החנויות והרשתות, אשר מעוניינות לעניין אותנו במוצרים, אשר הן מוכרות, נוהגות להציג את מוצריהם במערומים, במשטחים ואו בכמויות גדולות, על-מנת לתת לנו את התחושה שכמות גדולה
אכן מרמזת על מחיר טוב ומוזל, האם אכן כך הדבר?
לחנויות ישנן מספר אפשרות להציג את המוצרים:
- תצוגה קבועה על גבי המדפים
- תצוגה מתחלפת בראשי השורות ואו בראשים האחוריים, או בשפת
הקמעונאים, בראש הגונדולה או בראש הגונדולה האחורי, על שם
העובדה ששורת מדפים, מזכירה את הגונדולות שבוונציה.
- תצוגה בכניסה לחנות ואו בחלון ראווה.
נחזור לשאלתנו. אכן תצוגה על גבי משטחים ובמיוחד תצוגה של קרטונים שלמים, אשר מסירים מהם את אחת הדפנות, נותנת את הרושם והתחושה שאכן מדובר כאן על דיל בלתי רגיל, שהרי הסחורה הגיע ישירות מפס הייצור ואו היישר מהמכולה. תוסיפו לזה את השילוט מבצע ואו 1+1 והרי לכם מתכון לחגיגה.
זהו שלא תמיד כך הדבר ולפעמים זה בדיוק להפך.
מוצר שנמצא בערמות ואשר מזוהה למשל עם העונה - מדוע שמחירו יהיה ברצפה? קחו למשל את חג השבועות הקרב ובא, אשר מקובל ברשתות המזון להציע תקופה זו להציע בישקוטים, האם המערומים אכן מציעים מחיר טוב או שמדובר כאן על "טיימיניג" ? התשובה אצל כול אחד מכם והיא לא מוחלטת בגלל השוני בגישות המוכרים.
ישנם גם מצבים אחרים, בהם יבואנים נתקעים עם סחורה ואו זקוקים לתזרים מזומנים, דבר אשר מאלץ אותם למכור לרשת את המוצרים במחירים מוזלים, אולם הרשת מפעילה את שיקול דעתה, האם "לגלגל" את ההנחה במחיר לצרכן או לשמור את הרווח אצלה.
מתי זה אכן מרמז על אפשרות לדיל טוב? בדרך כלל כאשר המוצר או נמצא בסוף עונה, או מוצרי חמץ לפני פסח ואו כאשר מדובר על מוצרים שהרשת היא היבואן והמוצרים מוצעים "מעבר לעונה".לדוגמה מכירה של סטים אוכל לחג (הסטים נמכרים רק לפני ראש השנה ופסח ולאחריהם הביקוש יורד דרסטית), אשר הרשת היא היבואן והמכירה היא כחודש + אחרי החג. סביר להניח שכאן מדובר על עסקה טובה, כמובן יש לשים לב שהמוצרים לא פגומים וכדומה. לעיתים ניתן למצוא עסקות טובות ולא רק מהטעם שקורה שמשלוחים לא מצליחים להגיע לחג ולהגיע לרצפת המכירה במועד.