X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
קרני ה-UVB נמצאות בעיקר בחשיפה ישירה לקרני השמש, והנזקים שלהן הם הנזקים המיידיים שאנו רואים על העור קרני ה-UVA הן קרניים עוצמתיות בהרבה והחשיפה אליהן נמשכת שעות רבות הנזק המצטבר מהחשיפה ל-UVA, מתבטא בהזדקנות מוקדמת של העור ואף במחלות עור וסרטן העור
▪  ▪  ▪
השתמשו בקרם הגנה מדי יום
[צילום: פלאש 90]

כאשר אנו יוצאים לחוף הים או נמצאים בשמש מספר רב של שעות, המודעות להגנה מפני השמש היא גבוהה וכולנו מכירים את כללי הזהירות: לשתות הרבה מים, לא לצאת בשעות החזקות, לחבוש לעומת זאת, רבים מאיתנו אינם מודעים לכך שגם באור היום, שנכנס אלינו למשרד דרך החלון, ובתאורה המלאכותית (כגון פלורוסנטים ומסכים) אליה אנו חשופים רוב שעות היום, ישנם קרני UV עוצמתיים מאוד.
קרני השמש UV מחולקות למספר קבוצות:
קרני UVB - מהוות כ-5% מהקרניים
קרני UVA - מהוות כ-94% מהקרניים
1% מהקרניים מהוות תתי קבוצות אחרות (UVC ,UVD וכדומה)
קרני ה-UVB נמצאות בעיקר בחשיפה ישירה לקרני השמש, והנזקים שלהן הם הנזקים המיידיים שאנו רואים על העור - אדמומיות, כוויות וכדומה. על החשיפה לקרני ה-UVB יש לנו שליטה מרובה ולכן אנחנו יכולים להגן על עורנו מפניהם ביתר קלות - להתלבש נכון, לחבוש כובע, להגביל את הזמן שלנו תחת השמש ולמרוח קרם הגנה.
קרני ה-UVA לעומתן, הן קרניים עוצמתיות בהרבה והחשיפה שלנו אליהן נמשכת שעות רבות, מהזריחה ועד לכיבוי אורות בבית (בממוצע כ-18 שעות ביום). הנזק המצטבר מהחשיפה לקרני ה-UVA, מתבטא בהזדקנות מוקדמת של העור - קמטים, פיגמנטציה, איבוד אלסטיות ואף מחלות עור וסרטן העור. כ-85% מנזקי העור (כולל סרטן העור ומחלות עור) נובע מחשיפה ל-UVA. הדרך היחידה להימנע מחשיפה זו, היא שימוש יומי בקרם הגנה בעל יכולת חסימה לקרני UVA. יש להשתמש בקרם ההגנה יום יום, כל היום ורצוי להימרח עוד לפני היציאה מהבית.
כמות מסויימת של קרני UVA היא חיונית לגוף ולכן הסטנדרט להגנה מקרני ה-UVA הוא "חסימה של מעל 90% מקרני ה-UVA". אנחנו צריכים כמות מאוד מוגבלת של קרני UVA, אך חשוב להימנע מעודף חשיפה שעלולה לגרום לעורנו נזקים רבים.
כיום החשיפה המוגברת לקרני UVA נובעת מחוסר מודעות של הציבור. אנשים מתבלבלים בין המונח SPF (המספר על האריזה) לבין יכולת ההגנה מ-UVA. כמו-כן, הנזקים מקרני ה-UVB הם מיידיים, בעוד שהנזקים מ-UVA הם לטווח ארוך ולא נראים לעין מייד לאחר החשיפה ועל-כן, אנשים אינם מקשרים בין החשיפה הראשונית לבין הנזק שמתבטא כמה חודשים או שנים אחרי.
כאשר בוחרים קרם הגנה, חשוב לוודא שעל האריזה מצויין שהתכשיר מגן מפני קרני ה-UVA. כמו-כן, חשוב להקפיד להימרח כל יום, גם כשעובדים בעבודה משרדית, ולא רק כאשר יוצאים לים או לבריכה. את המריחה הראשונית רצוי לבצע טרם היציאה מהבית. מכיוון שבמהלך היום אנו מזיעים, שוטפים מדי פעם את הפנים או מנגבים עם מפית. רצוי לחדש מריחה כל כמה שעות.
האם מקדם הגנה עם מספר גבוה (SPF50+) אפקטיבי יותר ממספרים נמוכים יותר?
בהגנה יומיומית, אין צורך בהגנה של מעל SPF30, הנותנת בין 10-8 שעות הגנה אפקטיבית מקרני ה-UVB. אנשים רבים נוהגים להפריז בדברים ואם אומרים שמשהו הוא בריא, הם מביאים את זה לדרגות קיצוניות. דוגמה לכך הינה שימוש במקדמי הגנה גבוהים מאוד בחיי היומיום.
מה המשמעות של המספר על המוצר? SPF = Sun Protective Factor
המספר אומר שאם עור שלא מוגן לוקח לו חצי שעה לקבל אדמומיות קלה, עם ההגנה הוא ייקבל אדמומיות רק אחרי 30 דקות כפול המספר שמצוין. כלומר, אם מדובר ב-SPF15, לאותו אדם התכשיר יגן במשך 30 כפול 15 = 450 דקות, ואם מדובר על SPF30, העור יהיה מוגן 900 דקות. אם כך, בהגנה של SPF30 ניתן לקבל הגנה לכל שעות היום. כל זה בהנחה שהאדם שם את הכמות הדרושה ושלא הזיע או שטף את הגוף במים. חשוב לציין, שהמספר מתייחס רק להגנה מקרני ה-UVB ואין זה אומר שהמוצר כולל הגנה מקרני ה-UVA.
בנוסף, חשוב לדעת את הכמות של קרם ההגנה שמשתמשים על-מנת שההגנה תהיה אפקטיבית. על-פי היצרן, יש צורך בכ-3-2 כפיות של קרם לכל הגוף. אם מורחים חצי מהכמות, ההגנה תהיה משמעותית נמוכה מהדרגה המוצהרת על האריזה. לעומת זאת, אפשר לקחת קרם עם מספר נמוך יותר ולשים אותה בשתי שכבות ובכך לקבל הגנה גבוהה יותר.
מה ההבדל בין הגנה כימית לפיזיקלית?
הגנה כימית: חומרים דמויי צבע מבחינת המבנה, שמסוגלים לבלוע קרני UV באורך גל מסוים. תכשירים אלו נוחים לשימוש וקל להכניס אותן לקרמים ולכן רוב חברות הקוסמטיקה מעדיפות אותן. המגבלות של החומרים בהגנה כימית הן שהם נספגים דרך העור ולכן יש צורך לחדש אותן לעיתים קרובות. ברגע שהתכשיר נספג בעור, הוא כבר לא מסוגל להגן על העור.
הגנה פיזיקלית, נקראת גם "אפקט המראה" - חלקיקים שמקרינים את קרני השמש החוצה. מפה הגיע השם "אפקט המראה" - החלקיקים של הטיטניום דיאוקסיד, המשמש כהגנה, פועלים כחלקיקי מראה שקרני השמש פוגעות בשטח שלהן ומוקרנות החוצה. ההגנה שבתכשירים הפיזיקלים לא נספגת בעור ולכן הם נותנים הגנה ליותר שעות והגנה יעילה יותר מההגנה הכימית. החיסרון שלהם הוא שיותר קשה להפוך אותם לקרם נעים ולא דביק, זה דורש מומחיות ומאמץ של היצרנים.
מדוע יש למרוח קרם הגנה כל השנה?
עוצמת השמש חזקה גם בחורף ולא רק בקיץ. אפילו בימים מעוננים, עוצמת קרני ה-UV יכולה להיות מעבר לרצוי. בנוסף, גם באור היום, שנכנס אלינו למשרד דרך החלון, ובתאורה המלאכותית (כגון פלורוסנטים ומסכים) אליה אנו חשופים רוב שעות היום, ישנם קרני UVA עוצמתיים מאוד.
האם בגדים חוסמים את קרני השמש?
אנשים חושבים שבגדים חוסמים לחלוטים את קרני השמש, אך כיום אנו יודעים שישנם בדים המעבירים דרכם בעיקר את קרני ה-UVA אך גם את קרני ה-UVB. כמה שהבד יותר דק ויותר בהיר, כך גם היכולת שלו להעביר את קרני ה-UVA גבוהה יותר. מסיבה זו, בקיץ כשהולכים עם בגדים קצרים ובהירים, מומלץ להשתמש בקרם הגנה מתחת לבגדים.

תאריך:  04/08/2011   |   עודכן:  04/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל מה שלא ידעת על מקדמי ההגנה שלך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חשוב חשןב. מומלץ אצלי
מומלצי בלוגוספירה  |  10/08/11 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
אחרי כמעט חצי מיליון שקל פיצוי ששילמו מעריב וידיעות אחרונות לאלמנת צלם העיתונות רחמים ישראלי, תשלם קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים עשרות אלפי שקלים בגין הפרת זכויות יוצרים
ד"ר עירן פרונט
הינה עוד סיבה להפסיק לעשן - מעשנים חשופים יותר למחלות חניכיים, נסיגת חניכיים, דלקות והחלמה איטית יותר מניתוחי חניכיים
ליאון אלי
מיסה הדומה יותר לאופרה עם אריות ודואטים המושרים ע"י ארבעה סולנים. יצירה קלילה על-פי טקסט דתי עם הרכב מבצעים מרשים. ציפיה לעונה פוריה ומעניינת לא פחות בשנה הבאה
גלית לוי
גם אם הילדים נשארים לבד בבית, דאגו לאוכל בריא וזמין    הכינו בקבוקי מים צוננים או קפואים    איכלו ליד שולחן ולא ליד טלוויזיה, מחשב או תוך כדי קריאת ספר    אל תבטיחו לילדים ארטיק אם הם מתנהגים יפה בתור בלונה פארק או בבריכה
ניסים יפה
הקיץ בשיאו ואיתו ההתמודדות עם החום הפוגם באיכות החיים הנורמלית שלנו    יחד עם אילוצי האופנה המכתיבים בראש ובראשונה נראות ויופי על חשבון נוחות ובריאות, עלינו להתמודד עם מגוון תופעות בכפות הרגליים שהשמש מביאה עלינו לטובה, או שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il