X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הגיע זמן הצרכן. הזמן להסיר כמה מוצרים מבלי להתבייש [צילום: AP]
הנשק של הצרכנים - לדעת להתגבר על הבושה
אחד החסמים הגדולים המונעים מאיתנו לבצע מהפכה שקטה היא הבושה - מה יגידו האנשים האחרים בתור, מה יגידו השכנים. האמת היא שזה בעצם ממש לא בושה לדלל את הקניות שלנו ולקנות פחות מצרכים, ההפך - זה יותר בריא ויותר נכון

כולנו קונים, ממלאים את העגלות ומקטרים על המחירים היקרים, אשר מאמירים השכם לבקרים. מהפכת הקוטג' החדירה מעט אמונה לצרכנים, שבכוחם לשנות ואפילו לא מעט.
קמות וועדות בדיקה, כאלו או אחרות לנושא שוק החלב, ספקים ויצרנים נמנעים מהעלאות מחירים ונדמה לרגע שבא לציון גואל. נדמה שהנשק העיקרי של הצרכנים עדיין לא מומש כלל.
בחברת השפע בה אנו חיים, רמת הצריכה הכללית אינה תואמת כלל את הצרכים האמיתיים והיא גדולה באופן משמעותי מהרמה שאנו צריכים. במילים אחרות אנו צורכים הרבה מעבר למה שאנו צריכים, בערך ב-20% במינימום. אנו קונים הרבה יותר מהנדרש, בין השאר בגלל הפרסום והחשיפה של המוצרים. עדות לכך ניתן לראות בעיקר בחוף הים, שם מתגלים רובדי השומן המיותרים על גופנו.
אם נקטין את היקף הקניות ב-20% לא יקרה לנו שום דבר למעט פחות שומן, יותר מקום בבית ויותר כסף פנוי אותו ניתן לחסוך ואו להשקיע אותו בנו, בספורט בתרבות ובנסיעות לחו"ל. אחד החסמים הגדולים המונעים מאיתנו לבצע מהפכה שקטה זו היא הבושה, מה יגידו האנשים האחרים בתור, מה יגידו השכנים. האמת היא - שזה בעצם ממש לא בושה לדלל את הקניות שלנו ולקנות פחות מצרכים, ההפך זה יותר בריא ויותר נכון.
בהנחה שערך הפריט הממוצע הוא 10 שקל וערך סל הקניות שלנו מגיע לכ-400 שקל, כלומר בעגלה ישנם כ-40 פריטים. גם אם אתם חושבים שכול הקניות נחוצות, מחקרים מראים שלאורך זמן כ-20% מהקניות אינן חיוניות ובסופו של דבר נזרקות והן לא בשימוש.
נחזור לדוגמה שלנו - כ-8 פריטים אינם באמת חיוניים, כלומר אם נוריד אותם לפני עריכת החשבון, משהו מהותי לא יקרה, ההפך הוא הנכון, אולי נאכל פחות, אולי נשליך פחות זבל, אולי נהיה יותר רזים, בטוח נהיה יותר בריאים (מחקרים שנערכו בעכברי מעבדה הוכח באופן ברור שלקבוצה שלה הופחתה כמות האוכל בשליש, עלתה תוחלת החיים ב-30%).
אם נדע להתגבר על בושה מיותרת זו נוכל להפיק המון תועלות. כן - לא יקרה כלום אם לפני עריכת החשבון נוריד מהעגלה פריטים מיותרים. מדוע רק "להם" מותר להעמיס עלינו כול הזמן עוד מוצרים?, מוצר קופה? מוצר מנהל החנות? קנה 2 מוצרים קבל עוד 3 במתנה?. הגיע הזמן שליד כול קופה תהיה "פינת לא בא לי" או פינת "מוצרים מיותרים". מאחר שברור שזה לא יקרה, אין ברירה, אלא להעמיס את קו הקופות העמוס בשוקולדים בכול מיני דברים מיותרים.
כן רבותי, הגיע זמן הצרכן!. הזמן שלנו להסיר כמה מוצרים מבלי להתבייש, ההפך הוא הנכון!.

תאריך:  28/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשק של הצרכנים - לדעת להתגבר על הבושה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יועצת משכנתאות טוענת: "הבנקים נותנים את הייעוץ כדי להגדיל את רווחיהם, והיועצים הפרטיים עובדים לטובת הלקוח"
מיכאל טוכפלד
"אני יודע שאומרים שאני נגד הרופאים", אומר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, "אבל זה לא נכון. אני בעדם, לבי איתם"    לדבריו, הרופאים חזרו בהם מהסכמות שהתקבלו בעבר, מטעמים לא ענייניים: "זה מתחיל להיראות כמו התנגדות עקרונית לכל מה שאני מסכים לו"    יו"ר ההסתדרות הרפואית בתגובה: ליצמן מטעה את הציבור
זיו יצחקי
מבחינה טלוויזיונית מסתתר כאן פוטנציאל לא קטן: העריכה מהודקת, הסרטונים נראים מצויין ואפילו טל ואביעד יוצאים לא רע    אבל מה יהיה עם הרווק חסר הכריזמה והפמליה המיובשת? מה הסיכוי שתצא מכאן דרמה?
עליס בליטנטל
רוב הקהל הישראלי יודע לצחוק רק משיבושי מילים בנוסח הגשש או בנוסח אורנה בנאי, והבנת חידודי לשון היא לאו-דווקא הצד החזק של ההמון בקרבנו
שאול סלם
בכל העולם מעודדים את השימוש בגז כמקור אנרגיה יעיל וחסכוני    הקפידו לשמור על מערכות הגז, לאבטח את בלוני הגז כך שלא יהיו נגישים לגנבי נחושת    מומלץ לסגור את בלוני הגז בחדר מיוחד ובמנעול מיוחד, להקפיד שהבלונים יהיו רחוקים ממכוניות ולא נגישים לילדים קטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il