X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הבטיחו לנו ביקור של מנהיגת המהפכה וקיבלנו את ענת מגן שבו עם מגפון כשליף האמיתית נכנסה הפסיקה "נבחרת" להיות תוכנית בידור, והפכה לתוכנית אירוח אמיתית, לא מעניינת וחסרת הומור
▪  ▪  ▪
חיקוי של דפני זה לא סאטירה. ענת מגן-שבו [צילום מסך-עכבר העיר]

מהדורת אמש של נבחרת ישראל בטלוויזיה (להלן: "נבחרת") זימנה מקרה מבחן מעניין: בין יתר הסלבריטאים שהתיישבו על ספתו של ירון ברובינסקי עברו מועמר קדאפי ובשאר אסד - שתי דמויות שכבר זכו לחיקויים מוכרים בארץ נהדרת. הייתה זו הזדמנות לבחון האם "נבחרת" מסתפקת בלהיות חיקוי (דהה בהכרח) של "ארץ נהדרת", או שהיא מסוגלת לנסח אמירות קומיות מקוריות.

איפה הצחוקים?

הבעיה היא שזה לא מספיק מצחיק. והרי לשם כך נתכנסנו. אז החיקויים מצוינים, הסט מושקע, האיפור לא רע, הרעיונות טובים - אבל מה כל זה שווה בלי צחוקים? בשלב זה, בדיחות רבות מדי ב"נבחרת" לא עומדות ברף הגבוה שמציבים מרבית השחקנים. לצד רגעים מוצלחים כמו המעגל של דן שילון, ישנן יותר מדי בדיחות ששוות בעבשותן לזו בה חותם ברובינסקי את התוכנית מדי שבוע: "אל תשכחו לקחת את הכדורים בזמן", בדיחה עם זקן כמו המשפט "בדיחה עם זקן". אומללה במיוחד נתי קלוגר, שזוכה באורח קבע לשורות החלשות ביותר.
משחק הנבחרת אתמול לא היה שונה מקודמיו, אף על-פי שהיה מדובר בתוכנית חגיגית בהשתתפותה של דפני ליף, מובילת מחאת האוהלים. מה שבתחילה נראה כתרמית - הבטיחו דפני ליף, קיבלנו ענת מגן שבו בכובע ומגהפון - התגלה בהמשך כליף האמיתית, הסלבריטאית החדשה בכיתה, שהצטרפה לפאנל. ליף הגיעה בסיומו של דיון ששלח את דודו אהרון ואתי לוי למחאת האוהלים, את קדאפי ואסד להפציץ את רוטשילד, את עמוס רגב להגן על ביבי ואת ליף-מגן-שבו לדקלם מסרים מבולבלים במגהפון. בואו נאמר שעל הנייר זה נשמע יותר מצחיק.
כשליף נכנסה, לרגע קצת מוזר הפסיקה "נבחרת" להיות תוכנית בידור, והפכה לתוכנית אירוח אמיתית. ליף זכתה לחיבוק חם מהקהל, הריצה דיאלוג קצר ולא מתוסרט עם ברובינסקי והמשיכה לדרכה. יש לה עניינים יותר חשובים על הראש מהחלפת דאחקות עם מיקי גבע. שימוש מבריק או סתם מעניין בליף האמיתית לא היה שם - אפילו לא כמה שורות משעשעות - אבל אולי בערוץ 10 הצליחו לגרוף בזכותה עוד כמה נקודות רייטינג.
הפאנל עם ליף גם הזכיר ש"נבחרת" עדיין חלשה במיוחד בדיוני האולפן, למרות החיקויים המצוינים וההגשה הקלילה של ברובינסקי. לא פעם מתקבצת על הספה אסופת אנשים שהקשר ביניהם לבין נושא הדיון מקרי בהחלט (אתמול - ירון לונדון, שחר חסון, קרן פלס וראש העיר אילת בדיון תיירותי), והתוצאה מפוקששת בהתאם.
נראה ש"נבחרת" מבקשת להיות הרבה פחות פוליטית מ"ארץ נהדרת". יש בה מעט מאוד פוליטיקאים לעומת שרשרת הנבחרים בפאנל של קיציס, והרבה יותר אייקוני תרבות מפוקפקים כמו אירית רחמים ואתי חזן. למי שציפה לתוכנית שתסתער לפחות על עקב האכילס הסאטירי המוכר של "ארץ נהדרת", זו בהחלט אכזבה.
לזכותה של "נבחרת", מעבר למה שכבר צוין, יש לתת קרדיט לפחות בכך שהיא כמעט ולא מנסה לכפות רפליקות, תופעה מוכרת שאפילו חלחלה אל "ארץ" בעונותיה המתקדמות. מעבר לחוסר הפחד שלה מהמתחרה, היא מעזה לתקוף בצורה חזיתית ובוטה את "קשת" דרך תוכנית הבוקר של דן שילון וטלי מורנו. אם כבר מורידים את הכפפות, הייתי ממליץ להם לחקות ממש את "ארץ נהדרת" (כלומר, מערכון על חשבון קיציס ושותפיו), ולא להסתפק בהאשמות על חיקויים. ועוד משהו: "נבחרת" לא תקועה בתחת של הערוץ שלה, וכך אפשר לראות בין מושאי החיקוי שלה כוכבים מערוץ 2 (אלירז שדה, אדיר מילר) ומערוץ 10 (חנה לסלאו, גלית גוטמן) ואפילו מ"יס" (כוכבי "חי בלה לה לנד").
אז ל"נבחרת" יש עוד דרך ארוכה עד שהיא תקבע את מעמדה כנבחרת לגיטימית, אבל לפחות היא מראה פוטנציאל. איך הם אומרים לברובינסקי? אתם עוד לא שם. אבל אתם בדרך.

מפתחת אישיות

תוצאת המבחן: הצלחה חלקית. הטקטיקה המקובלת בבניית חיקוי היא ליטול קו מאפיין בולט אצל מושא החיקוי ולהקצין אותה לכדי קריקטורה. ב"ארץ נהדרת" בחרו להציג את אסד כמנהיג מגומגם שמפחד מהצל של עצמו, ואת קדאפי כהדוניסט זחוח וססגוני. ב"נבחרת" קדאפי (בגילומו של יניב ביטון) הוצג כרודן קשוח, שונה לחלוטין מקדאפי המבסוט והקולני של מריאנו אידלמן בעוד שאסד (קובי פרג') נשאר אסד.
מקרה המבחן הזה מציג שיקוף נאמן של מצבה הנוכחי של "נבחרת" - לא לגמרי משוחררת מהשוואות ל"ארץ נהדרת" ומצד שני, מתחילה לעמוד בזכות עצמה. "נבחרת", עם 10 פרקים באמתחתה ועונה שניה מובטחת, נראית בטוחה בעצמה. המתחרה העיקרית והדורסנית שלה עושה את מה שכל הכדורגלנים עושים בקיץ (משתזפים בים), ואין לה אלא לצבור לעצמה גרעין אוהדים נאמן ולהתחיל לדבר על אליפות.
אז ככה: החדשות הרעות הן, שמוקדם עדיין לדבר על אליפות. הסגל לא בשל, המשחק עדיין לא שוטף ומגבלות התקציב לעומת היריבה הבכירה ניכרות. החדשות הטובות הן שיש שלד טוב, הקבוצה מתחילה להתחבר ויש אפילו כוכבים ותגליות שאפשר לסמוך עליהן ברגעי האמת.
יפה במיוחד לגלות שהתגליות הן כבר הכוכבים. בעוד ב"ארץ נהדרת" עוברים הטירונים מסלול חניכה איטי וזמן החשיפה שלהם ממונן בהקפדה, ב"נבחרת" מצאו את עצמם יפית אסולין ויניב ביטון במרכז התוכנית, על חשבון כוכבים וותיקים כמו דני גבע ונתי קלוגר.
והם מוכיחים את עצמם. ביטון הוא חקיין בחסד שמתמודד כתף אל כתף עם כוכב התוכנית, מיקי גבע, על מניין הדקות והחיקויים, וכבר אחראי לכמה דמויות מצוינות כמו שחר חסון ודודו אהרון. אסולין אף היא חקיינית מעולה - היא עושה את צופית גרנט יותר טוב מצופית גרנט - שנראית כעוד חוליה בשרשרת הקומיקאיות האלמוניות-שהפכו-לכוכבות, בעקבות עלמה זק ושני כהן. לצדם עושים עבודה טובה גם יתר שחקני הנבחרת, ובראשם ענת מגן-שבו ודמויות הילדות המצוינות שלה, ומיקי גבע - חקיין וירטואוזי ולא מוערך דיו, שלא ברור איך טרם נחטף לתוכנית המתחרה. ירון ברובינסקי על תקן אייל קיציס הוא דמות הפוכה: צוחק, משוחרר וטבעי ומשרה אווירה נעימה ופתוחה על הטוק שואו ההזוי שהוא מוביל.

תאריך:  02/08/2011   |   עודכן:  02/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבחרת ישראל: דפני ליף זה לא מספיק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כבר מזמן הפכה לתכנית נלעגת
ארץ נהדרת  |  2/08/11 15:10
2
ליף מכפר שמריהו מסכנה וגלמודה ל"ת
שתעשה דיאטה!!  |  2/08/11 16:06
3
דפני האם עשית צבא כן או לא ל"ת
קא  |  2/08/11 19:19
4
רוצים רייטינג? תהיו יותר ימנים
סדר בבלגן  |  3/08/11 00:14
5
הפוך
סתם_1  |  3/08/11 15:56
6
נבחרת ישראל דפני זה בלתי מספיק
דני בז  |  4/08/11 01:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דורית וולף
חשוב להיערך לבעיות בריאותיות שעלולות להתעורר במהלך החופשה    יש לקחת פלסטרים בגדלים שונים, מטליות לחות באריזה אישית, ואמצעי חיטוי וחבישה, הכינו תיק עם כמות קטנה של התרופות הקבועות לנשיאה במטוס ועוד
דיקלה מנחם
חגיגות ימי ההולדת והפיג'מות למיניהן הופכות לחגיגת ממתקים בלתי נגמרת על תקן של בסיס שבועי    זאת כמובן בתוספת דברי המתיקה שנצרכים על בסיס יום יומי בבית ובקייטנה    בהחלט אפשר גם אחרת
ד"ר ריבי טאומן
תקופת החופש הגדול גורמת לשיבושי שינה אצל מתבגרים    היעדר זמני השכמה קבועים במשך תקופה ארוכה, מביא להחמרה בדחייה של שעת ההירדמות ושעת ההשכמה    מה הסכנות וכיצד ניתן לטפל?
אורן פרסיקו
ניצחון משפטי לאגודות העיתונאים: יועבר לידיהם פרוטוקול ועדת המכרזים שבחרה במיכאל (מיקי) מירו למנהל קול-ישראל    השופט אברהמי גם הורה להשמיט את החלקים מפרוטוקול הדיון שעוסקים בשני המועמדים האחרים שלא נבחרו בסופו של דבר לתפקיד
צילה שיר-אל
במפת המדינה שלנו מופעל כרגע הכוכב וונוס האחראי על שוויון , מערכות יחסים , הדדיות ונתינה לזולת על-ידי הכוכב אוראנוס ופלוטו. משמעות שינויים אלה במפת המדינה היא התוצאה של מה שאנחנו רואים בשטח. הצורך של האנשים להשתחרר ממה שכובל אותנו לעבר, על-מנת להתחיל דבר חדש ומתוקן יותר שיתאים לאנרגיה של הכוכב וונוס, הנמצא במפת המדינה במזל סרטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il