X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר דורון כרמי מומחה באנדוקרינולוגיה ורפואת ילדים   |  כצט
התקפי זעם הם תופעה שכיחה שנובעת מתחושת התסכול המתמשכת, בשל הפער בין הרצון לעצמאות לבין התלות בהורה אחרי שעברתם בהצלחה את הגזים וצמיחת השיניים, תופעת הגדילה הבאה בתור היא כאב הגדילה
▪  ▪  ▪
הבינו את הילד
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

גיל שנתיים הוא לא גיל פשוט ומאופיין בין היתר גם בהתקפי זעם, כאב גדילה וקשיים חברתיים. פעוטות בגיל הזה, לרוב כבר פיתחו יכולות מוטוריות ושפתיות שעימם מתפתחת גם תודעה עצמית חדשה המעניקה להם עצמאות רבה.
לצד התפתחות העצמאות שלו, הפעוט עדיין חסר אונים, אינו מצליח תמיד להסביר את רצונותיו ותלוי בהוריו לביצוע פעולות יום-יומיות, דבר שגורם לו לתסכול רב. הורים רבים מדווחים על בכי ללא סיבה, לפעמים עד כדי הקאה, מבלי לדעת אם מדובר בכאב פיזי או בתופעה התנהגותית שאינה קשורה למצב הבריאותי.
כתבה זו תנסה לתת לכם הסבר על התהליכים שעוברים על ילדים בגיל זה וכן תנסה לסייע לכם להבין את הבכי ולהתאים את הטיפול וההתייחסות לכל מצב.

הסתגלות לשינויים

לעיתים פעוטות מבטאים במהלך הלילה תגובות פיזיות לאירועים רגשיים שעברו עליהם במהלך היום, כמו: קושי בהסתגלות לגן חדש, מעבר דירה, מצוקה חברתית וכדומה. תופעות רגשיות אלו עשויות להתבטא בכאבים של ממש, בעיקר בבטן, בראש או ברגליים.
הורים רבים נוטים לחשוב שמכיוון שהילד בריא לחלוטין בשעות היום, לא מדובר בכאבים פיזיים, אלא בניסיון להשיג דחייה של שעת השינה, אך ילדים בגיל שנתיים אינם ממציאים כאבים. אם בנוסף לבכי בשעות הלילה מופיעים גם שינויים בהתנהגות במהלך היום, הפרעות שינה, הקאות, עייפות יוצאת דופן או התבודדות שאינה אופיינית, כדאי לבחון אפשרות לקבלת ייעוץ התנהגותי.
אחרי שעברתם בהצלחה את הגזים וצמיחת השיניים, תופעת הגדילה הבאה בתור היא כאב הגדילה. לרוב, מדובר על כאב בשרירי הרגליים שמגיע בשעות הערב והלילה ומופיע בגלים שנמשכים כ-10 דקות. כאב הגדילה אינו גורם לחום, נפיחות או לתופעות חיצוניות אחרות, אך עשוי להיות חזק מאוד. כאב גדילה אינו אירוע חד-פעמי, אך הופעתו אינה סדירה, לכן יכולים להיות יום או יומיים עם כאב גדילה, לאחר-מכן שבוע של הפוגה וחוזר חלילה.
כאב הגדילה אופייני בעיקר בקרב ילדים פעילים שמשתמשים הרבה בשרירים שלהם, אך חשוב לבצע אבחון אצל רופא הילדים כדי לאשר שאכן מדובר בכאב גדילה. הטיפול המתאים הוא לרוב על-ידי עיסוי וחימום האזור הכואב, ושימוש בתרופות לשיכוך כאבים שמותאמות לפעוטות.
בכי אצל תינוקות עשוי לנבוע גם מסיבות אורגניות כגון: כאב אוזניים, פיסורה או גרד כתוצאה מתולעים.

התקפי זעם

התקפי זעם, או בשמם המקצועי: טנטרום, הם תופעה שכיחה שנובעת מתחושת התסכול המתמשכת, בשל הפער בין הרצון לעצמאות לבין התלות בהורה. התקפי הזעם יכולים להתרחש בשל סירוב של ההורה להעניק משהו לילד, או ניסיון של ההורה ליזום פעילות, כמו החלפה או הלבשה.
בהתקף זה, הכעס משתלט על הפעוט וגורם לו להתפרצות חסרת שליטה, לבכי היסטרי, לזריקת איברים ולהשתטחות על הרצפה. זוהי אינה פעולה שהילד עושה מתוך בחירה, אלא חסרה לו היכולת לווסת את הכעסים שלו. הוא אינו מודע למה שהוא עושה ואף נבהל לעיתים מעוצמת הרגש שיוצאת ממנו. ההתמודדות היעילה ביותר עם התקפי זעם היא שמירה על קור רוח, הצבת גבולות ברורים והענקת תמיכה וחום לפעוט עד שזה עובר.

הכותב הוא מומחה באנדוקרינולוגיה ורפואת ילדים ויועץ לכצט, יצרנית ומשווקת טיפטיפות - סדרת תרופות לתינוקות
תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הנכונות של החברה המרכזית ושל שופרסל למכור 2 מארזים של קולה, 12 יחידות במחיר של 40 שקלים או של 3.33 שקלים לבקבוק, מראה שמשהו טוב קורה. נכון שהמבצע הוא לזמן מוגבל והוא לחברי מועדון, אך בפועל הוא לכל עם ישראל. לציבור הרגיל זה עוד מבצע, אולם לעוסקים בתחום ולחדי העין זו ממש מהפכה בתפיסה ובגישה
חורש דור-חיים
איגוד הלב האמריקני (AHA) ממליץ לבצע לפחות 30 דקות של פעילות גופנית אירובית בעוצמה בינונית באופן יומיומי ומחקרים אפידמיולוגים מלמדים שכל המרבה הרי זה משובח וככל שנרבה בפעילות גופנית, כך רמת החיסון של הלב תהיה גבוהה יותר ואחוז התמותה יהיה נמוך יותר
יהודה קונפורטס
בכל פעם שעולה על הפרק אפשרות הקמת מפעל נוסף של אינטל, מתחיל ריטואל קבוע שכולל הסתה פרועה נגד מתן מענקים ממשלתיים למשקיעים מבחוץ    עכשיו מאשימים את אינטל בכישלון פיתוח קריית גת והנגב    אולי כדאי להיענות להצעה של ערביי הגליל להקים מפעל במגזר הערבי? שם לפחות יודעים להגיד תודה
מרדכי קידר
רג'פ טייפ ארדואן אומנם לא הצליח להשיג את מלוא מבוקשו, אך הרוב הפרלמנטרי שהעניק לו את הקדנציה השלישית כנשיא טורקיה, יאפשר לו להמשיך במסלול ההתאסלמות המואץ שהוא מוביל במדינה המבקשת להשיג הגמוניה אזורית. המשבר ביחסי ישראל–טורקיה צפוי להימשך, אולי אף להחריף
אסף גבור
חליפות יוקרה, רכבים מפוארים, וילות מנקרות עיניים - הפלשתינים מתהדרים בכלכלה צומחת, אבל מתברר שהכול מכספי תרומות, לא מעסקים מוצלחים. ומה עוד מתברר? שרבים מהפלשתינים אינם ששים לשנות את מצבם המדיני, כי אז יצטרכו לעמוד בדרישותיהן של המדינות התורמות להם כדי לקבל את תזרים הכספים שהם מקבלים עכשיו בקלות יחסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il