X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גם במדינה יציבה וחזקה כלכלית חשוב למשקיע לבטח את השקעתו מפני סיכונים פוליטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: צבי גיל]

על-רקע הפשרת היחסים עם טורקיה ועלייתה של טורקיה לדרגת מעצמה כלכלית אזורית, מעניין לבחון את היחס לו זוכה טורקיה מצד משקיעים ובנקים בינלאומיים.
לאחרונה בוצע פרויקט ענק של הרחבת רשת המטרו באיסטנבול, במימון שהגיע מהלוואות של בנק WestLB וקונסורציום של מספר בנקים בינלאומיים, שנועד להקל בין השאר גם על הפקקים האינסופיים בתחבורה העירונית בעיר.
פרויקט הרחבת המטרו מבסס את רשת המטרו לראשונה בצד האסיאתי של איסטנבול ויקשר בינו לבין הצד האירופאי של העיר, תוך הצבת תמרור בפני יבשת אירופה על הקשר שבין טורקיה לאירופה.
הרחבת רשת המטרו נועדה להקל על התעבורה הקשה בעיר ולהעלות את הנגישות למקומות העבודה וכן להפחית את הזיהום באיסטנבול.
הבנק העולמי באמצעות הזרוע הביטוחית MIGA, ביטח את ההלוואות שניתנו לעיריית איסטנבול לצורך בצוע הפרויקט על-ידי WestLB וקונסורציום הבנקים הבינלאומיים, בסכום של 280 מיליון אירו.
MIGA סיפקה את הכיסוי הביטוחי כנגד סיכונים פוליטיים העלולים לנבוע לקונסורציום הבנקים המלווים כתוצאה מהפרה של התחייבויות מצד הרשות המקומית - עיריית איסטנבול או מצד ממשלת טורקיה. המדובר בכיסוי ביטוחי, ייחודי ל-MIGA, המתייחס לאי כיבוד התחייבות כלכלית מצד המימשל:
Non Honoring of sovereign financial obligations.
כתוצאה ממדיניותה של MIGA הפועלת להרחבת הכיסוי הביטוחי כנגד סיכונים פוליטיים ובהתאם לכללי בזל 2 - התקינה הבינלאומית בנושא גופים פיננסיים, גברה היכולת של הבנקים למתן הלוואות לסקטור הציבורי, הכולל הן ממשלות והן רשויות מקומיות או מחוזיות.
טורקיה הנחשבת לענק כלכלי, בעלת משטר יציב מושכת משקיעים ובנקים, ועם כל זאת חרף יציבותה הכלכלית ואיתנות משטרה, עדיין מבקשים לבטח עצמם כנגד סיכונים פוליטיים.
"אביב העמים הערבי", הסובב את מדינות המזרח התיכון מהווה תמרור אזהרה עבור המשקיעים, הבנקים המלווים, גם כלפי מדינות האזור הנתפסות כבעלות משטר יציב וכלכלה מתפתחת.
המודעות הקיימת כיום לנושא הסיכונים הפוליטיים גם כלפי מדינות ומשטרים יציבים מביאה את המשקיעים והבנקים להדרש לקבלת כיסוי ביטוחי מתאים, אותו כאמור מספק הבנק העולמי - MIGA.

הכותב משמש כסוכן מורשה של הבנק העולמי World Bank Group, חטיבת MIGA
תאריך:  11/07/2011   |   עודכן:  11/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיאל אונגר
המורדים בלוב זכו לחיזוק בדמות ניתוק הקשרים של טורקיה עם משטר קדאפי, אך מנגד זוכה הרודן לתמיכה חזקה מידידיו באפריקה וברוסיה. פתרון של חלוקה גיאוגרפית הולך ומסתמן כריאלי
איתמר ברתור
למעבר לשבוע עבודה בן 5 ימים שבו יום ראשון יהיה יום שבתון יש יתרונות חברתיים לצד סימני שאלה כלכליים. האם הקושי לקום בבוקר עומד לעבור ליום שני?
שבתי גרברציק
פרשת השוטרים הנוקמים רחוקה מסיום. חודשיים לאחר שחרורו ממאסר נורה השוטר המפוטר אלדד חדד, כנראה בידי אותם גורמים עברייניים שגרמו לו ולחבריו להפוך לעבריינים בעצמם. והוא לא לבד - במשטרה ישנם שבעים שוטרים נוספים שמוגדרים "מאוימים"
סופיה רון-מוריה
התומכים בהצעת החוק שלפיה יום ראשון יהיה יום חופש הופתעו מהרצינות שבה קידם ראש הממשלה את ההצעה, כמו גם מכך ששר האוצר לא דחה אותה על הסף. השר סילבן שלום משוכנע שגם אם הממשלה לא תתמוך במהלך - הרכבת כבר יצאה מהתחנה
יובל לובשנטיין
בחירתה של רשת מגה בחיתולי האגיס פרידום מכה את שופרסל פעמיים - פעם אחת במחיר ופעם שנייה בחברת האם אי.די.בי. יבוא מקביל של מוצרים ממותגים קיים בישראל ואינו הפעם הראשונה שהוא קורה. נשאלת השאלה האם קיים יבוא מקביל לאורך זמן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il