X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעוד שב"כוכב נולד" וב"אמריקן איידול", עסוקים בלשכנע אותנו שמשהו חשוב קורה על המסך, הכיף האמיתי נמצא בתוכניות הטראש שלא חוששות להיות כאלה
▪  ▪  ▪
בהחלט לה לה לנד [צילום: יח"צ]

לכאורה, "חיים בלה לה לנד" ו"היכל התהילה" הן תוכניות מראה של כוכב נולד, אמריקן איידול, "The Voice" או "פרויקט glee" שתעלה כאן השבוע. הן מביאות השפלה במקום שבו ריאליטי מוזיקלי מסורתי מביא האדרה מוגזמת, וגיחוך במקום שהיה אמור להתמלא הערצה. איפה שסדרות ריאליטי מתוקות מבקשות להצמיח כוכבים, להטביל דמויות אלמוניות בים של גלאם - סדרות ריאליטי ארורות כמו "לה לה לנד" מנסות להטביע דמויות מוכרות ככל הניתן בשלולית של חרא.
זאת הסיבה לכך שמפעלות "אמריקן איידול" נוטים להיות כל כך היפר דרמטיים; זאת הסיבה לכך ש"היכל התהילה" כל כך מחויכת. ב"כוכב נולד" עסוקים בלשכנע אותנו שקורה משהו מאוד חשוב. לצורך העניין, הם יגייסו את כל הפריפריה אם צריך. ב"לה לה לנד" אף אחד לא חושב שמשהו חשוב קורה. אבל בניגוד ל"כוכב נולד", ב"לה לה לנד" לפחות קורה משהו. משהו מצחיק.
דוגמה ששווה לצפות לה 1: ג'ולייטה נשלחת על-ידי בעל השפעה מצ'וקמק כלשהו שהיא פגשה ב"קוקטייל" למכון השיזוף של ג'יי לו, כדי לקדם לה את הקריירה. למרבה התדהמה (מעורבות הפקה), פקידת הקבלה במכון מעניקה לה עם תום השיזוף כרטיס ביקור של איזה ביג שוט בתחום הדוגמנות. ג'ולייטה העכשיו-שחומה כמעט מתעלפת, אבל לא שוכחת להתקשר לברר שלא מדובר במכון ליווי (טיפת מודעות בכל זאת יש לה).
דוגמה ששווה לצפות לה 2: לגלות שזהבה בן ניסתה לשווא להתפייס עם אחותה אתי בפייסבוק זו פנינת טראש אמיתית, שבו בזמן מגלה משהו על שתי דמויות איקוניות (גם אם מאובקות) בתרבות הישראלית, מכמירה את הלב, ומעליבה את האינטליגנציה של כל הנוגעים בדבר והצופים בו.
דוגמה ששווה לצפות לה 3: אתי לוי בווידאו קונפרנס מאל.איי עם ישראל בונדק שבכלא. הוא ממליץ לה לנשק את התמונה הגדולה שלו שהיא לקחה איתה לחו"ל כפתרון למצוקה נפשית כלשהי.
מעבר לעובדה שב"לה לה לנד" קורה משהו וב"כוכב נולד" בדרך כלל לא, מעבר לעובדה שהצפייה בה זורמת ומהנה בעוד שהצפייה ב"כוכב נולד" בדרך כלל לא, רעיון אחד גדול מאחד את שתי התוכניות האלה (על הנגזרות שלהן). רעיון גדול של העת הזאת: הלוזריוּת. משתתפי "היכל התהילה" נכנסו לתפקיד על טיקט הלוזרים המפורש, אבל הם לא שונים בכלום ממשתתפי "חיים בלה לה לנד", "פרויקט glee", "אמריקן איידול" או "The Voice". כולם לוזרים. כי להיות לוזר זה לא רק להפסיד, זה בעיקר לרצות לנצח. והם רוצים, או-הו כמה שהם רוצים.
אביהו שבת, ג'ולייטה, אבי ביטר, אילנה אביטל, מלי שלום, סקוטי מקרירי (זוכה אמריקן איידול 10)- כולם רוצים משהו. לכן בה בשעה שהם דוחים, הם גם מעוררי הזדהות. הרי מי לא רצה פעם משהו בעולם הזה, ומי לא רצה אותו במידה שתעוור את עיניו עד כדי חילול שטויות מחפירות בפומבי?
פעם, כשהחברה האנושית הייתה מאורגנת סביב היררכיה מאוד ברורה, היה נדיר להפוך לוזרים. לא כל אחד רצה משהו בלתי ניתן להשגה, ולכן לא כל אחד קיבל הזדמנות להיכשל בהשגת הדבר ההוא שהוא רוצה. מרגע שהמוביליות החברתית שיחררה אותנו - לכאורה או לפחות במידת מה - ממגבלות המעמד והמוצא, ונקודת הפתיחה שלנו בחיים הפכה לנקודת פתיחה שכל קשר בינה ובין נקודת הסיום בוודאי איננו מקרי אבל גם איננו הכרחי, הרצון להיות מישהו ומשהו הפך נפוץ מדי. במצב כזה, וכיוון שהעולם צפוף מכדי שכולם יגיעו בו רחוק, גדל אחוז הלוזרים שבינינו בטור הנדסי. אלה שרוצים.
מה יעלה בגורל הלוזרים, והאם מישהו מהם יוכל להפוך למנצח? הגבול בין להעריץ ולבוז למישהו מעולם לא היה קרוב כל כך, ועל כן למתמודדי "היכל התהילה" ו"חיים בלה לה לנד" יש סיכויים טובים לפחות כמו לעמיתיהם, הלוזרים הצעירים מ"פרויקט glee" ו"אמריקן איידול". חלקם יגדלו - או יחזרו - להיות כוכבים (אתי לוי, את ההימור שלי), אבל כולם יישארו לוזרים, במובן הרוצה, כלומר בקטע טוב - ושום מיטת שיזוף לא תשנה את זה.
"חיים בלה לה לנד". ימי א', 20:30. yes Comedy

תאריך:  24/06/2011   |   עודכן:  24/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כוכב נולד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לה לה לנד: להטביע כוכבים בחרא וליהנות מזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
גלריה סאאצ'י בלונדון, מציגה בימים אלה תערוכת פיסול שמשרטטת-מרמזת מה עשויים להיות פני הדברים בעתיד בתחום הפיסול. תערוכה שמעניקה במינון מרוכז מבט עמוק למתרחש בעולם האמנות, ומכאן שמה: THE SHAPE OF THINGS TO COME
אריה אגוזי
חרקי ריגול אמיתיים ומלאכותיים - הדור הבא של מערכות איסוף מידע    סוכנות דארפא מפתחת חרקים שיבצעו משימות צבאיות    הם יכולים להיכנס לכל מקום, לראות ולשמוע הכל    סוכן פרפר, סוכן עש וסוכנת שפירית
אורן פרסיקו
ליאורה גלאט-ברקוביץ' נגד הארץ, סיכום ההגנה: "מסע הכפשה שקרי" שכולל "עדות שאינה אמת" ונולד "מתוך מניעים אופורטוניסטיים מובהקים" מטיח הארץ בפרקליטה המדליפה
ד"ר דורון כרמי
התקפי זעם הם תופעה שכיחה שנובעת מתחושת התסכול המתמשכת, בשל הפער בין הרצון לעצמאות לבין התלות בהורה    אחרי שעברתם בהצלחה את הגזים וצמיחת השיניים, תופעת הגדילה הבאה בתור היא כאב הגדילה
יובל לובנשטיין
הנכונות של החברה המרכזית ושל שופרסל למכור 2 מארזים של קולה, 12 יחידות במחיר של 40 שקלים או של 3.33 שקלים לבקבוק, מראה שמשהו טוב קורה. נכון שהמבצע הוא לזמן מוגבל והוא לחברי מועדון, אך בפועל הוא לכל עם ישראל. לציבור הרגיל זה עוד מבצע, אולם לעוסקים בתחום ולחדי העין זו ממש מהפכה בתפיסה ובגישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il