X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הטיפול הקונבנציונלי הוא בכדורים, משחות וקרמים נגד פטריות ישנן עשרות תרופות הומיאופתיות שיכולות להתאים לבעיית הקנדידה. את התרופה הנכונה יש לבחור על סמך מכלול הסימפטומים, פיזיים ונפשיים ועל-סמך אישיותו של המטופל
▪  ▪  ▪
הקנדידה יכולה לגרום לזיהומים שונים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

דלקות נרתיק חוזרות ונשנות, בעיות במערכת העיכול, פטרת בעור, כמיהה למאכלים מתוקים, עלייה במשקל, עייפות - מה משותף לכל התופעות הנ"ל?
כולן נגרמות על-ידי פטרייה אחת המכונה קנדידה אלביקאנס. זוהי פטריה ממשפחת השמרים השוכנת בגופם של רבים מאיתנו מבלי שנחוש בה עד שברגע אחד האיזון בגוף מופר והיא גדלה ומתפשטת בגוף.
במצבים אלו, הקנדידה יכולה לגרום לזיהומים שונים ברקמות הריריות של הגוף, בעיקר של מערכת המין הנשית, מערכת העיכול העליונה (חלל הפה והוושט) וכן לזיהומים בעור (תפרחת חיתולים, זיהומים בציפורניים ופריחות בקפלי עור).

איך נדבקים בקנדידה?

הקנדידה יכולה להיות מועברת במגע מיני, העברת נוזלים דרך הרוק ודרך פטריות ברגליים. הקנדידה מאוד נפוצה, יותר מ-100 מיליון בני אדם סובלים ממנה.
חשוב לציין, כי רבים מהנשאים של הקנדידה, אינם סובלים מסימפטומים כלשהם. כל עוד היא אינה מתפשטת בגוף, היא לא גורמת לנזק.

הטיפול הקונבנציונלי בקנדידה

הטיפול הקונבנציונלי הוא בכדורים, משחות וקרמים נגד פטריות. קיימות גם תרופות טבעיות המכילות חומרים אנטי פטרייתיים, אבל חשוב לזכור כי קיימות מספר בעיות בשיטות אלו.
ראשית, הטיפול הקונבנציונלי לא תמיד מצליח, כיוון שהפטריה מסוגלת להיכנס למצב של נבגים שיתעוררו בפעם הבאה שמערכת החיסון תהיה חלשה. במצבים אלו אנו רואים הצלחה קצרת טווח וחזרה של הפטריה יותר מאוחר.
שנית, כמו בשימוש בכל תרופה אחרת, קיימת סכנה לתגובות בין תרופתיות ולתופעות לוואי.
בעיה שלישית ואולי החשובה מכולן היא, שהתרופה מנסה לעשות את עבודתו של הגוף במקום לחזק אותו. הגוף אינו לומד להתמודד עם הפטריה, היא אומנם נהדפת באופן זמני, אבל במקרה של חולשה במערכת החיסון, היא שבה לשגשג. מצב דומה קורה לאחר שימוש באנטיביוטיקה לצורך טיפול בדלקות.
כמו-כן, קיים טיפול תזונתי שמבוסס על הפחתה בצריכת סוכרים ופחמימות מזוקקות למשך כחצי שנה מתוך הכוונה לצמצם ככל הניתן את המצע עליו יכולה הקנדידה (שהיא פטריית שמר) לשגשג. שינוי תזונתי זה, אינו פותר את הבעיה מהשורש, מכיוון שמערכת העיכול שלנו אמורה להתמודד עם סוכרים. אם היא אינה מסוגלת לעשות זאת, אנו צריכים תרופה על-מנת לרפא אותה. הימנעות מצריכת סוכרים לפיכך, אינה הפתרון לבעיה.

טיפול הומאופתי בקנדידה

טיפול הומאופתי מנסה לחזק האדם כך שיהיה מסוגל לפתור את הבעיה בכוחות עצמו, לא תרופה יום-יומית שיוצרת תלות, אם כי תרופה חד-פעמית (לעיתים יש לחזור על התרופה, בהתחלה בתדירות של פעם בחודש ולאחר-מכן בתדירות נמוכה יותר) שמחזקת את הגוף ומערכת החיסון, כך שגופנו יוכל בכוחות עצמו למנוע מהפטריה להתפשט.
ישנן עשרות תרופות הומיאופתיות שיכולות להתאים לבעיית הקנדידה. את התרופה הנכונה יש לבחור על סמך מכלול הסימפטומים, פיזיים ונפשיים ועל-סמך אישיותו של המטופל. לצורך כך, אנו מקיימים מפגש בן שעתיים שבסיומו בוחרים את התרופה המתאימה. פגישות ההמשך הן קצרות יותר.
טיפול הומאופתי בקנדידה אינו מחייב שינוי דרסטי בתזונה, הוא מתאים לכל גיל ואינו גורם לתופעות לוואי.

מה גורם להתפרצות קנדידה?

במצב תקין, המערכת החיסונית אמורה לוודא שפטריית הקנדידה לא תתרבה יתר על המידה. חולשה של מערכת ההגנה של הגוף או שינוי בהרכב ובכמות החיידקים הקיימים בסביבתה של הקנדידה, יכולים לאפשר לה לשגשג, להפוך לאלימה ולגרום לדלקות. שינוי בהרכב ובכמות החיידקים יכול להיגרם על-ידי שימוש באנטיביוטיקה, סטרואידים, גלולות למניעת היריון ותרופות כימותרפיות.
הקשר בין שימוש באנטיביוטיקה וסטרואידים לקנדידה
מחקרים הראו קשר בין צריכת כמות גדולה של אנטיביוטיקה לזיהומי קנדידה והדבר אינו מפתיע, משום שהאנטיביוטיקה פוגעת בפלורה הטבעית של המעיים והנרתיק, הורגת חיידקים שקיומם מסייע לגוף לשמור את הקנדידה שלא תתפשט וכך נותנת מקום לפטרייה, שכידוע אינה רגישה לאנטיביוטיקה, לשגשג. כמו-כן, זיהומי קנדידה בעור יכולים להיגרם כתוצאה משימוש ממושך במשחות סטרואידיליות.

סימנים לבעיית הקנדידה

  • פטרת בעור;
  • זיהומים חוזרים בנרתיק, בבלוטת הערמונית או בדרכי השתן;
  • תחושה של עייפות וחוסר אנרגיה ללא ממצא פתולוגי;
  • תשישות הנמשכת גם לאחר שינה טובה;
  • דחף חזק לאכילת מתוקים וכפועל יוצא מכך - השמנה;
  • כאבי ראש, מיגרנות.
  • קיימות מספר בדיקות לגילוי קנדידה: בדיקת צואה, בדיקות דם ובדיקה וגינלית.

הכותב הוא הומאופת קלאסי מוסמך, מטפל בזכרון יעקב ובתל אביב
תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול בקנדידה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טיפול היעיל והבטוח בקנדידה
מידע   |  21/12/11 13:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
אטרקטיביות מקרר הבצקים הקפואים, שהיה פעם מוקד עלייה לרגל למרבית הצרכנים אשר נענו בשמחה למבצעי 1+1, הולכת ופוחתת. כתבות על ההשפעות הבריאותיות של שומן הטרנס החלו לחלחל ונראה שהציבור מדיר את רגליו יותר ויותר ממקררים אלו, ונראה שהיצרנים, אשר פרנסתם קטנה, מחפשים תחליפי בצק "בריאים" יותר
אלי זוהר-ניב
חשוב שילדיכם יכירו אתכם כפי שאתם, בני אדם שלמים ובהחלט לא מושלמים    כשאתם טועים, תרשו לעצמכם לבקש סליחה מהילדים שלכם ומעצמכם    הצרכים שלכם חשובים והם חשובים לא פחות מאלו של הילדים
סמדר טייטלר
לפני יציאה מהבית לשטח, בייחוד בשעות הערב, רצוי להתמרח בחומר דוחה יתושים    חשוב להצטייד במשחה נגד תפרחת חיתולים ולמרוח שכבה עבה על עורו הרגיש של התינוק    ג'ל אלוורה אשר מתאים במיוחד למריחה על כוויות שמש קלות ואזורים מודלקים
צילה שיר-אל
מאחר שכוכב זה מגיע אחת ל-12 שנים ומשפיע על המזל, הרי ששנה זו תהיה מבורכת ועם הזדמנות פז לילידי המזלות שור, סרטן, בתולה, גדי ודגים המושפעים מכוכב זה. זו ההזדמנות להיפתח אל היקום ולבקש למגנט אליכם את האנרגיה הנכונה כדי שדלת ההזדמנויות תיפתח עבורכם
ד"ר אריק זרצקי
על-פי נתוני האיגוד האמריקני לכירורגיה פלסטית, בשנים האחרונות בוצעו כ-5.5 מיליון ניתוחים משולבים, שהם 45% מכלל הניתוחים האסתטיים    בשנה האחרונה בישראל, אחוז העוברים ניתוח משולב עומד על כ-50%    מהי התופעה? אלו ניתוחים משלבים? באלו גילאים? מה היתרונות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il