X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פעילות גופנית מומלצת בכל גיל מעבר לעזרה בירידה במשקל עוזרת הפעילות הגופנית לשינוי היחס בין אחוזי השומן לשרירים, לשיפור מצב הרוח ולהגברת הביטחון העצמי של הילד
▪  ▪  ▪
רכיבה על אופניים מומלצת בילדים
[צילום: פלאש 90]

כ-8% מהילדים בישראל סובלים מעודף משקל. ההשמנה היא תוצר של הרגלי תזונה לקויים ופעילות גופנית מועטה. קיים קשר חד-ערכי בין השמנה לפעילות גופנית בילדים ובני נוער יותר מאשר במבוגרים. במחקרים ארוכי טווח נמצא, כי הסיבה העיקרית למגפת ההשמנה בילדים בישראל ובארה"ב הינה משך שעות צפייה בטלוויזיה (לכל שאר הדברים כגון אוכל מתועש וחיים מודרניים השפעה אך לא מוכחת חד-משמעית).
פעילות גופנית מומלצת בכל גיל. פעילות כמו: יציאה החוצה, במרחבים, ריצה, רכיבה על אופניים ומשחקים בגני שעשועים, כל אלו חשובים לילדים ונמצאו בעלי ערך גופני וקוגניטיבי רבים לעין ערך יותר מכל קלטת ופעילות מחשבתית אשר נעשית היום בגילאים צעירים.
ילד פעיל גופנית הוא ילד בריא יותר, מאושר יותר ומקובל יותר מבחינה חברתית. פעילות גופנית סדירה חשובה מגיל צעיר. מעבר לעזרה בירידה במשקל, עוזרת הפעילות הגופנית לשינוי היחס בין אחוזי השומן לשרירים, לשיפור מצב הרוח ולהגברת הביטחון העצמי של הילד.

איזה פעילות ספורטיבית מומלצת לילדים?

פעילות מאוזנת העובדת על כל איברי הגוף באופן פרופורציונלי כגון: שחיה, ריצה, חלק מאמנויות הלחימה כגון: ג'ודו, קראטה, ריקוד לסוגיו או לחליפין שילוב בין מספר פעילויות, כדורגל לדוגמה מפעיל בעיקר את שרירי הרגליים ומזניח פיתוח פלג גוף עליון, משחק הטניס שם דגש על יד אחת בו מחזיקים את המחבט ולכן יש לאזן פעילויות אלו עם אחרות.
בנוסף, מומלצת לילדים פעילות ספורטיבית שיש בה אלמנטים של קפיצות - מכיוון שפעילות זו מעלה את מסת העצם, פעילות שיש בה אלמנטים של שינויי כיוון, למשל ריצה בקו לא ישר - מכיוון שזה מפתח את מערכת העצבים ופעילות שמשלבת משחקים, למשל משחקי כדור - מכיוון שזה מהנה, מפתח את החשיבה ועוזר בקבלת ההחלטות אצל הילד.
ממתי כדאי להתחיל ללכת למכון כושר?
מומלץ להתחיל להתאמן במועדון כושר החל מגיל 13, ישנם מועדוני כושר שמיועדים לילדים עם מכשור ייחודי נושא תו תקן אירופאי ואמריקני, המותאם במיוחד לילדים ושם ניתן להתחיל להתאמן כבר מגיל 6.

טיפים לעידוד הילדים לעזוב את המחשב והטלוויזיה

מומלץ לבחור יותר מסוג פעילות אחד, כדי להעשיר את היתרונות של הפעילות בתחומים שונים. כדאי להעשיר את הפעילות הגופנית על-ידי עלייה במדרגות והליכה רגלית למקומות המרוחקים מרחק סביר. מומלץ להרחיב את הזמן שמקדישים לפעילות גופנית, גם בזמן בילוי משפחתי. רכיבה על אופניים, טיול רגלי בטבע, חתירה בסירה, השכרת סירת פדלים בפארק, "מרוץ" שחייה בבריכה או משחקי כדור בים, כל אלה פעילויות טובות לפיתוח הכושר הגופני ולחיזוק הקשר המשפחתי.
בפיקניקים משפחתיים אפשר לשחק עם הילדים בכדורגל או במשחקי כדור אחרים. כדאי ליצור הסכמים שלפיהם על כל שעת מחשב או טלוויזיה, הילדים יעסקו שעה בפעילות גופנית.
בנוסף, ניתן גם בבית לבצע פעילות גופנית. ניתן להתעמל עם הילדים מול קלטת או לרקוד יחד לצלילי מוזיקה קצבית. בכל מקרה כדאי לבחור את הפעילות בשיתוף עם הילדים, שתהיה מועילה וגם מהנה.
לאורך השנה מומלצת פעילות משפחתית המשלבת פעילות גופנית, למשל בפארקים בהם נמצאים מתקני משחק פעילים. הכירו את הארץ דרך הרגליים, צאו לפעילות משותפת באוויר הפתוח, ישנם מגוון אתרים המציעים מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים המותאמים למשפחות.

על מה חשוב לשים דגש כשילדים מתחילים בפעילות ספורטיבית?

  • פעילות מהנה ומגוונת: ילדים אינם עושים דברים שלא כייף להם ולכן חשוב שהפעילות הספורטיבית הנבחרת תהיה מהנה ומניעה וקשורה למשחקי קואורדינציה של ידיים ורגליים עם אלמנט תחרותי, רכיבה על אופניים, משחקי כדור, קורקינט, גלגיליות, שחייה וכדומה.
  • מדריך עם הסמכה: לפני שרושמים את הילד לחוג התעמלות או למועדון כושר, יש לבדוק כי חדר הכושר מותאם לילדים ומורכב מצוות מדריכים המוסמכים לאימון קטינים ובהתאם לחוק הספורט. חשוב לבדוק לפני את גישת המדריך לילדים: האם הוא מרבה לחייך, לתת משוב חיובי, להיות נעים, או שרוב הזמן הוא צועק ועצבני. כמה זמן נטו הילדים פעילים בשיעור, האם הם יושבים הרבה או שרוב הזמן הם נמצאים בתנועה? האם המדריך מקפיד על בטיחות? שילדים לא יתנגשו זה בזה, שלא יהיו אביזרים מסוכנים פזורים בסביבת הפעילות. כיצד המדריך נוזף בילד שמפריע? האם בצורה שיטתית פרוגרסיבית דידקטית או פשוט צועק ומעניש? האם המדריך מקפיד על מתן מגוון גירויים תוך הימנעות מהעמסה לא מבוקרת על השלד, הגידים, הרצועות, השרירים? האם הילד נהנה? האם אתם כהורים שקטים? וכדומה.

הכותבים הם ד"ר עדי קליין, מנהלת פורום רפואת ילדים באתר doctors ועופר קיס, פיזיולוג ברשת מועדוני הכושר גרייט שייפ
תאריך:  12/07/2011   |   עודכן:  12/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עודדו את הילדים לפעילות גופנית בקיץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר איל טורפז
ילדים נוטים לפתח תגובות חריפות במיוחד לעקיצות יתושים. עקיצות באזורים רגישים עלולות לגרום לנפיחות קשה באיבר העקוץ    במרבית המקרים אין צורך בטיפול נרחב, וניתן להסתפק במשחה או בג'ל מרגיע עד שהנפיחות תרד
ד"ר אריק זרצקי
השימוש הנפוץ בבוטוקס הוא בהזרקה לאזור הפנים, בעיקר בשלושה אתרים: צידי עיניים, בין הגבות והמצח    תהליך הזרקת הבוטוקס אורך פחות מרבע שעה    התוצאות האסתטיות כתוצאה מהזרקתו מתקבלות תוך יומיים שלושה, כאשר שיא פעילות החומר מופיע לעיתים לאחר שבוע מהזרקתו
ליאון אלי
הצצה על המתרחש מאחורי הקלעים של התיאטרון. האינטריגות, הקנאה,חוסר האמון, חוסר הבטיחון של השחקן גם המפורסם ביותר והרצון להיות מפורסם בלי להתחשב ביושר, באמת. הצגה של מחזה טוב בבימוי עשוי מצויין וביצוע טוב
עידית גור
כבני אדם אנו חשופים לשינויים רבים בימי חיינו    שינויים אלה ניכרים בפנינו ובעורנו    האקנה הוא אחד הסממנים הבולטים לשינוי הורמונלי או שינוי באורח החיים הסדיר    האקנה מתבטא בנגעים דלקתיים    כיום ניתן למזער ולרפא את התופעה באמצעות טיפול המשלב רפואה וקוסמטיקה
חזי כהן
המרווח בין המדפים של ארון ילדים צריך להיות בסביבות 30 ס"מ ורוחב המדפים צריך להיות כ-60-50 ס"מ    ארון תלייה אינו הכרחי בארונות ילדים    בעיצוב וסידור הארון לילדים, חשוב שהפריטים בארון יהיו נגישים לילד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il