים. ג'וליאן (שגראן) הוא אותו ליצן עצוב וקשיש, חסר כישורי שפה - שרק צחוקם של הילדים גורם לו עונג.
לונדון תמיד ידע להתאים את עצמו לאופיו ואישיותו של המרואיין, מבלי להפסיק לדבר בגובה העיניים. הוא מדבר עם שרים ושועים, עם מדענים, אמנים והולכי בטל, באותו טון סקרני. על הילדים בנוסף הוא משרה ביטחון למרות שפתו הגבוהה. הקול החם, קמטי הצחוק העמוקים בצידי העיניים, החופש שהוא נותן לכולם לומר ולהתנהג כפי שמתאים להם. הפומפוזיות המבודחת: "שלום גבירותי ורבותי, אבות ואימהות, סבים וסבתות". בהמשך מחפש איתם את ארצות מוצאם על הגלובוס."הנה הפיליפינים, והנה רומניה" ואומר: "אני מקנא בכם. אני לא יודע היטב שפה נוספת חוץ מעברית". וגם "איך יודעים שרושאן הוא סיני? יש לו עיניים כאלה מלוכסנות ושיער חלק יפה. בעיני אתם מאוד יפים".
ג'וליאן מכין יחד עם ילדה אפריקנית ואמה עוגה. הקולות שלו מצחיקים את כולם. לונדון הקפיד תמיד לבקש מג'וליאן לעשות רק מה שהוא אוהב. לא מנסה להפוך אותו ל"בן אדם" או מטריד אותו בשאלות. המסר הוא של מחשבה והתנהגות חופשית, ללא השתוללות או תחרותיות זולה.
הקשר האקטואלי
הילדים עצמם לא נראים חרדים מאוד מהגירוש. הם מספרים בלי שאיש ביקש מהם זאת, שהם אוהבים לגור בישראל ושכיף להם פה. אבל לא הכול דבש, ולא מוצגת סולידריות מעושה בין בני הלאומים השונים. הילד מעיר פתאום ש"הפיליפינים באו לישראל לעבוד והסודנים באו לעשות בלאגן". לונדון לא מאבד את העשתונות. "אתה חושב ככה?" הוא שואל. "לדעתי הם באו כי לא היה להם טוב בארצות שלהם", הוא הופך את האמירה לדיון.
למרבה הצער לא הופקו מאז "מסיבת גן" ההיסטורית, עוד תוכניות בהן מתייחסים אל ילדים בכבוד. היום מנהלים את העניינים "ליצנים" שתפקידם להעסיק ילדים עם תחרויות "מי צועק יותר חזק". ילדים אומנם זקוקים לפורקן והתרגשות אבל לא כעיסוק מרכזי לשעות הפנאי. "מסיבת גן" הוכיחה זאת במשך שנים ארוכות. אמש היא הוכיחה שהרעיון תקף עבור ילדים מכל היבשות, המעמדות החברתיים, הצרות והפחדים. כולם זוכים ברגע של חסד כשמספרים להם משהו מעניין באמת, בטון אוהד ובגובה העיניים.

תאריך:  31/05/2011   |   עודכן:  31/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מסיבת גן": האנושיות של ירון לונדון חושפת את האכזריות של כולנו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
רק תיקון קטן
כתומית  |  31/05/11 14:47
2
מי שדואג
רונן גולדשטיין  |  31/05/11 17:56
3
"צדיק"בא לי לבכות מרגישותו
אברהם מערב השומרו  |  31/05/11 20:06
4
לסלקם לארצותיהם, בעדינות!!!
הניה  |  31/05/11 20:08
5
למה שלא תחזרו לאירופה?
סתם_1  |  1/06/11 01:09
 
- הגירה בלתי חוקית בכל מקום
יאיר א.  |  1/06/11 09:43
6
גם סכינאים.
יורם צרומ  |  1/06/11 01:18
7
ירון חושף את צביעותו שלו
אמא ישראלית  |  1/06/11 07:30
8
האנושיות
יצחק36  |  1/06/11 10:20
9
ירון לונדון מתנשא.
אלטער קרקר  |  2/06/11 16:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מתייצב לימין משפחת עופר. הכפולה הפותחת של ידיעות אחרונות מהווה הישג יפה לאנשי יחסי הציבור של בני משפחת עופר. רובה ככולה תומכת בגרסת המשפחה    מעריב מבליע פקפוק בגרסת ראש הממשלה    הארץ חושף את טיוטת כתב האישום נגד ליברמן
יואל רדושר
שירותי עירייה עולים כסף רב למשלמי המיסים, אך האם יש דרך לחסוך בעליות אלו? האם ניתן לייעל את הספקת שירותי המים, גינון וחשמל לתושבים ולמנוע את המחדל הבא? במאמר זה נדון בשאלות אלו ונסביר כיצד יכולות העיריות לצמצם בצורה משמעותית את ההוצאות על השירותים המוניציפליים ולייעל מתן שירותים אלו לציבור
אלישע פורת
זכרונות ילדות מאותו יום בו רצנו יחפים דרך צמחי 'המארה הירוקה' שארבו לנו, רצים ובוכים, ושותתים דם, אסור להשתהות, יחד לעוט עם קהל החברים השוטף אל האווירון האנגלי שנפל בשדה. אבל מי יעז לעצור? מי יעז לחדול מהריצה? בכיתי בקול חרישי, ורק רצתי ורצתי, חוצה את מעבה מלכודת הרמחים הירוקים הננעצים בכאב נורא בגופי
חגית כהן
קחו את המעבורת של הבי-בי-סי אל עולמה הצונן של פרופ' ריאן, פתולוגית שהיא בלשית. בתרבות שלנו, האורזת נשים בחולצות צמודות ובציפיות שאינן גבוהות יותר מתואר ראשון וילד שני, קשה למצוא דמות כזו
יובל לובנשטיין
הכוח שצוברים מנהלי הרשתות הוא רב, ולקראת ביקור שלהם בחנות הכל עומד מוכן כמו מסדר המפקד, ואוי למנהל שנמצא דופי בעבודתו. אך האם הנהלת הרשת היא האושיה הבכירה והחשובה ביותר? האם היא זו שמגדילה את פדיון נקודת המכירה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il