X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לעסקים הקטנים לא נותרו הרבה ברירות [צילום: פלאש 90]
הסודות מאחורי המדפים: האם כל המדפים שמחים?
עליות מחירי הנפט השפיעו במיידי על ההוצאה של כולנו עבור תחבורה. אומנם ניתן להתאים הוצאה זו ולהקטינה, אך היא נוגסת ללא רחם בהכנסה הפנויה של המשפחה. לעלייה זו מצטרפות גם העליות במחירי המזון וקיבלתם מציאות עגומה, אשר לא מדברים עליה, כי אין בה משהו חדשני, משהו מלהיב. אין כאן קנייה או מכירה של יזמות הייטק, אלא סתם מציאות אפורה ולא נעימה

עליות המחירים אשר פוקדות אותנו במהלך החודשים האחרונים, מתחילות להשפיע על כולנו. נכון זה לא דומה לסופת טורנדו, אשר באה בחטף ואת נזקיה הראשונים ואו החיצוניים רואים מיד, אלא שכאן זה משהו איטי יותר ושלא יטעה אף אחד מכם, הנזק שלו אדיר.
עליות מחירי הנפט לדוגמא, השפיעו במיידי על ההוצאה של כולנו עבור תחבורה, אומנם ניתן להתאים הוצאה זו ולהקטינה, אך היא נוגסת ללא רחם בהכנסה הפנויה של המשפחה. לעלייה זו ש מצטרפות גם העליות במחירי המזון וקיבלתם מציאות עגומה, אשר לא מדברים אליה, כי אין בה משהו חדשני, משהו מלהיב, אין כאן קניה או מכירה של יזמות הייטק, אלא סתם מציאות אפורה ולא נעימה. המציאות היא, שלהרבה מדפים עכשיו קשה, אפילו קשה מאוד.
הרבה חנויות ואו עסקים קטנים, חורקים בימים אלה שיניים ומתפללים שהימים הקשים יעברו, אולם לא בטוח שהעתיד מבשר רק טובות. בחשבון גס, נראה שבתקציב של כל משפחה בישראל, קיים כעת חור של כמה אלפי שקלים ונראה שחור זה רק גדל, תוסיפו לזה את מצבה המדשדש של הבורסה ושוק ההון וקיבלתם - בעיה.
כשפותחים את העיתונים, נדמה שהכול גז ונדלן, אולם המציאות אינה כזו ומנגד לא נעים לדבר על גן שהוא סגור, או על גן שהילדים אינם מאכלסים אותו ולא שרים בתוכו. הרשתות הגדולות, נשענות על בעלי הון, אשר השכילו לגייס כספים בשוק ההון לכול מקרה, מנצלות מצבים שוק חלשים ועגמומיים אלה ומרחיבות את אחיזתם בעיקר בתוך הקשור לפריסה הגיאוגרפית ולא משאירות הרבה ברירות לעסקים הקטנים.
פגיעה ואו היחלשותם של העסקים הקטנים, ניכרת, הן בירידה בפעילות והן מריבוי שלטי ההשכרה בנדל"ן אשר מפונה ולא תמיד מוצא לו שוכרים באותה מהירות כמו בעבר. לא כל הנדל"ן המסחרי בישראל הוא של עזריאלי ושהקורא לא יתרשם רק ממצב קניון כזה או אחר, מאחר שישנם עוד הרבה מרכזים, רובם שכונתיים, שם המצב אינו מלבב כלל.
טוב תעשה המדינה והגיע הזמן, שיוזרם למגזר שקט זה כסף בתנאים מוזלים, שאר יתמוך באופן מהיר ומאסיבי בעסקים קטנים אלה, אשר מהווים את הבסיס לחיי מסחר מסודרים ותאפשר להם להתמודד עם קשיים והוצאות המימון בתקופה קשה זו.

תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: האם כל המדפים שמחים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
שריפת הספרים היא רעה חולה הנמשכת גם היום. מי אמר שספרים אינם נשרפים כבר? הו לא, הם עודם נשרפים! ויבורכו המועטים המצילים אותם מהשריפה, כמו יהושע ביכלר, 'רובינו', איש להבות חביבה שנסתלק
רעות וילף
הרפורמה בחטיבות העליונות תעלה את שכר המורים ב-50 אחוז, אך דורשת מהם כמעט להכפיל את היקף עבודתם. לא כל המורים מתלהבים. "התלמידים יישבו מול מורים מותשים", מתריעים חלקם ומציעים רפורמה אחרת: "יש צורך בהקטנת הכיתות ולא בתוספת שעות"
איתמר ברתור
עוני, מציאות דמוגרפית סבוכה ומצוקת תעסוקה - זוהי חלקה של בירתנו הנצחית. לפני שאנחנו פונים לבנות את ירושלים שלמעלה, מחכה לנו אתגר גדול בבניין היסודות. אלו הכלכליים
דוד מרחב
לפני שבוע מחזרו במוסף הארץ עלילה פלשתינית עתיקה על הסיבות שבגללן ננטשה חיפה במלחמת העצמאות. הפצצת השוק הערבי בחיפה, בתגובה למעשי איבה בלתי-פוסקים, הוצגה כהתנפלות יהודית זדונית על אוכלוסיה חפה מפשע. מדוע באמת נטשו הערבים את עיר הכרמל לפני 63 שנה?
יואב יצחק
הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי וראש המוסד לשעבר מאיר דגן מפטפטים וגורמים נזק עצום לאינטרסים הביטחוניים של המדינה    ידיעות אחרונות ומעריב ממהרים לנפח את דבריהם ולעשות בהם שימוש מסחרי    המטרה המשותפת: לדפוק את נתניהו ולפגוע בלגיטימיות של ממשלתו, וכל זאת בגלל אינטרסים מסחריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il