X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
התנועה האיסלאמית ביקשה לנקות קברים בבית העלמין העתיק בממילא. לאחר מספר חודשים "צצו" במקום קברים חדשים
▪  ▪  ▪
קברים מזויפים. השייח' ראאד סאלח'

בשנת 2007 פנו נציגי ציבור מוסלמים לעיריית ירושלים בבקשה לקבל אישור לעבודות ניקיון בבית הקברות העתיק בממילא שבמרכז ירושלים. בית הקברות שוכן על אדמות מדינה וחלק מהקברים באתר נחשבים כשייכים למוסלמים. הבקשה אושרה ולמקום הגיעו פועלים שהחלו בעבודות ניקיון. היקף העבודות ומעטה החשאיות שליווה אותן העלו תמיהות ועוררו את החשד של גורמים בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל האחראי על שימור קרקעות המדינה. במינהל החליטו להתערב. תחילה בוצע מעקב שקט אחר המתרחש בבית העלמין. מפקחי המינהל גילו לתדהמתם כי במקום "צצו" כ-500 מצבות חדשות. יש לציין שבית הקברות אינו פעיל כבר שנים רבות, עוד לפני קום המדינה.
דוברת המינהל, אורטל צבר, אומרת כי המינהל פנה לרשות העתיקות בבקשה לסייע בבדיקת טיב המצבות והקברים, אם יש כאלה. כל מצבה נבדקה באופן מדוקדק והממצאים שעלו לא השאירו מקום לספקות. ראשית, היה ברור כי מדובר במצבות חדשות לגמרי. לא רק שהן נראו אחרת משאר המצבות, אלא גם התברר כי הן מיוצרות מבטון ומאבן שהובאו במיוחד מהגליל. הגילוי המרעיש ביותר היה שמתחת למצבות אין כלום.
"מדובר למעשה בהונאה בקנה מידה עצום", אומר ישראל סקופ, ראש אגף הפיקוח במינהל מקרקעי ישראל בהודעה לתקשורת שהוציא המינהל. לדברי סקופ, "מדובר בהשקעה כספית גבוהה תוך העסקת עשרות פועלים, שבמקום לעסוק בניקוי המקום, כפי שאושר להם, הקימו מצבות פיקטיביות בהיקף עצום".
מי עומד מאחורי התרמית? בדיקה של הנושא העלתה כי 'נציגי הציבור' שפנו לעיריית ירושלים בבקשה לנקות את הקברים מייצגים בעיקר את התנועה האיסלאמית. גם העבודות היקרות שהתבצעו במקום נעשו מטעם התנועה. נוסף על כך, תועדה מעורבותו האישית של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' ראאד סלאח', שהגיע לפקח על העבודות באופן אישי.
התנועה האיסלאמית הודתה שהיא אחראית לכך כאשר מפקחי מינהל מקרקעי ישראל החלו לסלק את המצבות המזויפות בשנת 2010. התנועה האיסלאמית פנתה לבית המשפט בבקשה להוציא צו מניעה לעבודות המינהל. הצו אשר ניתן תחילה, הוסר לאחר דיון משפטי שבו הצליח המינהל לקעקע את טענות התנועה האיסלאמית. כך הוכשרה הדרך להמשך פינוי המצבות המזויפות, פינוי שנמשך גם בימים אלה. רוב המצבות כבר הוסרו ובכוונת המינהל להשלים את פינוי עשרות המצבות הנותרות.
"מדובר למעשה ביצירת פרובוקציה מכוונת באמצעים שיוצרים מראית עין של המשך קבורה ופעילות בבית העלמין על כל המשתמע מכך", אומר סקופ. הוא מדגיש כי בשנים האחרונות המינהל נדרש להתמודד עם פלישות, הסגות גבול ובנייה בלתי חוקית על-ידי גורמים בתנועה האיסלאמית. בימים אלו יוצאת התנועה האיסלאמית בהודעות לעיתונות הזרה נגד מדינת ישראל "ההורסת קברים מוסלמיים". במינהל מקרקעי ישראל מבטיחים לא להירתע ולהמשיך לעקוב ולפעול על-פי דין להפסקת הפרובוקציות ולשמירה על אדמות המדינה.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הונאה בקנה מידה עצום"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עם ישראל אייכה?באוהלים?בחו"ל?א
קורןנאוה טבריה  |  31/07/11 04:41
 
- מפגיני האוהלים באג'נדה של התנו
רחב  |  31/07/11 10:29
2
וכי כל הבעיה הפלסטינית איננה
יהושפט  |  31/07/11 07:38
3
זה חלקנו, עד שנפנים את הלקח!! ל"ת
הניה  |  31/07/11 08:03
4
טריק
יונה סוקולובסקי  |  31/07/11 08:08
 
- נכון
הרמס  |  31/07/11 17:37
 
- נכון
הרמס  |  31/07/11 17:37
5
ערבים משקרים ורוצחים? באמת? ל"ת
זו סתם גזענות!  |  31/07/11 10:06
6
הערבים אותם ערבים והים אותו ים
מוציקו  |  31/07/11 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גלוזמן
מה עושים כשהידידים בהולנד מפנים גב וכשההכנות להכרזת העצמאות החד-צדדית בספטמבר נתקלות בקשיים? מייצרים משבר. החרמת הסחורות הישראליות לא תפתור את הבעיות של הרשות אך אולי תפטור את המנהיגים שלה מאחריות
דוד מרחב
סגירתו של הצהובון הבריטי הוותיק 'ניוז אוף דה וורלד' היא כנראה לא המכה האחרונה שתנחת על אימפריית התקשורת של רופרט מרדוק שנתפסה בקלקלתה. בחוגי השמאל בבריטניה ובארה"ב מחככים ידיים בהנאה
חגית כהן
פסטיבל "100 שנה להולדתה של לאה גולדברג" ריכל על המשוררת ולכלך עליה במסווה של כתבות עומק
אלעזר לוין
היזם בן ה-38 הוא אחד השותפים בקבוצה שהפסידה, בהליך תמוה, במכרז לרכישת המתחם הגדול בעכו    יש לו גם עסקות נדל"ן מעניינות בתל אביב ובר"ג    בעתיד הקרוב: זהב טורקי
אריה אבנרי
ממשלת ישראל לא הייתה מוכנה למהפכה החברתית שנפלה עליה כרעם ביום קיץ לוהט    היא הפגינה פאניקה כאשר קיבלה בזו אחר זו החלטות חפוזות בעניין דיור בר-השגה, הוזלת מחירי מזון והקפאת תשלומי ארנונה בניסיון נואש לרצות את המוני המפגינים    רק אחרי ההלם שפקד אותה, הבין ראש הממשלה שאם ברצונו לשרוד, יש צורך דחוף בטיפול שורש יקר ביותר לטווח קצר וארוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il