X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נוכל להתייחס לסוכרת כאירוע "שנפל עלינו מהשמיים" ואין לנו כל יכולת להשפיע עליו התייחסות שונה לסוכרת תצא מנקודת המוצא הבאה: "נכון שלא יכולתי להשפיע על העובדה שהסוכרת התפרצה, אבל אני בוחר לפעול לשיפור איכות חיי"
▪  ▪  ▪
אתם יכולים לשפר את איכות חייכם
[צילום: AP]

לצערנו, חלה בשנים האחרונות עלייה משמעותית בהתפרצות מחלת סוכרת הנעורים (סוג 1) בקרב ילדים בישראל, כמו גם בעולם כולו. תהליך האימון האישי (קואוצ'ינג) - הינו תהליך שמטרתו להעלות את הכושר של אנשים ליצור פריצת דרך ומצוינות, תוך עמידה ביעדים אותם הם מציבים לעצמם.
מהי נקודת המוצא ממנה יוצאים לתהליך האימון - הקואוצ'ינג?
נוכל להתייחס לסוכרת כאירוע "שנפל עלינו מהשמיים" ואין לנו כל יכולת להשפיע עליו. נקודת מוצא שכזו תביא רבים מבני האדם למצב תודעתי שעיקרו "אני קורבן של הסוכרת ואיני יכול לשנות את מצבי". סביר להניח, שאדם במצב תודעתי שכזה לא יעשה פעולות אקטיביות לשיפור איכות חייו. נגלה מהר מאוד אדם הבוכה על מר גורלו, דואג מהעתיד, "חולה" וכדומה.
התייחסות שונה לסוכרת תצא מנקודת המוצא הבאה: "נכון שלא יכולתי להשפיע על העובדה שהסוכרת התפרצה, אבל אני בוחר לפעול לשיפור איכות חיי. מגיע לי לחיות חיים מלאים למרות העובדה שאני סוכרתי". ומהגישה האקטיבית - יציאה לעשייה ולפעולות למען חיים איכותיים. סוכרתי הפועל בגישה שכזו ילמד מהי סוכרת, מה הטיפול האפקטיבי עבורו, יקבל על עצמו מחויבות אישית לבריאותו. עשייה שכזו תביא לשיפור באיכות חייו והרגשת שלמות למרות ה"מגבלות" שלכאורה מטילה עליו הסוכרת.

"הכל מתחיל ונגמר בראש" - הגישה היא הקובעת

כשאני אומר "אני חולה" - אני מרגיש חלש, חסר יכולת, חסר ישע, זקוק לחסדים וסיוע מאחרים. על-מנת לייצר מציאות אחרת לסוכרתי - מציאות של מסוגלות, ביטחון עצמי ופעילות, נדרשת גישה שונה: על הסוכרתי לבחור בגישה של "אני לא חולה" משמע - אני לא מוגבל!
מתחיל בראש ובראשונה בהתנהלות בבית - הסוכרתי הוא כל השאר, שווה בזכויות ובעיקר שווה בחובות ללא הנחות. וממשיך בסביבה החיצונית - בבית הספר, אחרי הצהריים בשכונה, בחוגים ובגילאים מאוחרים יותר - בצבא, בעבודה וכדומה. עושים הכל ללא הנחות - כי גם עם סוכרת - אפשר לחיות כמו כולם.
אפרט מספר עקרונות מעולם האימון הרלוונטיים גם לעולם הסוכרת:

המפתח לידע - לשאול שאלות
כמה מאיתנו קראו עד הסוף את המדריך להפעלה של המשאבה?
▪  ▪  ▪

גילינו כי אנו לא יודעים. עולם הסוכרת מורכב הרבה יותר ובנוי מקליפות רבות ומגוונות. וכיום, יש טכנולוגיות רפואיות מתקדמות המסייעות לחולי סוכרת לאזן טוב יותר את רמות הסוכר ולקיים אורח חיים שגרתי. כהורים להילה, בת ה-10, ילדה סוכרתית, אשר חייה וחיי המשפחה השתנו משמעותית לאחר חיבורה למשאבת אינסולין, פארדיים Veo עם סנסור לקריאת סוכר רציפה, למרות שיש לה סוכרת, היא חיה כמו כולם, מתפקדת ועוסקת בספורט, יוצאת לטיולים וכדומה, המשאבה פוטרת אותה מזריקות והסנסור מאפשר לה ולנו ביטחון ושקט נפשי משום שהוא עוזר להפחית אירועי היפוגליקמיה ומאפשר להילה בכל זמן נתון לשלוט ולנהל את רמות הסוכר.
בתחילת הדרך, כהורים לילדה סוכרתית, התחלנו לשאול שאלות: את הצוות הרפואי, משפחות ותיקות, בפורומים באינטרנט ועוד. כל פיסת ידע שצברנו, חיזקה את הביטחון העצמי. למדנו לברור ולהבחין מי הם המקורות המוסמכים עליהם כדאי להסתמך. לא הסתפקנו בתשובות חלקיות ואל מול תשובה שכזו הצבנו שאלות נוספות. לא התביישנו לשאול - כי "אין הביישן למד". תנאי ראשון להצלחה בהתמודדות עם סוכרת - שאל, למד ורד לפרטי פרטים. מקורות המידע רבים ומגוונים אך תמיד חשוב לאמתם עם הצוות הרפואי המטפל בך.

התמקדות בעשייה ובתיקון
כמה פעמים התאכזבנו לגלות כי בדיקות הסוכר אינן טובות?
▪  ▪  ▪

על-פי עיקרון זה, מה שחשוב הוא שאנו נמצאים בעשייה מתמדת בתחום הסוכרת. אין רגע דל, אין הפסקה. מהי עשייה מתמדת? - לומדים, שואלים שאלות, מבצעים בדיקות סוכר בתדירות גבוהה, בוחנים ללא הרף האם אנו פועלים כשורה ובמידת הצורך פונים לסיוע של הגורמים הרפואיים הרלוונטיים.
הצבנו בפנינו מטרות ויעדים - מרביתם מוכרים - והמוגלובין מסוכרר, רמות סוכר בבוקר, כולסטרול וכדומה.
תוצאות הבדיקות? הן לא המהות - הן המגדלור. מגדלור זה מכוון אותנו לדעת האם הפעולות אותן ביצענו במשך התקופה הרלוונטית נכונות. האם נדרש לשנות משהו בטיפול הרפואי? מה נדרש לתקן?
כך יצרנו מעגל סגור ובבסיסו: עשייה - מגדלור (בדיקות) - תיקון - עשייה וחוזר חלילה. מה שיוצר תהליך רציף של השתפרות בתוצאות ורמה גבוהה יותר באיזון הסוכר.

עמידה במילה
כמה פעמים התחייבנו לעצמנו אבל כשהגענו לעשייה ויתרנו ו"עיגלנו פינות"?
▪  ▪  ▪

עיקרון ה"עמידה במילה" יוצר זהות בין מה שאנו מתחייבים לעצמנו לעשות (אומרים ומתכוונים) ובין מה שאנו עושים בפועל ("עומדים במילה").
לדוגמה: כמה פעמים אמרתי כי אבצע הליכה שלוש פעמים בשבוע, כמה פעמים באמת עמדתי במילה שלי ואכן הלכתי שלוש פעמים בשבוע? כמה פעמים אמרתי שאלך שלוש פעמים בשבוע ובעודי אומר זאת ידעתי שלא אעמוד במילה שלי? כמה פעמים לא אמרתי שאלך כי לא רציתי להתחייב.
עמידה במילה היא המחויבות שלי (הסוכרתי) לשיפור איכות חיי. אני מצהיר כי "אני רוצה לחיות חיים איכותיים ולכן אקיים אורח חיים בריא", מתכוון כי אבצע זאת, ולבסוף עומד במילה שלי - מקפיד על תפריט מאוזן ובריא, מבצע פעילות גופנית סדירה, מקפיד על קטנה כגדולה.
זהו ליבו של תהליך האימון - יציאה לעשייה מתוך התובנה כי השלמות שבין מה שאני אומר לבין מה שאני עושה היא הבסיס להצלחתי להגיע לתוצאות, לשפר את האיזון של הסוכרת ולקדם את איכות חיי.

הכותב הוא מאמן אישי ומנחה סדנאות לחולי סוכרת בשיטה שפיתח, מאמן לתקשורת ומנהיגות בחברת תו"ת תקשורת ותוצאות (אלון גל), מאמן יחידים וארגונים
תאריך:  09/06/2011   |   עודכן:  09/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית גינזבורג
פרק הספיישל משירי שמוליק קראוס, סיפק ביצועים שהזכירו למה שווה לצפות בכוכב נולד    ההדחה של נעמה היפה על חשבון מלי העוף המוזר, הזכירה לקהל שאסור להיות שאנן והחיבור בין השופטים למתמודדים לא מאפשר להם להעביר ביקורת אמיתית
ד"ר אריק זרצקי
נכון לשנת 2011 למעלה מ-40% מהנשים העומדות להינשא, עוברות "שיפוץ" חיצוני כלשהו - החל מעיבוי שפתיים, דרך ניתוחי אף ועד להגדלת חזה ושאיבת שומן    אלו ניתוחים פלסטיים הם הפופולרים ביותר כיום בקרב כלות וחתנים? כמה זמן לוקח להחלים? ולמה דווקא החתנים מבקשים ניתוחי חזה?
עידן יוסף
המפקח על התעבורה אלכס לנגר מבקש לשפר את התחבורה הציבורית    בראיון ל-News1 הוא מדבר על מחירי הנסיעה הגבוהים, על הרפורמות הצפויות, על חוסר השקיפות ומתייחס לראשונה לקומבינה עם אגד
חיים סמרי
בידקו ראשית את מבנה חלל המטבח, את גודלו ואת פתחיו    הגדירו את הצרכים המדויקים הנדרשים למטבח    אם יש מגבלת תקציב, השקיעו פחות בגימיקים ושימו דגש על עיצוב פרקטי ופונקציונלי
רפי מן
"הניו-יורק טיימס" נחשב אומנם עיתון ליברלי, אך כארגון הוא מתאפיין בשמרנות רבה. אולי משום כך נדרשו לו 160 שנה עד שמונתה אשה לעורכת הראשית של "הליידי האפורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il