X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מרים נאור מצדיקה בערעורו של משה קצב את המוניטין שיצאו לה כשופטת מעולה. עושה רושם שהיא מכירה את התיק בעל-פה, על מאות המוצגים ואלפי העמודים. לצד זאת, היא מנהלת את הערעור ביד רמה, מונעת בזבוז זמן ושומרת בקפדנות על איסורי הפרסום ועל כבודו של בית המשפט. עדנה ארבל וסלים ג'ובראן משלימים הרכב המבצע היטב את מלאכתו
▪  ▪  ▪
ההרכב בערעור קצב: סלים ג'ובראן, מרים נאור ועדנה ארבל [צילום: פלאש 90]
עו"ד פלדמן מצטט פסקי דין של נאור וארבל, ובהמשך מגיע גם לפסק דין של ג'ובראן. "אחרת הייתי נפגע", מגיב מיד ג'ובראן, "כי אדוני ציטט את חברותי ולא אותי". באולם פורץ צחוק שגם נאור וארבל שותפות לו

השופטים: מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן, בית המשפט העליון.
המועד: יום ראשון, 07.08.2011, שעה 10:00.
ההליך: ערעורו של משה קצב.
שלושת השופטים נכנסים לאולם ג' בדיוק בשעה שנקבעה לתחילת הדיון. גם בהמשך היום הם יקפידו על עמידה בזמנים, ואחרי הפסקה קצרה אף יחזרו לאולם עוד בטרם נכנסו אליו כל עורכי הדין של שני הצדדים. בנקודה מסוימת שאלה מרים נאור את אביגדור פלדמן לכמה זמן עוד יזדקק, והוא השיב: שלוש שעות. מעט מאוחר יותר תעיר נאור בהומור דק, שלא צריך לנצל בכוח את כל שלוש השעות, וגם לא את כל שלושת הימים שהוקצבו לערעור.
נאור מנהלת את הדיון ביד רמה ומבהירה כבר בתחילתו, כי יש לנהל אותו ביעילות. לאורך היום היא תקטע שוב ושוב את פלדמן ואבי לביא, בציינה שאינם צריכים לחזור בעל-פה על טיעונים שהוגשו בפירוט רב בכתב. היא מפסיקה מספר פעמים את פלדמן ומעירה לו, שהוא טוען כמו בסיכומים בפני ערכאה דיונית ולא כמו בפני ערכאת ערעור. "אדוני אומר שהוא מבין אבל ממשיך באותה צורה", היא אומרת בהערה השלישית, "יואיל להתקדם".
עוד דבר שנאור שומרת עליו בצורה קפדנית ביותר: איסורי הפרסום. לבקשת ההגנה מתנהל הערעור בדלתיים פתוחות, אך נאור וחבריה הבהירו מראש שיש להקפיד על כל הכללים שקבע בית המשפט המחוזי בנוגע למותר ובעיקר בנוגע לאסור בפרסום. לא רק שמותיהן של המתלוננות ופרטים מזהים עליהן, אלא גם פרטים גרפיים ואינטימיים של המעשים בהם הורשע משה קצב, וגם שמות של גורמים אחרים שהיו מעורבים בחקירה. כאשר פלדמן ובמיוחד לביא חורגים מספר פעמים מהוראה זו, מאבדת נאור בצורה נדירה את סבלנותה ומאיימת לסגור את הדיון.
עד כאן בצדדים הטכניים. מה שבלט ביותר בצד המהותי היה רמת המוכנות של השופטים לדיון. לאורך היום נראה יותר מפעם אחת, שהשופטים באו מוכנים יותר מאשר הסניגורים. נאור מרשימה במיוחד ועושה רושם שהיא מכירה את התיק בעל-פה, פשוטו כמשמעו. במשך כל שעות הדיון היא מזכירה מספרי ראיות, דנה בשאלה כיצד יש לכתוב את שמו של אירוע שעמד ברקע של אחד ממעשי האונס, מצביעה על חוסר התאמות ביומנו של קצב ביום ספציפי, מוצאת במהירות קטעים רלוונטיים בפסק הדין ובפרוטוקול בן אלפי העמודים ועוד.
ג'ובראן שוחה אף הוא היטב בפרטים, ודומה שיש לו חיבה מיוחדת לנתונים מספריים. הוא זוכר תאריכים ושעות ברמת דיוק של דקות ("מה ההסבר לשיחה בשעה 18:16 מהטלפון הנייד של המערער למתלוננת?") וזאת לצד כניסה חדה לעיקרי הטיעון של פלדמן. גם ארבל קראה את החומר ובקיאה בו, עד רמת התאריכים ומספרי הראיות, אם כי לעיתים היא מבקשת להבהיר נקודות שנראות ברורות אפילו מספסלי התקשורת; ייתכן שהיא עושה זאת לצורך הפרוטוקול.
נאור דרוכה וערנית לכל אורך שעות הדיון. כאשר פלדמן מכנה את א' ממשרד התיירות "המתלוננת", נאור מעירה מיד שאין זה נכון לכנותה כך לאחר שניתן פסק דין. היא מסתייגת מהכינוי "אירוע הפרסים" לכינוס שאירע לפני האונס בבית הטקסטיל (דווקא ארבל לא מתרגשת: כך זה נכנס לתיק - היא מעירה). כאשר פלדמן נכנס לדבריה של ארבל, נאור יורה מיד: "אדוני לא יקטע את חברתי". כאשר פלדמן תוקף את בית המשפט המחוזי וטוען שנקודה מסוימת בפסק הדין היא "המצאה של בית המשפט", נאור מזדעקת שוב: "אדוני ישמור על לשונו. אני לא מוכנה לשמוע ביטויים כאלה".
לאורך היום יש כמה אתנחתות קלילות יותר. כאשר פלדמן מצטט ערעור שהוא עצמו הגיש ואומר: "לראשונה בערעור העליתי, בפקחותי המפוקפקת", נאור מבליעה חיוך קטן. לאחר מכן מצטט פלדמן פסקי דין של נאור וארבל, ובהמשך מגיע גם לפסק דין של ג'ובראן. "אחרת הייתי נפגע", מגיב מיד ג'ובראן, "כי אדוני ציטט את חברותי ולא אותי". באולם פורץ צחוק שגם נאור וארבל שותפות לו.
קצב עצמו ישב לאורך הדיון כמעט ללא תזוזה, בספסל השני של הקהל. פעם-פעמיים הוא העביר פתקים לסניגוריו, פעמים בודדות הוא הביט הצידה, רוב הזמן מבטו הופנה קדימה לעבר השופטים. רק פעם אחת לאורך שש וחצי שעות הדיון הוא לא יכול היה להתאפק. כאשר פלדמן ציין שהמדינה טענה כאילו קצב השתמש באזכרה לאביו כאליבי, קם הנשיא לשעבר ופנה לשופטים: "חשוב לי מאוד להדגיש את הנקודה הזאת". נאור ניסתה להסותו: "מר קצב", פנתה אליו. אך הוא המשיך ונאור אפשרה לו - בתבונה ובסבלנות - לדבר במשך כמה שניות עד שסיים.
השורה התחתונה:
תצוגה שיפוטית מרשימה מאוד, במיוחד מצידה של נאור, המצדיקה את המוניטין הכללי שלה כשופטת מעולה ואולי אף הטובה ביותר בישראל. מיזוג נכון של סבלנות ויעילות, שמירה על הכללים והקפדה על כבודם של בית המשפט והצדדים. הבקיאות בפרטי התיק הגדול והסבוך היא הראויה ביותר לציון מיוחד.
מזג שיפוטי: 9
יעילות: 9

[צילום: פלאש 90]
כל המשפט בכף-ידך
תאריך:  09/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תצוגה שיפוטית מרשימה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ההרכב נבחר להרשיע מראש
הרכב מרשיע מראש  |  10/08/11 08:27
 
- שטות ואיוולת של מתוסכל
שיפוט יעיל  |  10/08/11 11:54
 
- הרכב נבחר שמית מראש ע"מ להרשיע
ע_הראל  |  10/08/11 20:38
 
- אין ספק זה הרכב מרשיע מכוון !!
הרכב מרשיע מכוון  |  10/08/11 23:34
2
מזג 9, יעילות 9
סתם_1  |  10/08/11 08:44
3
"תצוגה שיפוטית מרשימה"
עידן סובול  |  10/08/11 11:10
4
איתמר, בעל הכוח צודק תמיד
נחום שחף  |  10/08/11 15:25
5
נאור מסתתרת מאחורי פורמליסטיקה
ע_הראל  |  10/08/11 20:28
 
- המשך:-החקיקה שתמנע עדויות שקר!
ע_הראל  |  10/08/11 20:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי מן
קולו של עדי טלמור, מגיש החדשות הוותיק של גל"צ, ששם קץ לחייו בשווייץ לאחר שלקה בסרטן, ליווה את מאזיני התחנה במשך יותר מ-30 שנה, בשעות קשות וברגעים משמחים
צילה שיר-אל
תפקידו של הכוכב מרקורי בתקופה כזו הוא להציף את הבעייתיות מעל פני השטח, על-מנת שנדע בדיוק מהו מקור הבעיה ובמה צריך לטפל. הכוכב בתקופה זו מקבל השפעה שלילית מכוכב נפטון שמביא איתו חוסר וודאות וערפול ולכן בכל תקופת הנסיגה יהיה רב הנסתר על הנגלה
ליאון אלי
חמישה גברים בשחור וארבע נשים בלבן רוקדים. הרבה קפיצות וניתורים באוויר. ריקוד כוחני בעל מתח פנימי רב. תמונות משתנות במהירות. רקדנים רוקדים כצלליות. חוויה מרשימה. ביצוע טוב מאוד. מומלץ
עליס בליטנטל
כיום, בעזרת צילומים והקרנת קטעי וידאו ברקע, שלוקטו מכל מקום, ניתן - בעזרת מחזאי, איל ויזר, ושחקנית-יוצרת, מיכל ויינברג, שניהם בעלי דמיון ורעיונות - להעלות מחזה שהוא סיפורה של דמות בדויה    עד כדי כך הצליחו, שרבים חשבו שזו הצגה תיעודית על חיי צלמת ואמנית מיוחדת
יהודה יפרח
בעזרת עבודות תשתית אגרסיביות פעלו הפלשתינים שנים ארוכות לבסס את הכיבוש המוסלמי בהר ולמחוק זכר לעבר היהודי העשיר. העבודות שינו פני ההר תוך גרימת נזק חסר תקדים לממצאים ארכיאולוגיים. לאחר עידנים של אוזלת יד, הכחשה והשתקה פרסם מבקר המדינה דוח חריף שמצביע על האשמים במחדל, ודורש להשיב את הריבונות הישראלית אל ההר. אלא מה, הפוליטיקאים ומשטרת ישראל חוששים מההשלכות הציבוריות של הדוח ולכן החליטו לאסור על פרסומו בנימוק של חשש לפגיעה בבטחון המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il