X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אשת הנדל"ן של השבוע

היו"ר הראשונה של הקבלנים

אופירה גולומב, העומדת בראש ארגון הקבלנים של ראשון לציון, מספרת על מחלוקת עם העירייה "דרשתי להסיק מסקנות אישיות נגד האחראים לטיפול במפוני גוש קטיף – מאות משפחות בשבר, ואינני מאמינה שיזכו למגורי קבע עד סוף 2011"
▪  ▪  ▪
עו''ד אופירה גולומב. אישה ראשונה המשמשת כיו''ר ארגון הקבלנים והבונים בראשון לציון

עו"ד אופירה גולומב, בת 50 פלוס, יצרה תקדים לפני שבעה חודשים: היא נבחרה ליו"ר ארגון הקבלנים והבונים בראשון לציון, המסונף להתאחדות הקבלנים. זו פעם ראשונה בתולדות ההתאחדות, בת עשרות השנים, שאישה נבחרת לראשות אחד הארגונים, המרכיבים את ההתאחדות.
זה מקרה לא רגיל.
גולומב: נכון, אבל הנסיבות ברורות: אני נשואה לבנו של נחום גולומב, בעליה של חברת בנייה פרטית ותיקה בראשון לציון. בהיותי עורכת דין, אני משמשת כיועצת המשפטית של החברה. כן נבחרתי לדירקטורית. בתור דירקטור, מותר לי לייצג את החברה בארגונים. בשנים האחרונות הייתי ממלאת-מקום יו"ר הארגון המקומי, וגם חברה בוועדת הביקורת של התאחדות הקבלנים.

"אגשר גם בין חבר הארגון לתושב מקומי"

האם את פועלת גם כמגשרת?
גולומב: כן, יש לי ההסמכה הדרושה. המקרה האחרון שבו טיפלתי הוא של משפחה עתירת ממון ונכסים, שבניה מסוכסכים זה עם זה בענייני ירושה. לו יכלו, היו מוציאים אחד לשני את העיניים. הצלחתי לנווט את הדברים כך שכולם ייצאו בהרגשה טובה.
האם תגשרי גם בין חברי הארגון בראשון לציון?
גולומב: לפני יומיים התלונן תושב מקומי כנגד קבלן שפלש לתחומו. הצעתי לצדדים להיות מגשרת. אם שניהם יסכימו, אינני רואה בכך ניגודי עניינים.
האם תקבלי תשלום בעד הגישור?
גולומב: כן.

"חלק מהחברים חשבו – רק גבר"

איך ומדוע הפכת מממלאת-מקום ליושבת-ראש?
גולומב: לפני שבעה חודשים הסתיימה כהונה בת ארבע שנים של היו"ר היוצא, פינחס מלכה, מבעליה של חברת הבנייה הידועה מעוז דניאל (זו שהפסידה את פרויקט כפר הנופש על חוף הים בפלמחים – א.ל.). לפי התקנון, אינו יכול להיבחר שוב. הארגון היה במצב קצת בעייתי, והרגשתי חובה לנסות ולעזור. הצגתי מועמדות. חלק מהחברים חשבו, שבראש הארגון חייב לעמוד גבר, והצביעו בעד המתחרה, אלי עטר. ניצחתי אותו ברוב קולות!
ארגון הקבלנים של ראשון אומנם קטן יחסית, רק 50 חברים (על-פי פרסום רשמי אחרון של ההתאחדות), אבל איכות חבריו ברמה גבוהה. בין החברים הבולטים: הנשיא לשעבר של ההתאחדות שמואל אולפינר, סגן הנשיא לשעבר ראול סרוגו, מבקר ההתאחדות עזרא יהודה, האחים משה ויגאל גינדי, רפי צרפתי (חברת צבי צרפתי), שמשון זליג הוותיק, ארנון פרשקובסקי ואברהם זאנטקרן הבונים מאות דירות בנחלת יהודה ועוד קבלנים מקומיים רבים.
בכל זאת, 50 חברים זה לא הרבה בתוך 1,700 חברי ההתאחדות.
גולומב: נכון, וזו אחת הבעיות. זהו ארגון מפואר, חבריו הם מבוני הארץ, ויש לחזק אותו. פעלתי בחודשים האחרונים להגדלת מספר החברים, על-ידי כך שהחלטתי לצרף גם ספקי ציוד, מהנדסים ואדריכלים. נוספו 15 חברים (הם או חלק מהם כנראה אינם כלולים עדיין ברשימה דלעיל – א.ל.).
מה עוד עשית?
גולומב: יזמתי הרצאות מקצועיות לחברים, וכבר הייתה הרצאה של מומחית על בנייה ירוקה. נערוך סיורים מקצועיים בנשר-רמלה ובאתר חירייה. בכוונתי לארגן קורס על ליקויי בנייה. יצרתי קשר עם ראשי רשויות מקומיות, כגון יבנה, והצעתי להם שיעזרו באתר האינטרנט של הארגון, בנושאי בנייה (כנראה בתשלום – א.ל.). נמשיך בנוהג הקיים זה שנים רבות, שלפיו מחלק הארגון מלגות לסטודנטים מעוטי-יכולת, תושבי העיר.

בתוכנית: מסלול מהיר להתרי בנייה

מה עם הקשר לעירייה?
גולומב: זהו מוקד פעילות חשוב. הוחלט על שיתוף פעולה בין הארגון לעירייה, לטפל בקבלנים הבונים ללא רישיון. נפגשתי עם ראש העיר דב צור ודרשתי ממנו שיפעיל מסלול אישורים מהיר, כדי שקבלנים לא ייאלצו להמתין שנה עד שנה וחצי להתרי בנייה. זה מצב בלתי אפשרי! מצאתי אוזניים קשובות, ואני מקווה שהמצב ישתפר.

החוקרת שגילתה מחדלים למפוני גוש קטיף

גולומב מגלה בראיון, שאשתקד הייתה חוקרת מטעם הוועדה הממלכתית לבדיקת מצבם של מפוני גוש קטיף. העובדה השאירה עליה רושם קשה וחמור. כך היא מספרת:
"גביתי עדויות ממפונים ומפקידי משרד השיכון והמינהל. מצאתי, שעד היום נשארו מאות משפחות ללא מגורי קבע! המפונים נמצאים בשבר רציני. חלק מהם נזקקו ונזקקים לטיפולים נפשיים. דרשתי להסיק מסקנות אישיות נגד הפקידים שכשלו, שלא הצליחו להבטיח למפונים מגורי קבע. לצערי, עמדתי לא התקבלה על-ידי הוועדה. עם כל זאת, הסיקה הוועדה מסקנות קשות נגד הפקידים והאחראים. הבעיה היא, שלוועדת חקירה ממלכתית אין סמכויות אכיפה. המינהלת הבטיחה שכל המפונים יוכלו לעבור למגורי קבע עד סוף 2011. אני די סקפטית אם זה יקרה באמת".

כבר יש מחלוקת עם העירייה

גולומב רק התיישבה על כיסאה, וכבר נקלעה למחלוקת עם העירייה: החברה הכלכלית העירונית, בניהולו של ניצן פלג, הודיעה שבכוונתה להיכנס ליזום בנייה לפי תמ"א 38. ברור, שהדבר עלול לפגוע בפרנסתם של הקבלנים-היזמים, המגלים לפתע שקם להם מתחרה, ועוד כזה הנהנה מגיבוי של העירייה.
פלג ניסה להרגיע, ואמר שהחברה הכלכלית "תיכנס באופן ניסיוני (פילוט) לחמישה פרויקטים בלבד". זה לא הרגיע, כי חמישה פרויקטים זה הרבה מאוד בשביל ראשון לציון.
הקבלנים רותחים, וגולומב מבטאת בבירור את זעמם. בראיון ל-News1 היא מודיעה: "נפגשתי לפני שבועיים עם פלג והודעתי לו נחרצות, שאנחנו מתנגדים גם לבנייה ניסיונית של חמישה בניינים. בפגישה סוכם, שנפעל כדי שיהיה שיתוף פעולה בין החברה הכלכלית לבין הקבלנים".
במלים אחרות, ההצעה היא שהחברה הכלכלית תאתר את הבניינים, תנהל מו"מ עם הדיירים ותחתום על חוזה, אך הבנייה בפועל תיעשה רק על-ידי הקבלנים המקומיים. האם זה ירגיע את חברי הארגון? לא בטוח.
הכניסה לתפקיד היו"ר חייבה את גולומב להתפטר מחברותה בוועדת הביקורת של ההתאחדות. הסיבה ברורה: הוועדה בודקת ומבקרת גם את פעילות הארגונים המקומיים, והמשך החברות היה מכניס את גולומב לניגודי עניינים.
לעומת זאת, ממשיכה גולומב לעבוד כעורכת דין. היא שותפה במשרד התל אביבי, יחד עם עורכי הדין נתן לרר (שייצג את התאחדות הקבלנים בתיקים רבים) ורן בצלאל.

תאריך:  15/07/2011   |   עודכן:  15/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היו"ר הראשונה של הקבלנים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כנסו דחוף
666  |  15/07/11 19:34
2
כנסו דחוף
666  |  15/07/11 20:08
3
ברכת יישר כח ודרך צלחה!!!
קולגה   |  17/07/11 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל פנחס
כל ישראלי שנוסע לחו"ל נוהג לקחת עמו את הטלפון הסלולרי, אולם עד היום הניסיון להתקשר עמו ישירות לארץ היה צפוי להסתיים בהתקף לב עם קבלת החשבון    מה הם הפתרונות הקיימים כבר היום ואלו הצפויים בקרוב
עו"ד טל קדש
מה ההבדלים בחוק בין סעיף 33 לחוק הגנת הדייר לעומת סעיף 40א לחוק המקרקעין
צור ארליך
חשבתם שפועלי אגודת ישראל נמחקה? זה עוד כלום לעומת איך שנמחק שנים רבות קודם לכן מנהיגה, בנימין מינץ. כשהוא המרה את פי מועצת גדולי התורה לא עזרו לו לא הקריירה העיתונאית והספרותית שלו, גם לא פעילות ההצלה הענפה שלו בשנות השואה. נכנס בו שטן, הכריז ראש הישיבה
ניצן מאייר
הטאקרה היא משקה בריאות ומעין תרופה פשוטה להכנה המסייעת לאזן את כל האלמנטים בגופנו, מווסתת את חום הגוף ומונעת הישנות של "תסמונת נזלת המזגנים"
אריאל כהנא
הטבעת 'משט החירות 2' בעודו באבו מלמדת שאם רוצים ומתאמצים - מצליחים. ישראל מתחה עד הקצה את יכולותיה המדיניות, והגיעה ליעד הרצוי. מינון נכון של דיפלומטיה שקטה, הסברה גלויה ואמצעים מלחמתיים הוביל את כל השחקנים הבינלאומיים לנקוט עמדה זהה לזו של ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il