X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אאידה. להדק את העלילה ולקצר את אורך השירים
אאידה - מנקודת התצפית של המאבטח
העלילה קצת בנאלית ולא מותחת אבל הכי מבלבל זה שכל הסיפור קורה במצרים, יש בו גם אתיופית והשפה המדוברת היא איטלקית. אחרי שש פעמים, האוזן מתרגלת והמוזיקה נשמעת יפה, בעיקר עם התזמורת הגדולה. גם הזמרים והזמרות יודעים לשיר, רק חבל שכל שיר נמתח כמו הופעה מלאה של משה פרץ, כולל הדרן. אם היו מהדקים את העלילה, מקצרים את השירים ומתרגמים לעברית, ההנאה הייתה שלמה

בתוך מבול המשימות של חברת האבטחה שאני הוא מנהלה, נעים, מפעם לפעם, לצאת למשימות מיוחדות. לפני שבוע יצאנו 50 מאבטחים ועוד 300 סדרנים של החברה, לאבטח את המופע אאידה במצדה.
אין טעם להעמיד פנים: אני מאוד אוהב מוזיקה, אבל אופרה לא הייתה אף פעם בתפריט שלי. מחזה שבו אנשים מדברים זה אל זה בשירה, אף פעם לא נראה לי. אפשר לשיר - ואפשר לדבר. אבל לדבר בשירה לא משך אותי אף פעם.
לפני הרבה שנים, בטיול משפחתי עם ההורים ברומא, לקח אותנו אבא לאופרה "שנראה מה זה". זה היה ב"לה סקאלה", נדמה לי. התלבשנו יפה וקיבלנו הוראות קפדניות איך להתנהג בנימוס ושלא להרדם. החוויה, ככל שאני זוכר, הייתה די משונה. נשים מלאות עם מחשופים גדולים ועם איפור נוזל צרחו שם על הגברים והם ענו להם בבס מפחיד. את המילים ממילא לא הבנו, אבל הרעיון היה די פשוט: היא אוהבת אותו, הוא אוהב את העוזרת ואז ההיא, הראשונה, מתאבדת (אם אני לא טועה, היא בלעה רעל או שאולי הידקה את המחוך על בטנה) ואז ההוא מתחרט, שר מעל הגופה ודוקר את עצמו. אבל אז מתברר שההיא, הראשונה, לא הצליחה למות ורק התעלפה, אז היא מתעוררת וכשהיא רואה שהבחור מת, היא שוב מתאבדת - הפעם באופן סופי. והעוזרת? היא מתחתנת עם אחיו.
אבא הסביר לנו אז שככה, פחות או יותר, הולכות כל האופרות: אוהבים, בוגדים, מתאכזבים, מתאבדים, מתחרטים - והכל בשירה אדירה. וזוהי, בעצם, גם העלילה של אאידה. לאחר שפרסנו את המאבטחים בשטח, איפסנו את המצלמות, תאמנו את חלוקת האחריות עם המשטרה ונתנו אור ירוק להכניס את הקהל, התיישבתי ב"חדר המצב" לפקח על הפעילות. האירוע עבר חלק. כבר עשינו לא פעם אירועים המוניים - איבטחנו את תוכנית הריאליטי "האח הגדול VIP", האולפן השקוף של ערוץ 24, כנסים וועידות, אבל פה זה היה שונה. אין צעקות, אין דחיפות, אין "הייתי פה ורק הלכתי רגע לשירותים" ואין "סיגי, תשמרי לי מקום על ידך". הכל מתנהל בשקט. אנשים רחוצים, לבושים יפה, לא מתלוננים, אפילו לא מההליכה בעקבים על החול. "הסלבריטאים" שפקדו את המופעים היו אלה שגרירים, שרים ולא נינט ויודה.
לגבי האופרה עצמה. ובכן, אחרי שש פעמים שצפיתי באאידה מעל מצלמות האבטחה הנה הביקורת שלי: כמו ברומא, בילדותי, גם כאן, במצדה, שרים באיטלקית. גם העלילה, אותו פרנציפ כמו שאמרנו. קצין בכיר בצבא מצרים מתאהב בעוזרת הבית האתיופית (במסך קראו לה שפחה, כאילו זה פחות מעליב), אבל גם הנסיכה אוהבת אותו. בקיצור: משולש. ואז, שני הצבאות, של מצרים ושל אתיופיה, יוצאים למלחמה ביניהם, מה שמסבך עוד יותר את המצב, כי זה כמו אהבה בין ישראלי לפלשתיני שהעמים נלחמים זה בזה.
וכדי לסבך את העניינים עוד יותר, הנסיכה, שמאוהבת בקצין, עושה תרגיל לעוזרת האתיופית, ששמה אאידה, ומשקרת לה שהאהוב שלה, הקצין, נהרג בקרב. העוזרת נכנסת לדיכאון וככה הנסיכה יודעת שמה שהיא חשבה, באמת נכון: החבר שלה, הקצין, בוגד בה עם עוזרת הבית האתיופית. ואז, תופסים את הקצין (שלא באמת נהרג) שהוא מדליף סוד צבאי ובית-הדין הצבאי דן אותו למאסר עד מוות, בתא קטן. ואז מגיעה העוזרת (אאידה) לכלא ונכנסת לתא עם האהוב הקצין למות איתו ביחד. הנסיכה, הקנאית, מתחרטת על מה שעשתה, אבל זה מאוחר מדי. ואיך רואים שהנסיכה מתחרטת? היא שרה בקול אדיר תוך שהיא מהדקת מטפחת לחזה, שזה סימן ידוע לצער וכאב.
זאת העלילה. קצת בנאלית ולא מותחת אבל הכי מבלבל זה שכל הסיפור קורה במצרים ויש בו גם אתיופית, אבל השפה היא איטלקית. לגבי המוזיקה, אחרי שש פעמים, האוזן מתרגלת והמוזיקה נשמעת יפה, בעיקר עם התזמורת הגדולה. גם הזמרים והזמרות יודעים לשיר, רק חבל שכל שיר נמתח כמו הופעה מלאה של משה פרץ, כולל הדרן. אם היו מהדקים את העלילה, מקצרים את השירים ומתרגמים לעברית, ההנאה הייתה שלמה.

הכותב הוא משנה לנשיא קב' ח.א.ש ביטחון, המאבטחת את מופעי אאידה במצדה.
תאריך:  07/06/2011   |   עודכן:  07/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אאידה - מנקודת התצפית של המאבטח
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש תרגום כל הזמן במצלמה אין חח ל"ת
תרגום על המסכים   |  7/06/11 12:57
2
כתיבה וקו מחשבה מעניין..תודה
זוית מעניינת  |  7/06/11 14:17
3
בראבו
דניאל רמת גן  |  7/06/11 16:45
4
החצוצרות במארש הניצחון-קטסטרופ
מאוכזב אאידה  |  8/06/11 01:57
5
LA SCALA IN ROME? NO
AIDA  |  8/06/11 08:18
6
סלסול מזרחי
כוכב הדרום  |  9/06/11 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר א. אפרתי, ד"ר מ. לביא
חומרת המחלה משתנה מאדם לאדם וכן יכולה להשתנות אצל אותו ילד בזמנים שונים    הטיפול ייקבע עבור חולה ספציפי ויבוסס על חומרת המחלה והתסמינים
אלישע פורת
מסתבר שתרגומה של לאה גולדברג ל'מלחמה ושלום', אחד מתרגומיה היותר מפורסמים, היה צריך להיאבק לא מעט על התקבלותו בקהל הקוראים. יש עניין מיוחד לעקוב אחר המאבק על ההתקבלות הזה, גם כמשל למאבקה של גולדברג להכרה בתרגומיה, וגם כדי להכיר יותר את עולם המו"לות העברית באמצע שנות החמישים
אדלינה קליין
עצם 'החיווי', אינו מרומז ביצירות שלפנינו. לפיכך, הכתיבה בהירה והשפה הפיוטית קולעת למטרה ואינה נדרשת להיאבק לצורכי קיום. ואולם, לא אחת נחזה בקולמוסו של המחבר את הנטייה להוליך יצירותיו עד בואן אל 'הסף' ותלויות על בלימה. יתכן גם שנחזה בתפניות חדות של תרחישים המשולבות בתכתיבי הגורל. ולמעלה מזה, נגישותו אל הליך 'הזמן' שאינו עוצר מהלכיו - הינו קריטי בסיטואציה בה המחדל גרם כבר לנזק בלתי הפיך
ד"ר יוני ירום
חלק מהחלבונים יגיעו לגוף ממקור חיצוני, כך שקיימת תלות במה שנכניס לפה במהלך היום    בבחירת תזונה מאוזנת של חלבונים, יש לשלב חלבונים הנמצאים במאכלים המכילים פחות שומן    החלבון מאפשר לשלוט על אכילת יתר
אורן פרסיקו
"עיקרון-העל של חופש הביטוי חייב לאפשר למשרד הפרסום לפרסם את המודעה, והעיתון לא היה מוסמך להגביל או לשים עצמו כצנזור", נכתב בכתבי ההגנה של הארץ וידיעות אחרונות מול תביעת הדיבה של אבי בניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il