X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מאות שאלות ותשובות זרמו בשבוע שחלף במוקד הרפורמה לתחבורה ציבורית. להלן הבולטות שבהן
▪  ▪  ▪
למה דווקא דב? פשוט מאוד!
"אנחנו נתקלים בשבוע האחרון באנשים רבים כמוך, שגרים בעיר אחת ועובדים בעיר אחרת. למעשה, מתכנני הרפורמה לא לקחו בחשבון שיש כל כך הרבה אנשים כאלה"

חיכיתי הבוקר שעה ועשרים בתחנה עד שהגיע האוטובוס. כשהוא כבר הגיע העומס היה כה גדול עד שהנהג לא עצר בתחנה. מה בכוונתכם לעשות בנידון?
אכן, קיבלנו פניות רבות בסגנון זה בימים האחרונים, ואנחנו פועלים ללא לאות כדי לשנות את התמונה. כבר מחר יוצבו בחלק ניכר מהתחנות, לצד הדיילים המסבירים לנוסעים את מפות האוטובוסים החדשות, מתנדבים ומתנדבות מארגוני סיוע שונים, שיציעו לנוסעים שעה-שעה וחצי של פעילות התנדבותית יעילה בזמן ההמתנה לאוטובוס. לחלק מהמקומות כבר הצלחנו להביא ארגזי קרטון שאליהם יכניסו הנוסעים הממתינים מוצרי מזון לנזקקים. פעילויות שבהן נדרשת התחייבות ארוכת טווח, כגון חונכות לנערים או ליווי אסירים, תתבצע בעיקר בתחנות באזור בני-ברק גבול רמת-גן, מכיוון שמשם התקבלו דיווחים על המתנה של עד שלוש שעות לאוטובוס - מסגרת זמן ראויה לפעילות מסוג זה.
אני גר בחולון ועובד בהרצליה. עד עכשיו נסעתי בקו 69א', והוא בוטל. מה לעשות?
אנחנו נתקלים בשבוע האחרון באנשים רבים כמוך, שגרים בעיר אחת ועובדים בעיר אחרת. למעשה, מתכנני הרפורמה לא לקחו בחשבון שיש כל כך הרבה אנשים כאלה. כדי לנסות ולפתור את הבעיה שיצרתם, יתכנס בקרוב פורום מנכ"לים ממשרדי ממשלה שונים שינסה להפחית ככל האפשר את מספר המועסקים המתגוררים באזור אחד בגוש דן ועובדים באחר.
אני נהג אוטובוס בקו 62. כרגע נכנסתי לסמטה ללא מוצא והכלב של השכנים נובח עליי. יכול להיות שטעיתי במסלול?
יכול להיות, אבל אין כל סיבה לדאגה. שר התחבורה מבקש למסור לך אישית שכלב נובח לא נושך.
הוריי הקשישים מאושפזים במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר, ואני זקוק לטיפול דיאליזה באיכילוב כל יומיים. האם יש קו שמחבר בין שני בתי החולים?
אני כבר בודקת לך אדוני, ועד שהמחשב יעלה את התוצאות רציתי לברר אם אתה יודע איזה קו מגיע מביתך לבית העלמין ירקון. לפחות על-פי הסיפור, מישהו במשפחה אמור להגיע לשם בימים הקרובים. או, הנה עלו התוצאות: לא, אין קו, אבל בטח תשמח לשמוע שאם לא היית חולה דיאליזה באיכילוב אלא מושתלת סיליקון באסותא, דווקא כן היה לך קו ישיר בין שני בתי החולים. לא נורא אדוני, בפעם הבאה.
במסגרת הרפורמה, כמעט כל הקווים בגוש דן מתנקזים לרחוב ז'בוטינסקי, מה שיוצר פקק אדיר במקום לאורך כמעט כל שעות היום. אני אישית תקוע כאן מיום שני. מתי ישתחרר הפקק?
כחלק מההכנות לימים הראשונים של הרפורמה, צפינו את הפקק בז'בוטינסקי. לשם כך יובאו מחו"ל אלפי חוברות של תשחצים וסודוקואים, שאמורים להיות מחולקים לתקועים בפקק על-ידי דיילים. מה שלא נלקח בחשבון היא העובדה שמשאית התשחצים לא יכולה כרגע להגיע לז'בוטינסקי בגלל הפקקים. כנראה שנפתור את הבעיה בקרוב באמצעות הצנחת משטחי חוברות תשחצים מהאוויר. הבעיה היחידה היא שהטייס גר ברמת-גן, וכרגע הוא לא יכול להגיע לשדה התעופה כי גם הוא תקוע בז'בוטינסקי. מדובר על השאלת מטוס מקפריסין, אבל בשביל זה צריך אישור של השגריר בישראל, והשגרירות נמצאת ברחוב קטן ושקט שיוצא מז'בוטינסקי.
מהם צעדיה הבאים של הרפורמה בתחבורה הציבורית?
השלב הבא יהיה כמובן עידכון שירים ישראלים העוסקים בנסיעה באוטובוס, והתאמתם לעידן החדש. כך, למשל, שירה של להקת משינה "אבל אני בבוקר קם, בקו חמש נוסע אל הים", ישונה ל"אבל אני לפנות בוקר קם, הולך קילומטר וחצי, מחכה שעה, עולה על קו 654, נוסע איתו עד כיכר אתרים ואז בקו חמש נוסע אל הים". כמו-כן ישונה השיר "לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים" ל"לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים, הנהג אומר לה שהוא לא מגיע לשוק והיא יורה בכל האנשים".
למה לעזאזל, מכל החיות בעולם, בחרתם דווקא בדב שיהיה סמל הרפורמה?
אה, זה דווקא פשוט מאוד. רצינו לקחת חיה שבאופייה ותכונותיה מגולמים כמה שיותר מקווי המתאר של הרפורמה בתחבורה הציבורית. עשינו הרבה חושבים, דיברנו עם זואולוגים מכל העולם, וכולם הגיעו לאותה מסקנה: הדב היא החיה הכי מסורבלת, מגושמת ולא מתאימה לישראל שקיימת בעולם החי.

פורסם במקור: מוצש, מקור ראשון - לדף הפייסבוק
תאריך:  12/07/2011   |   עודכן:  12/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמנון לורד
לפני עשור פרסמתי במוסף "דיוקן" של העיתון "מקור ראשון" כתבה על אהרן ברק. אמרתי אז כי תפקידו של בג"ץ הוא להכריע במחלוקות קטנות ולא להיות מחולל של מחלוקות גדולות, אולם בית המשפט העליון ממשיך לדרוס את הרשות המחוקקת. האפשרות שחוק החרם יתגלגל אל סף בית המשפט הגבוה לצדק, מצריכה עיון חוזר בדיוקנו של מחולל ההפיכה החוקתית, אהרן ברק
דניאל מושקט
גם במדינה יציבה וחזקה כלכלית חשוב למשקיע לבטח את השקעתו מפני סיכונים פוליטיים
עמיאל אונגר
המורדים בלוב זכו לחיזוק בדמות ניתוק הקשרים של טורקיה עם משטר קדאפי, אך מנגד זוכה הרודן לתמיכה חזקה מידידיו באפריקה וברוסיה. פתרון של חלוקה גיאוגרפית הולך ומסתמן כריאלי
איתמר ברתור
למעבר לשבוע עבודה בן 5 ימים שבו יום ראשון יהיה יום שבתון יש יתרונות חברתיים לצד סימני שאלה כלכליים. האם הקושי לקום בבוקר עומד לעבור ליום שני?
שבתי גרברציק
פרשת השוטרים הנוקמים רחוקה מסיום. חודשיים לאחר שחרורו ממאסר נורה השוטר המפוטר אלדד חדד, כנראה בידי אותם גורמים עברייניים שגרמו לו ולחבריו להפוך לעבריינים בעצמם. והוא לא לבד - במשטרה ישנם שבעים שוטרים נוספים שמוגדרים "מאוימים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il