X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אחרי ההדחה של מלי שלום, נשארו בתוכנית מועמדים שראויים להגיע לגמר דוד לביא עשה רדיו הד, הביצוע של תמר יהלומי לשיר צרפתי עורר צמרמורת והקול של אורטל אדרי הזכיר את כריסטינה אגילרה ספיישל השפות היה תענוג צרוף
▪  ▪  ▪
קול עצום. אורטל אדרי
[צילום מסך-עכבר העיר]

בכל תוכנית ריאליטי מגיע השלב הזה, שבו כל המתמודדים שלא ממש אכפת לך מה יעלה בגורלם, כבר פינו את הבמה ופתאום אתה מוצא את עצמך עם חבורה של אנשים שממש לא בא לך לראות אותם הולכים הביתה.
החל מהפרק הבא, זה יהיה המצב גם בכוכב נולד. מלי שלום הייתה אחרונת העשבים השוטים, הסמוראית שנותרה עומדת, חסינה מול שופטים וקהל שרצו להיפטר ממנה, שייצגה את חוסר הייצוגיות. ואתמול בערב המלכותיות ניצחה, היא ותלבושות הליידי גאגא שלה והריקודים האקזוטיים על הבמה והמבט המצקצק על ביקורות השופטים הלכו הביתה, הרבה אחרי שציפינו שיילכו. להתראות קרקס, שלום להקה צבאית.

אתגר הסימוס

אבל ממלי קל להיפרד. קיבלנו לכך הכנה מראש לפחות פעמיים בשבוע. מה גם שהגרסה שלה ל"girls just wanna have fun" הייתה צעקנית, מלאת זיופים וצורמת. רצינו שתישאר בגלל מה שייצגה, לא בגלל שכיף לשמוע אותה.
ומה יהיה עכשיו? עכשיו נותרנו עם מתמודדים שמחממים את האוזן ולא נוקעים את העין. ומה נעשה אם תמר יהלומי תודח? או אורטל אדרי? או, השם ישמור, דוד לביא? ואת כולם מרגלית צנעני רוצה לראות בגמר. ואת אלה שהיא לא רוצה, מירי מסיקה רוצה. וגם אנחנו רוצים.
בהכל אשם ספיישל השפות הארור הזה. גם כן הפקת "כוכב נולד" והקפריזות היצירתיות שלהם. כן, בואו תנו למתמודדים לבחור שיר בכל שפה שירצו, פרגנו לרון את "It's my life" של בון ג'ובי, לדוד את רדיוהד, לתמר את "je suis malad" הצרפתי והכה מרגש, לאורטל והקול העצום שלה את "hurt" של כריסטינה אגילרה. תנו להם ועל הדרך, חתכו לנו את האצבעות, כי גם ככה אין לנו מושג למי להצביע קודם.
טוב, אם להיות כנים, בני ה-13 ומעלה לא ממש נוהגים לסמס למתמודד כזה או אחר, אלא אם כן קיים קשר גנטי מוכח ביניהם. אנחנו מסמסים בלב (זה גם יותר זול), כי בשלב הזה כבר לא יכול להיות שלא אכפת לך. אם נשארת עד עכשיו, אם שרדת את האודישנים המפרכים, את דילולי הנבחרת האינסופיים ובעיקר, את הספיישל הים תיכוני - כנראה שאתה כאן עד הגמר המר. והחל מאתמול, זה באמת נעשה מאתגר.

הקסם של השפה הזרה

אז נכון, אפשר לכתוב בציניות גדולה על ההתיימרות להיות בינלאומיים. אפשר לצחוק להם על המבטא, על הסגמנטים עם המורים לשפות, על שליפתה מהארכיון של היבה, המתמודדת מעונה 8, אבל בשורה התחתונה, כל האנגלית והערבית, הצרפתית והספרדית האלה שהיו שם אתמול, היו פשוט עונג צרוף, ביס של אינטרנשיונליות ותרבות פופולרית שכל-כך חסרות בתוכנית הזו, פסגת השאיפות של כל מי שצופה באמריקן איידול ומתבאס שבגרסה שלנו אין שירים באנגלית.
ותראו מה שיר אחד של חוליו איגלסיאס עשה לנוי דנן - בכל פרק רגיל ילדון בר מצווה מעצבן, עם תספורת מהניינטיז ואבא שיכול וצריך להוביל קמפיין לכדורי הרגעה: כמה מילים בספרדית, קצת "אספרה" עם הגייה נכונה וקול הדוד ד'אור שלו, והופה, יש לנו זמר אמיתי, גברבר שרמנטי (אך עדיין בעל תספורת מטרידה), שמחזיר אותנו לימי הטיול בדרום אמריקה וערוץ ויוה.
שלא לדבר על תמר, שהגרסה שלה ל"je suis malad" הצרפתי, הייתה לא פחות ממצמררת (אפילו שמרגול הביעה מחאה. כי בכל זאת, זה לא היה שיר בתימנית), דוד שסוף כל סוף השתחל למקום הטבעי שלו, לירון סולטן שהרים את האולפן עם שיר בתימנית ואורטל כמובן, מלכת הערב, שסיפקה חלופה ישראלית ראויה לאגילרה.
היחידה שאכזבה מעט הייתה חגית, עם "killing me softly" של לורן היל. הכל היה נכון שם - השמלה, הגרוב, הניסיון להעמיד את התלתלים לאפרו והקול כמובן, מצוין כתמיד. אבל המבטא, למען השם. המבטא! אין דבר בעולם שיכול להחזיר אותך למציאות הישראלית יותר מאנגלית רצוצה וחוסר יכולת לגלגל על הלשון את המילה WORD.
אבל אין טעם להכביר במילים. גם אם המבטא לא היה מדויק וגם אם הייתה תחושה שהם מתאמצים יותר לזכור את המילים מאשר להישמע טוב, לפעמים פשוט עדיף לקבל קצת יותר בון ג'ובי (ותודה לך, רון ויינרייך) וקצת פחות דודו אהרון. עברית שפה יפה ואין לנו ארץ אחרת, אבל לעזאזל, מעבר לים יש אחלה מוזיקה.
הטוב: לראות את מרגול מג'עג'עת באווירת תימניידה ומתחברת למקורות.
הרע: לראות את צביקה הדר מציג את השופטים במגוון שפות. גם ככה בעברית זה לא תמיד נשמע משהו.
המכוער: "זה לקח אותי לבת מצווה שלי", מירי מסיקה מבקרת את נוי דנן ומעלה אסוציאציות של צדפה וגשר בשיניים.

תאריך:  16/06/2011   |   עודכן:  16/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כוכב נולד  צביקה הדר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוכב נולד: נמצאה אגילרה הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלגה רקנטי
עם קדמת הטכנולוגיה והפיתוחים השונים בשוק, ניתן כיום לקבל טיפולי אנטי-אייג'ינג בטיחותיים עם מינימום תופעות לוואי    טיפול האנטי-אייג'ינג משמש גם כטיפול מונע ומעכב להזדקנות העור וגורם לריפוי והתחדשות העור
אריה אגוזי
סין חשפה כמה דגמים של מל"טים חמושים ובישראל יש דאגה רבה מפני האפשרות שהמערכות המתקדמות יגיעו לידי ארגוני מחבלים הפועלים נגד ישראל באזור ובעולם
עליס בליטנטל
קומדיה מרתקת שכתב יהושע סובול על-פי "בעל אידיאלי" של אוסקר ויילד, תסחוף את כל רבדי החברה בישראל. הצגת "בעל למופת" הפכה תחת עטו של סובול לנתח ישראלי בן זמננו, ולכן מדברת ללב כל אחד
אורן פרסיקו
"לא העמידו לדין את האחראי על שמירת המסמכים", אומר אלכס פישמן על הכוונה להעמיד לדין את אורי בלאו. "זה התפקיד שלנו: להגיע למסמכים", אומרת אילנה דיין. "עוד ישאלו אותנו מה אנחנו יודעים, לא רק אלו מסמכים אנחנו מחזיקים", אומר ירון לונדון. לאלון בן-דוד דעה שונה
איתמר לוין
אולמו של שופט השלום האילתי יואל עדן מתנהל כמו תחנת רכבת, כאשר עורכי דין מתרוצצים בינו לבין האולם הסמוך. בתוך הבלגן הזה, מצליח עדן לנהל דיונים ביעילות ובקור רוח, להכתיב החלטות ברהיטות ובמהירות, ואף לכנות אפילו את הנאשמים בשם "כבודו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il