X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מקום הנפילה באשדוד במתחם הישיבה [צילום: נועם בדין]
"שש שנים. עד מתי?" - מיליון ישראלים תחת אש
לפני היישוב ניצן ניצבים כחלק ממחאת האוהלים שלטים השואלים: "6 שנים אחרי - עד מתי?" באוהלים יושבים תושבי גוש קטיף לשעבר שגרים היום בניצן לאחר ההינתקות שהתרחשה ב-2005 אז הם הזהירו כי "הטילים עוד יגיעו לאשדוד" - וצדקו והנה היום, באמצעות גראדים אירניים משופרים מאירן, עם טווח של 60 ק"מ מעזה, יושבי המאהל בשדרות רוטשילד נמצאים תחת אותו איום
נועם בדין פובליציסט מרכז תקשורת חברתית שדרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בית הכנסת שנפגע [צילום: נועם בדין]

חור כניסת הטיל והשירותים המרוסקים בבית משפחת אמויאל מאופקים [צילום: נועם בדין]

   יואב יצחק
מיליון ישראלים במתקפת טילים; הרוג ופצועים קשה מפגיעה ישירה בב"ש

   איציק וולף
רקטה התפוצצה סמוך לישיבה באשדוד; שניים נפצעו קשה

בוקר יום ראשון, 21.8.11, נסעתי לאשדוד - 20 דקות נסיעה מתל אביב, יומיים לאחר שהעיר החמישית בגודלה בארץ נפגעה משבעה טילי גראד אירניים שנורו מעזה והתפוצצו בקרבה.
למעלה ממאה טילים, קסאמים ופצמ"רים נורו לעבר ישראל מאז יום שישי, 19.8.11, לפי דובר צה"ל.
מספר הטילים שנורו מעזה מאז הפסקת האש ב-18 בינואר 2009 עד היום עומד על 891.
כשהגעתי לאשדוד, נהגתי במכונית כפי שהורגלתי בשדרות - לפתוח את החלונות, להנמיך את הרדיו (השארתי את חגורת הבטיחות) וניסיתי להיות ערני ככל האפשר - פן תישמע האזעקה ויהיו לי 45 שניות לתפוס מחסה, שזה 'די והותר' לעומת 15 השניות שהורגלתי בשדרות.
בזמן שאני מחנה את האוטו ברחוב האדמו"ר מגור באשדוד, מקום נפילת הגראד של שישי בבוקר, באמצע מתחם מגורים ענק ברדיוס של 50 מטר עם למעלה מ-900 תלמידי ישיבה, תיכון ובית-ספר הפוקדים את המתחם ביום חול רגיל, אני שומע את חדשות השעה תשע בבוקר, המציינות את מותו של יוסי בן שושן, שנהרג מטיל גראד בבאר שבע לילה לפני כן, ועל נערה צעירה שנלחמת על חייה בבית-חולים סורוקה.
יעקוב בוזגלו, 56, תפס מחסה באזור המתחם בו התפצוץ הגראד ותיאר את עוצמת הפיצוץ והצורך להעניק עזרה ראשונה לפצועים הקשה ששכבו ממש לידו, בזמן שיצאו מבית הכנסת הקטן, הנמצא כ-20 מטרים ממקום הנפילה. יעקב רק הודה לאלוקים שילדים היו צריכים להגיע למתחם הלימודים 15 דקות אחרי הפיצוץ.
המשכתי בנסיעה למקום נפילת טיל הגראד השני של אותו בוקר שנפל 3 מטר עומק בחול, בדיוק בין שני מבנים ששימשו כבית כנסת קטן. הטיל גרם נזק למבנה הרעוע אך השאיר את הספרים וארון הקודש שלמים.
אריאל זלדמן, 26, שבא לבחון את הנזקים של בית הכנסת בו התפלל באותו בוקר, תיאר את הריצה של כל המתפללים לצד השני של הכביש, לעבר בנייני הדירות בני שבע הקומות, תוך שהוא מחזיק ביד קשיש שהצליח לעבור רק חצי מהדרך ונפצע מעוצמת ההדף. כנראה שגם 45 שניות אינן מספיקות לכולם.

בחובת ההינתקות ובזכות ההתנחלויות

ביציאה מאשדוד דרומה לעבר שדרות, 'עיר בירת המקלטים העולמית', שמתי לב כי על כביש 4 דרומה מצד ימין של הכביש ישנה מחאת אוהלים בדיוק לפני היישוב ניצן, עם שלטים: "6 שנים אחרי, עד מתי?". זהו כמובן המאהל של תושבי גוש קטיף לשעבר שגרים היום בניצן לאחר ההינתקות שהתרחשה ב-2005.
כמה אירוני הדבר. אותם תושבים בגוש קטיף הזהירו והפצירו בעם היושב בציון ובמדינת ישראל ובתקשורת ש"הטילים עוד יגיעו לאשדוד" אם לא תהיה נוכחות צבאית ואזרחית בעזה. והנה היום, באמצעות גראדים אירניים משופרים מאירן, עם טווח של 60 ק"מ מעזה, יושבי המאהל בשדרות רוטשילד נמצאים תחת אותו איום, וסביר להניח כי אף אחד ממנהיגי או מובילי המחאה הציבורית אי-פעם הפגינו לאור עקירת תושבים מבתיהם שגם כלפיהם עד היום אין צדק חברתי.
הפתרונות שמדינת ישראל נתנה לשדרות ו'חוטף עזה' לאחר ביצוע ההינתקות עלו למדינה מאות מיליוני דולרים במיגון בתי-מגורים, בתי-ספר ומבני-ציבור עד טווח 4.7 ק"מ מעזה. לטווח ה-40 ק"מ, כיפת הברזל בשווי מאות מיליוני דולרים פועלת כמו רולטה רוסית - בעיר היא תוכל ליירט רקטות נקודתית ולהגן עליה, אך אלו עוד ערים יישארו תחת מטח רקטות? עיירת פיתוח קטנה כמו אופקים יכולה רק לחלום שסוללת כיפת ברזל תגן על אוכלוסייתה המונה 30 אלף איש, הנמצאת 20 ק"מ מזרחית ממרכז עזה.
בינתיים, תושבי אופקים סופגים פגיעות קשות, ביניהן טיל הגראד שפגע באופקים במוצ"ש האחרון, נכנס היישר לתוך בית מגורים של משפחת אמויאל וגרם לנזק כה רב בתוך הבית. באופן אישי, לא ראיתי ממדי אסון כאלו בחמש שנים של תיעוד בשדרות. קירות בטון בעובי 20 ס"מ מפוזרים בחתיכות בכל הבית, אמבטיית קרמיקה מנופצת לחלוטין, הרס מוחלט בארבעה חדרים, כאשר בחדר השינה האחרון ישב לו בן-הבית כפיר בן ה-25, שנפגע קל מרסיסים ומצפצופי אוזניים קשים.
נראה כי המון משאבים וסכומי עתק פוזרו למתן 'פתרונות' שאינם אמיתיים לירי הטילים כתוצאה מההינתקות - בניגוד לטענות מובילי ומסבסדי המחאה ברוטשילד, ה'התנחלויות' אינן הסיבה העיקרית להוצאות הכספים או לחוסר השוויון במעמד הביניים. הגיע הזמן להתמודד עם שורש הבעיות ולא לחפש רק פתרונות נקודתיים הדואגים כל פעם להגנה של עיר אחת, אחרת.
עלינו לטפל בשורשי הבעיה - הם אונר"א וחמאס, המשתמשים בטרור, בחינוך ובתעמולה על-מנת לשלוט בעזה, וקוראים לחזור לכפרים בהם גרו לפני מלחמת העצמאות באשדוד, באשקלון, בבאר שבע וכולי, במקום לבנות את חייהם בעזה. עלינו לגרום לדעת הקהל בישראל להבין כי הבעיה אינה טריטוריה והתנחלויות, אלא הלגיטימציה שלנו כיהודים לחיות במדינת ישראל ולשמור על בטחוננו.

חדר שינה בבית המשפחה לאחר הפיצוץ [צילום: נועם בדין]
צילום תקריב של הבטון המנופץ במטבח [צילום: נועם בדין]
תאריך:  22/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שש שנים. עד מתי?" - מיליון ישראלים תחת אש
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
והתקשורת הישראלית שותקת ל"ת
נחום שחף  |  22/08/11 20:44
2
כיפת ברזל -פתרון?
משה חיים  |  22/08/11 20:55
 
- משה חיים אתה עדיין לא מבין
יצחק יעקב  |  23/08/11 15:53
3
תגובה
צנחן  |  23/08/11 03:55
4
לא לפרסם מיקומים של נפילות
חובב בטחון  |  23/08/11 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מדעני מכון ויצמן פיתחו שיטה ליצירת ננו-חוטים ארוכים ומסודרים של מוליכים למחצה. היכולת לשלוט בו-זמנית על ייצורם של ננו-חוטים איכותיים ועל סידורם, עשויה לפתוח פתח למגוון יישומים טכנולוגיים
ראובן לייב
אין כמו המדרחוב הציורי של העיירה העתיקה בשווארצוולד הדרומי כדי לשובב את נפשו של תייר מצוי, שימצא בו את כל שיאבה ליבו: מקולינאריה משובחת, דרך שעשועי-בידור, ועד לקניות אטרקטיביות במחירים השווים לכל נפש. הישראלים עוד לא הגיעו לכאן
חיים נוי
המופע הוא שיר הלל לפלאי הפירוטכניקה, לדיוק בפרטים הקטנים וכמובן לסאונד שהופך את המופע לבלתי נשכח ולבלתי ייאמן. סלין דיון מופיעה מספר ערבים בשבוע ובכל הופעה היא מארחת אמן, מוזיקאי או זמר בינלאומי
דוד מרחב
בראיון ב"מקור ראשון" פזלה יחימוביץ' ימינה, ובראיון ב"הארץ" היא פשוט שברה חזק את ההגה לימין    המפנה שלה מבורך ומעיד על הבנה ביחס למה שהיא מגדירה "המיינסטרים הציוני". אבל יש בו בעיות. למשל, כי אי-אפשר לתמוך במפעל ההתיישבות ביו"ש ובה בעת לתמוך בגירוש מתיישבים מאדמותיהם    קריצה בעייתית לימין
אורן פרסיקו
עיתוני הבוקר מסקרים בהרחבה צד אחד בעימות שמתחולל בחזית הדרומית – את הפגיעות בישראל    ומתעלמים כמעט לחלוטין מההרוגים בעזה    מעריב מדווח על הפסדי חברה אחרת של אי.די.בי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il