X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המטרה המוצהרת של הסדרה היא לעזור לזמרים לפרוץ את הדרך לקריירה בינלאומית אבל נראה שהרצון להשפיל את המשתתפים ולהצחיק את הצופים, מנצח את המוזיקה ומשאיר מקום רק למשפטים עלגים
▪  ▪  ▪
הכוכבות האמיתיות. זהבה בן ואתי לוי
[צילום: באדיבות יח"צ יס]

למי שהמציא את חי בלה לה לנד יש הרבה הומור. אחרת איך אפשר להסביר את לוגו התוכנית, חמסת זהב ענקית, מהסוג שמעטר את חזהו השעיר של הערס הישראלי הממוצע? או את השיבוץ של הסדרה בערוץ "יס קומדי"? גם הפרומואים המפומפמים ללא רחמים בערוצי הלוויין - מהחמסה שמרסקת את השלט של הוליווד (מטאפורה פשטנית במיוחד לישראלים שלבטח יכבשו את אמריקה), ועד לזיופים של דודו אהרון - מעידים על ההמשך.

הזדמנות מפוספסת

נכון, הניסיון מלמד שהשתתפות בריאליטי אינה מבטיחה תהילת עולם, אבל "חי בלה לה לנד" מספקת למשתתפיה הזדמנות נדירה, כזו שמיליונים ברחבי הגלובוס היו מוכנים להרוג עבורה.
מפגשים עם בכירים בתעשיית המוזיקה האמריקנית, שאחראיים לקריירות של הכוכבים הגדולים ביותר, והפקת אלבום בחסות לייבל כה מכובד, אינם עניין של מה בכך. חבל שקברניטי התוכנית פספסו את הזדמנות הפז הזו ובחרו (בחירה שלבטח השפיעה על הליהוק) להתמקד בירידות ובשטויות, בריבים הקטנוניים ובטלנובלה של יחסי המשפחה.
כאן לא האח הגדול, יש פה פוטנציאל ליותר. זה לא אומר שהסדרה צריכה להיות רצינית וחסרת הומור, אלא שהיא אמורה לכלול גם תוכן, מעבר לקיבוע דמות הישראלי הלבנטיני. כנראה שהבדיחה אינה רק על חשבון המתמודדים, היא גם על חשבוננו כצופים.

ליהוק מופרך

זו לא הפעם הראשונה שכוכבים שמים את עצמם על ערוץ ההשפלה הציבורית: "אבי ביטר חי בסרט" ו"המאסטרו" עם צביקה פיק שודרו בערוץ "ביפ", ו"העולם על-פי פנינה" שובצה בערוץ E!. ובדומה לסדרות האלה, גם כאן הבדיחה, בסופו של דבר, היא על חשבון המשתתפים. הצגת משתתפי "חי בלה לה לנד" כדמויות מגוחכות ועילגות, הסובלות משיגעון גדלות פרובינציאלי, אולי משעשעת בהתחלה, אך הופכת במהרה למשהו מביך למדי, שגורם לצופה לנוע באי נוחות במושבו.
מטרת התוכנית, לפחות המוצהרת, היא לסייע לפריצת דרך בינלאומית של זמר ישראלי מוכשר, על-ידי הבאתו ללוס-אנג'לס לשיעורי מוזיקה ולפגישות עם בכירים בתעשיה האמריקנית. בפועל - זה לא קורה. נכון, באמת יש שישה זמרים, אפילו ישראלים (הכישרון של חלקם נתון לוויכוח). אבל הדגש מושם על הכל - מלבד על המוזיקה עצמה. בכלל, נראה שהמאמץ הגדול הושקע בחיפוש לא אחר זמרים ראויים, אלא אחר דמויות מופרכות.
אם הכוונה היא לשלב חוויות אישיות ומוזיקה בתוכנית אחת, משהו כאן לא עובד. בפרקים הראשונים אנחנו מתוודעים לנפשות הפועלות, וזוכים לפחות מחמש דקות שירה. אנו למדים, למשל, שאלון דה-לוקו אוהב לדבר על עצמו בגוף שלישי, ("אלון דה לוקו זה עולם שלם"), שג'ולייטה "לא נמוכה, כאילו, אני פצצה!", שאביהו שבת "מושלם", ושדודו אהרון "נחת כמטאור בשמי המוזיקה הישראלית". בכלל, אהרון מצטייר כדיווה פאר-אקסלנס המשוכנעת שאין דבר שלא מגיע לה, מארוחות גורמה ועד לספר צמוד. הקטע בו מקבל הספר המקומי (בלוס אנג'לס) מעמיתו הישראלי הדרכה מדוקדקת באמצעות הסקייפ, גורם ממש לתהות אם תכף יפרוץ לפריים זוהן דביר, חמוש במייבש שיער ובבקבוק חומוס.

מי מחכה להם?

אי-אפשר להימנע מהשוואת "חי בלה לה לנד" להיכל התהילה, אף היא מבית היוצר של קופרמן ותחת ניצוחו של העורך שבי זרעיה. כביכול, אותו קונספט: קבוצת זמרים מתגוררת בבית אחד ומתחרה על הפרס הגדול. עם זאת, מלבד ההבדלים הברורים בפורמט ("היכל התהילה" כריאליטי מייגע אך ממכר בשידור חי לאורך כל היום, "חי בלה לה לנד" כפרקים ערוכים ומהודקים של 45 דקות), ישנו שוני עיקרי נוסף: מתמודדי "היכל התהילה" כבר נגעו בפסגה והתרסקו. לכן, הם יודעים צניעות מהי, או לפחות כיצד לזייף אותה היטב.
משתתפי "חי לה לה לנד", לעומתם, משוכנעים לחלוטין שהעולם ממתין רק להם, ובניסיונותיהם לכבוש את ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, נחשפים במלוא עליבותם (למעט זהבה בן, בעלת האיכויות הקוליות הנהדרות, ואולי גם אביהו שבת, שבהמשך מתגלה כחרוץ ומוכשר).
המנצח בתוכנית יזכה אומנם בחוזה עם חברת התקליטים "גפן", אך האם באמת יזכה להצלחה? כנראה שלא, והסיבה פשוטה: הזמרים הישראלים הידועים גם מעבר לים (אישתאר, אחינועם ניני, דוד ד'אור) מביאים איתם ערך מוסף ואלמנטים ייחודיים, כמו שירה במגוון שפות וסגנונות. מדובר באנשים חרוצים שמכירים היטב את הקהל הבינלאומי, וכן - גם שולטים בשפה האנגלית. פה, ההפקה יוצאת מגדרה כדי להראות לנו עד כמה המתמודדים אינם מסוגלים לחבר ולו משפט רציף אחד באנגלית, ועד כמה רובם לוקים במחלת העצלות (חכו לפרק השלישי). צחוקים, הבנו, בואו נתקדם. מישהו כאן צריך להרוויח חוזה.

תאומות, סרטים כחולים ובמאי בינלאומי

אנחנו פוגשים גם את נסים, הנהג הישראלי של החבורה, מאכר בחליפה סליזית, שמעיד על עצמו בגאווה שהוא עובד עם המון "סרטים כחולים פרודקשן. מלא ישראלים מתעסקים בזה". יחי החלום האמריקני. אבל אין ספק שהדמות ההזויה ביותר, לפחות כרגע, היא זו של ה"מנטור" אורי פסטר ("אני לא יכול להגיד על עצמי שאני גאון, כי אני שמח שיגידו את זה עלי"). משל היה מוסוליני הנואם בפני עמו, הוא פונה למתמודדים ממרפסת הווילה שלהם, מצויד בארשת חשיבות נוראית, ומציג עצמו כ"במאי בינלאומי".
(חיפוש קטן בגוגל מגלה שהבמאי הבינלאומי מכלה זמנו במגורים בארצות-הברית וההפקה הבינלאומית האחרונה שלו הייתה סרט עלום שכשל בקופות בשנת 2007). מלבד להתסיס את האווירה ולהעליב את כולם ("אתם נראים נהדר, זה מאוד מפתיע אותי"), תפקידו לא לגמרי ברור.
הכוכבות האמיתיות של הסדרה, עם הסיפור והכישרון הן התאומות והצ'ילבות עתיקות היומין, זהבה בן ואתי לוי. לוי הוצנחה בתוכנית כהפתעה למתמודדים, ואת ההלם שאחז בבן כשראתה אותה לראשונה לא ניתן היה לזייף. הן אומנם כמעט זהות פיזית, אך אופיין שונה מאוד, והריב ביניהן יתפוס חלק נכבד מהעלילה בפרקים הבאים. בינתיים, כשהן עוד לא חולקות אמבטיה ופן, אפשר רק לדמיין את עורכי התוכנית משתוללים מצחוק מול הידע הקולינרי של בן ("טופו זה משהו שאוכלים עם סירופ שוקולד"), והעילגות הטוטאלית של לוי. אבל, בניגוד לשאר, לפחות שתי אלה כבר זכו לתשואות סוערות, לאחר שהפגינו את כישוריהן הווקאליים במסיבת הקוקטייל.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול  מנטור / Mantor
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חי בלה לה לנד": על חשבון מי הבדיחה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מדוע אנו מגיעים למצב של השמנת יתר?    מדעני מכון ויצמן גילו סיבה נוספת הקשורה במרכיב מרכזי הפועל במוח ומשפיע על השמנת יתר. מחקרם מסביר כיצד חלבון מסוים אשר פועל באזור קטן במוח, תורם לעלייה במשקל
איריס דגן
כיצד תבנו סדר יום נכון ומגוון, המשלב את רצונותיו של הילד ושל ההורה, מה וכמה על הילד לאכול, שעות ערות ושינה, איך לבחור קייטנה ואיך להכין אותו לקראת החוויה החדשה עבורו, כיצד להגן מפני חשיפה מרובה לשמש, טיול בטוח עם הילדים ועוד
אביה שנער
כל סוגי שמן הזית מכילים חומצות שומן חד בלתי רוויות    עם זאת, מומלץ שימוש בשמן זית מסוג כתית וכתית מעולה שהינם הסוגים הטבעיים והכי פחות מעובדים, העשירים בפוליפנולים - אנטיאוקסידנטים חזקים שעשויים גם הם לקדם את בריאות הלב והגוף
יובל לובנשטיין
המאבק על הקוטג' מסתמן כנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי    נקודת אור במשבר יכולה להגיע בדמות המותג הפרטי בשוק החלב. נשאלת השאלה מדוע לא נכנס עדיין מותג פרטי לשוק זה ומי מהמחלבות יכולה להוביל מהלך מבלי לגרום לזעזועים גדולים בענף?
שאול סלם
שוק הנדל"ן תקוע - זוהי המגמה הבולטת כרגע בענף זה. מגמה זו גורמת לרבים להשקיע עשרות אלפי שקלים בשיפוצים. קבלני השיפוצים זוכים לעבודות רבות וגם כאן צפויה עלייה במחירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il