X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר רות איגר-גייסט גניקולוגית   |  בי"ח דנה-דואק לילדים
ניקיון האזור האינטימי, הפרשות, לבוש למשחק ולשינה, גרד באיבר המין להלן המדריך המלא לטיפול נכון בבת המתבגרת
▪  ▪  ▪
לשטוף במים בלבד
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ניקיון האזור האינטימי
מסיבות שונות, ההתייחסות לאזור איברי המין שונה מאשר לשאר איברי הגוף. בגלל שאיברי המין קשורים בפעילות מינית שעדיין נחשבת בקרב אוכלוסיות רבות כמשהו "מלוכלך" שלא כדאי לדבר עליו ולא לחשוף בפומבי (האזור הסודי, האזור המוצנע, האזור הפרטי), גם ההתייחסות ההיגיינית שונה.
קיימת בציבור מעין אובססיה לניקיון האזור האינטימי. די לראות את כמות המוצרים ההיגייניים שקיימת בשוק לאזור זה בלבד. ובכן, אזור איברי המין מורכב מעור רגיל, חלקו עור שעיר ובחלקו הפנימי של איבר המין קיימת ריקמה רירית (בדיוק כמו באזור הפה והאף). נכון שלא יעלה על דעת אף אחד לשפשף בסבון את רירית הפה והאף (צחצוח שיניים הוא לשיניים שעשויות מחומר אחר ולא לריריות)? אז מדוע כולן חושבות שהן צריכות לשפשף בסבון את איבר המין שלהן?
בילדות קטנות שעדיין לא הגיעו לגיל המחזור, רירית הנרתיק והפות מאוד רגישה לגירויים כימיים. היא חסרת תמיכה הורמונלית בשל הגיל הצעיר והתאים פחות עמידים לשפשוף ולגירויים. כמו-כן, לילדות אין שיער ערווה שמגן על האזור האינטימי כמו בנשים בוגרות. לכן, הן חשופות לתגובת גרד, צריבה וכאבים ביתר קלות מאשר בוגרות. סבון הוא חומר כימי מגרה, גם אם הוא מיועד לתינוקות.
המלצתי - שטפו את האזור האינטימי במים בלבד. רצוי להושיב את הילדה באמבטיה עם מים נקיים למשך לפחות 10 דקות בכל יום. בסוף השרייה במים, ניתן לנקות את הגוף והראש כרגיל ולאחר השטיפה להוציא את הילדה מהמים כדי שלא תשרה במי סבון.

גרד באיבר המין

הורים רבים עדים לתופעה של גרד באזור הפות ומאוד מוטרדים מכך. זו אחת הסיבות העיקריות בעטיין הורים מגיעים עם ילדתם למרפאתנו. גרד באזור יכול לנבוע ממספר סיבות כגון: גירוי בלתי ספציפי כתוצאה מהרגלי היגיינה לא נכונים, כמצוין לאורך כל הכתבה, גירוי בשל זיהום חיידקי או כתוצאה מתולעי מעיים או גרד התנהגותי (אוננות).
כאן המקום לציין, שפטריה באזור איברי המין מאוד לא שכיחה אצל ילדות לפני גיל ההתבגרות, בשונה מנשים בוגרות ולכן לא רצוי להשתמש במשחות נוגדות פטריה כמו אגיסטן, פטריון וכדומה.
המלצתי: הקפדה על כללי ההיגיינה שציינתי. במידה ויש תלונה על צריבה (ביוזמת הילדה ולא לאחר ששואלים אותה) ואין שיפור למרות הקפדה על כללי ההיגיינה, מומלץ לפנות לבדיקה על-ידי רופא הילדים או גניקולוגית של ילדות ומתבגרות.
במקרים רבים, הילדה מגרדת באזור איבר המין באופן נמרץ וחזור על עצמו. לעיתים היא משתפשפת כנגד פינת הכיסא או השולחן או נעה על-גבי כרית או המיטה כאשר היא עושה זאת. לרוב אין תלונה על גרד או צריבה, אלא אם שואלים אותה במכוון. זו התנהגות אופיינית לאוננות. התופעה טבעית וקיימת גם בגילאים צעירים מאוד. אין צורך להפסיק את התופעה. אם זה מפריע להורים, כוונו את הילדה לעשות פעילות זו רק כשהיא בחדרה ולא בגן או בבית-הספר או במרכז הסלון כשיש אורחים.

הפרשות

באופן טבעי, לילדות טרם גיל ההתבגרות אין הפרשות וגינאליות. במידה ומופיעות הפרשות על התחתונים בילדה בגיל צעיר מגיל 8, מדובר בתופעה לא טבעית שדורשת התייחסות. ברוב המקרים זו תהיה תגובה לגירוי בשל התנהגות לא נכונה (שימוש בסבון, בגדים צמודים, בגדים סינתטיים וכדומה - ראו לעיל).
בחלק מהמקרים, קיים זיהום חיידקי, שלרוב מועבר על-ידי הילדה ממערכת הנשימה העליונה כשהיא נוגעת קודם באף או בפה ואחר-כך באזור הפות. זיהום כזה מצריך בדרך-כלל טיפול אנטיביוטי. החל מגיל 8, ייתכנו הפרשות וגינאליות טבעיות בהשפעת הורמוני המין של גיל ההתבגרות שמתחילים לעלות ברמתם. הפרשות אלה הן לרוב שקופות עד לבנות וריריות. הילדה לרוב תתלונן על משהו רטוב בתחתונים או שהיא מרגישה שיוצא לה נוזל דביק. זוהי תופעה טבעית.

לבוש למשחק

ילדים משחקים בחוץ ואוהבים להתלכלך. כדי להגן על אזור איבר המין בפני כניסה של לכלוך (גם הפעם בגלל אותה התייחסות שונה לאזור זה שצוינה לעיל), אתן מלבישות לבנותיכן בגד צמוד מתחת לשמלה, בדרך-כלל טייטס או גרביונים. בגדים צמודים כמעט תמיד מכילים סיבים סינתטיים אלסטיים כדי להיות צמודים. בגדים מסוג זה מגבירים הזעה ויכולים להוות לכשעצמם מקור לאי-נוחות, צריבה וגרד באזור האינטימי.
המלצתי - לבוש רגיל, נוח ומרווח למשחק. לבוש מסיבים טבעיים בלבד כולל תחתוני 100% כותנה. עם חזרת הילדה הביתה וסיום המשחקים, הושיבו אותה באמבט של מים נקיים למשך 10 דקות. כל החול והלכלוך יישטפו בלי להשאיר זכר.

לבוש לשינה

מי שלא מלבישה לבתה תחתונים לשינה שתקום. מסיבות שונות, רוב הנשים לובשות תחתונים לשינה, גם אם הן לובשות פיגמה מעל. בנשים בוגרות יש בכך הגיון מסוים, כיוון שיש הפרשות מהנרתיק ואולי זה גורם לאי-נוחות, אבל מדובר בעיקר בהרגל מוטעה.
בילדות אין צורך בתחתונים לשינה ו"הסגירה" של האיברים האינטימיים ל-24 שעות ביממה למעשה ללא אוורור, עלולה לגרום להתפתחות גירויים. באזור האינטימי לא יותר קר מאשר לשאר הגוף ואין צורך בלבוש כפול.
המלצתי - לשינה הלבישו לבתכן פיגמה רחבה בלבד או כותונת ללא תחתונים.

הכותבת היא גניקולוגית, מנהלת המרפאה לילדה ולנערה בבית-חולים דנה-דואק לילדים
תאריך:  23/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרים הרלב
על תווית הילקוט צריכים להופיע הפרטים הבאים: שם היצרן / היבואן, כתובתו וארץ הייצור    יש לוודא שהתפרים של הילקוט יהיו מכוסים בסרט    יש לבדוק שהרוכסנים של הילקוט נפתחים ונסגרים כראוי
חגית כהן
תוכנית מדע המפנטזת על קץ האנושות
שרון גרוס
בגיל העשרה, העור מאופיין בשומניות יתר של בלוטות החלב ואם לא מטפלים בפנים כראוי, השומן מתפתח לפצעים פנימיים וחיצוניים    מומלץ לרחוץ את הפנים בסבון יעודי לפנים לפחות פעם ביום ולהרבות בשתיית מים
ד"ר גל דובנוב-רז
יש לאכול ארוחת בוקר בבית לפני היציאה לבית-הספר    יש לבצע 60 דקות פעילות גופנית מדי יום, עדיף במסגרת מובנית    יש להגביל שעות מסך לשעתיים ביום    מומלצות תשע שעות שינה לילדים ולבני נוער
מרגלית מולנר גויטיין
לפי ז'אן פלאנטו, הקריקטוריסט הבכיר של היומון הצרפתי 'לה מונד', התקפות הטרור של האיסלאם על התקשורת הן פגיעה בחופש הביטוי והיצירה, והוא מביע זאת באיור של מוחמד המורכב רק מהמשפט "אסור לי לצייר את מוחמד". פלאנטו היה אורח פסטיבל הקומיקס והאנימציה שהתקיים זו השנה ה-11 בסינמטק תל אביב, והסביר כיצד נוצרת קריקטורה פוליטית, על המגבלות של העורך ("אסור לצייר את הפיפי של סרקוזי") והחששות הפוליטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il