חיכיתי הבוקר שעה ועשרים בתחנה עד שהגיע האוטובוס. כשהוא כבר הגיע העומס היה כה גדול עד שהנהג לא עצר בתחנה. מה בכוונתכם לעשות בנידון? אכן, קיבלנו פניות רבות בסגנון זה בימים האחרונים, ואנחנו פועלים ללא לאות כדי לשנות את התמונה. כבר מחר יוצבו בחלק ניכר מהתחנות, לצד הדיילים המסבירים לנוסעים את מפות האוטובוסים החדשות, מתנדבים ומתנדבות מארגוני סיוע שונים, שיציעו לנוסעים שעה-שעה וחצי של פעילות התנדבותית יעילה בזמן ההמתנה לאוטובוס. לחלק מהמקומות כבר הצלחנו להביא ארגזי קרטון שאליהם יכניסו הנוסעים הממתינים מוצרי מזון לנזקקים. פעילויות שבהן נדרשת התחייבות ארוכת טווח, כגון חונכות לנערים או ליווי אסירים, תתבצע בעיקר בתחנות באזור בני-ברק גבול רמת-גן, מכיוון שמשם התקבלו דיווחים על המתנה של עד שלוש שעות לאוטובוס - מסגרת זמן ראויה לפעילות מסוג זה.
אני גר בחולון ועובד בהרצליה. עד עכשיו נסעתי בקו 69א', והוא בוטל. מה לעשות? אנחנו נתקלים בשבוע האחרון באנשים רבים כמוך, שגרים בעיר אחת ועובדים בעיר אחרת. למעשה, מתכנני הרפורמה לא לקחו בחשבון שיש כל כך הרבה אנשים כאלה. כדי לנסות ולפתור את הבעיה שיצרתם, יתכנס בקרוב פורום מנכ"לים ממשרדי ממשלה שונים שינסה להפחית ככל האפשר את מספר המועסקים המתגוררים באזור אחד בגוש דן ועובדים באחר.
אני נהג אוטובוס בקו 62. כרגע נכנסתי לסמטה ללא מוצא והכלב של השכנים נובח עליי. יכול להיות שטעיתי במסלול? יכול להיות, אבל אין כל סיבה לדאגה.
שר התחבורה מבקש למסור לך אישית שכלב נובח לא נושך.
הוריי הקשישים מאושפזים במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר, ואני זקוק לטיפול דיאליזה באיכילוב כל יומיים. האם יש קו שמחבר בין שני בתי החולים? אני כבר בודקת לך אדוני, ועד שהמחשב יעלה את התוצאות רציתי לברר אם אתה יודע איזה קו מגיע מביתך לבית העלמין ירקון. לפחות על-פי הסיפור, מישהו במשפחה אמור להגיע לשם בימים הקרובים. או, הנה עלו התוצאות: לא, אין קו, אבל בטח תשמח לשמוע שאם לא היית חולה דיאליזה באיכילוב אלא מושתלת סיליקון באסותא, דווקא כן היה לך קו ישיר בין שני בתי החולים. לא נורא אדוני, בפעם הבאה.
במסגרת הרפורמה, כמעט כל הקווים בגוש דן מתנקזים לרחוב ז'בוטינסקי, מה שיוצר פקק אדיר במקום לאורך כמעט כל שעות היום. אני אישית תקוע כאן מיום שני. מתי ישתחרר הפקק? כחלק מההכנות לימים הראשונים של הרפורמה, צפינו את הפקק בז'בוטינסקי. לשם כך יובאו מחו"ל אלפי חוברות של תשחצים וסודוקואים, שאמורים להיות מחולקים לתקועים בפקק על-ידי דיילים. מה שלא נלקח בחשבון היא העובדה שמשאית התשחצים לא יכולה כרגע להגיע לז'בוטינסקי בגלל הפקקים. כנראה שנפתור את הבעיה בקרוב באמצעות הצנחת משטחי חוברות תשחצים מהאוויר. הבעיה היחידה היא שהטייס גר ברמת-גן, וכרגע הוא לא יכול להגיע לשדה התעופה כי גם הוא תקוע בז'בוטינסקי. מדובר על השאלת מטוס מקפריסין, אבל בשביל זה צריך אישור של השגריר בישראל, והשגרירות נמצאת ברחוב קטן ושקט שיוצא מז'בוטינסקי.
מהם צעדיה הבאים של הרפורמה בתחבורה הציבורית? השלב הבא יהיה כמובן עידכון שירים ישראלים העוסקים בנסיעה באוטובוס, והתאמתם לעידן החדש. כך, למשל, שירה של להקת משינה "אבל אני בבוקר קם, בקו חמש נוסע אל הים", ישונה ל"אבל אני לפנות בוקר קם, הולך קילומטר וחצי, מחכה שעה, עולה על קו 654, נוסע איתו עד כיכר אתרים ואז בקו חמש נוסע אל הים". כמו-כן ישונה השיר "לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים" ל"לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים, הנהג אומר לה שהוא לא מגיע לשוק והיא יורה בכל האנשים".
למה לעזאזל, מכל החיות בעולם, בחרתם דווקא בדב שיהיה סמל הרפורמה? אה, זה דווקא פשוט מאוד. רצינו לקחת חיה שבאופייה ותכונותיה מגולמים כמה שיותר מקווי המתאר של הרפורמה בתחבורה הציבורית. עשינו הרבה חושבים, דיברנו עם זואולוגים מכל העולם, וכולם הגיעו לאותה מסקנה: הדב היא החיה הכי מסורבלת, מגושמת ולא מתאימה לישראל שקיימת בעולם החי.