X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סין חשפה כמה דגמים של מל"טים חמושים ובישראל יש דאגה רבה מפני האפשרות שהמערכות המתקדמות יגיעו לידי ארגוני מחבלים הפועלים נגד ישראל באזור ובעולם
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: התעשייה האווירית לישראל]

בישראל עוקבים בדאגה רבה אחרי המעורבות הסינית הגדלה והולכת בייצור והעברת מערכות נשק לאזורים מהם יש העברה של מערכות כאלה לארגוני מחבלים הפועלים נגד ישראל באזור ובעולם.
שר הביטחון אהוד ברק ביקר השבוע בסין, אבל אין כל ערובה ששיחותיו שם יעצרו העברת מערכות נשק מתקדמות למדינות או לארגוני טרור באזורנו.
סין מפתחת כמה דגמים של מטוסים ללא טייס החמושים בפצצות ובטילים. בישראל יש חשש כי כלי טיס בלתי מאוישים אלה יגיעו גם לידי סוריה וחיזבאללה. "זה ישנה כמה עובדות בסיסיות בשטח", אמר אתמול מומחה ישראלי.
התעשיה האוירית הסינית חשפה לא מכבר כמה דגמים של מל"טים חמושים. חלקם מסוגלים, לדברי המציגים, לשאת פצצות חכמות בעלות דיוק גבוה וכן טילים נגד טנקים. מדובר על כלי טיס בלתי מאוישים, שחלקם מזכירים מל"טים אמריקניים מתקדמים. הסינים ידועים ביכולתם לבצע "הנדסה הפוכה" - כלומר לבנות כלי טיס ומוצרים אחרים על-ידי העתקה של תכנונים שנעשו במדינות אחרות.
אירן לא מייצרת מל"טים מתקדמים. רוסיה גם היא נכשלה בתחום זה ורוכשת מל"טים מתוצרת ישראל. הפיתוחים הסיניים בתחום המל"טים החמושים מדאיגים לכן את ישראל, שכן בעבר הייתה "זליגה" של מערכות מתוצרת סין לידי סוריה והחיזבאללה. גם שם דובר בעיקר על העתקים סיניים של מערכות נשק שיוצרו בעיקר בברית המועצות לשעבר וברוסיה.
העובדה שסין חשפה את המל"טים שהיא מפתחת, מעידה על כך שיש לה עניין רב לייצא אותם. "סין לא חושפת מערכות צבאיות שהיא מפתחת רק עבור צבאה", אמר מקור המקורב לנושא.
לא מכבר נחשף מידע מודיעני אמריקני, לפיו הסינים מעבירים נשק לאנשי הטליבאן באפגניסטן, ובין היתר גם טילי כתף נגד מטוסים. המידע אומר כי הסינים מייצרים העתקים של טילי כתף רוסיים, גם זאת על-ידי השימוש בשיטת ה"הנדסה ההפוכה". מידע מודיעיני שבידי ארצות הברית ואנגליה מצביע על כך שמומחים סיניים אפילו מדריכים את אנשי הטליבאן בשימוש בטילים קטלניים אלה.
בעבר הוכח כי נשק שהגיע לאפגניסטן ממקורות שונים, הגיע בחלקו לידי החיזבאללה בלבנון וגם לידי החמאס בעזה. באותם מקרים היו אלה בעיקר טילי כתף ישנים שחלקם היה כבר בלתי שמיש. כזכור, תקלה בטיל כזה שנורה בשנת 2002 לעבר מטוס של חברת "ארקיע" במומבסה מנעה את הפלת המטוס.
כעת, מדובר בתחמושת "טרייה", ולדברי המומחים הדבר מהווה סכנה גדולה.

תאריך:  15/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם יגיעו מל"טים חמושים לארגוני הטרור?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה טיל שיוט הכי פשוט שיש
הפתרון: מסוקים   |  15/06/11 13:22
 
- אמרו זעירה וזמיר-ב1973
ראספוטין בן מדביד  |  15/06/11 17:48
 
- עד 73' חיל האויר ישן בעמידה
בעניים פקוחות  |  16/06/11 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
קומדיה מרתקת שכתב יהושע סובול על-פי "בעל אידיאלי" של אוסקר ויילד, תסחוף את כל רבדי החברה בישראל. הצגת "בעל למופת" הפכה תחת עטו של סובול לנתח ישראלי בן זמננו, ולכן מדברת ללב כל אחד
אורן פרסיקו
"לא העמידו לדין את האחראי על שמירת המסמכים", אומר אלכס פישמן על הכוונה להעמיד לדין את אורי בלאו. "זה התפקיד שלנו: להגיע למסמכים", אומרת אילנה דיין. "עוד ישאלו אותנו מה אנחנו יודעים, לא רק אלו מסמכים אנחנו מחזיקים", אומר ירון לונדון. לאלון בן-דוד דעה שונה
איתמר לוין
אולמו של שופט השלום האילתי יואל עדן מתנהל כמו תחנת רכבת, כאשר עורכי דין מתרוצצים בינו לבין האולם הסמוך. בתוך הבלגן הזה, מצליח עדן לנהל דיונים ביעילות ובקור רוח, להכתיב החלטות ברהיטות ובמהירות, ואף לכנות אפילו את הנאשמים בשם "כבודו"
עליס בליטנטל
טרייסי אמין (1963) היא מהאמניות הבריטיות הנחשבות ביותר בבריטניה ובעולם. תערוכת הרטרוספקטיבה שלה במוזיאון הייווארד גאלרי בלונדון מרימה מסך על כל שלבי יצירתה, בשלושים השנים האחרונות, ומסבירה את סוד ייחודה
תומר פרת
ערוץ 10 יצר ציפיות רבות כלפי כניסתה של איש שלום לנעליה של מיקי חיימוביץ'. התוצאה הייתה חרדת ביצוע שגרמה לה לתפקד כמו קריינית רצף חסרת כריזמה. אם תלך מספיק בנעליה של קודמתה לתפקיד, הן עשויות להתעצב למידתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il