החזרה לשגרה של למידה ופעילות, מעמידה אותנו מול נושא מרכזי בתהליך הלמידה - ניהול הזמן. בדרך-כלל, מטלות שאנו לא אוהבים לבצע או לא מתחברים אליהן, מביאות אותנו לידי דחיינות עד לרגע האחרון. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לתכנן נכון את הזמן: - סננו גוזלי זמן: מכשירי טלפון המתקדמים המצוידים במיילים, משחקים ופייסבוק, הם גזלני הזמן מספר אחד של העידן המודרני. בשונה מהמחשב שמושך ומסיח דעתנו בבית, הפלאפון מושך אותנו בכל רגע נתון, בדרך, בבית-הספר, בבית, באוטובוס ובכלל. כדי לשמור על עצמנו מגזלן זמן זה, חשוב להקציב זמן מוגדר לשיחות, לגלישה באינטרנט, למשחק או לשיטוט בפייסבוק - לשים שעון עצר המורה לנו להפסיק את הפעילות בזמן מוגדר שהקצבנו;
- איך אתם מתנהלים? מפו לעצמכם את אופן ניהול הזמן כיום - כיצד אנו קמים בבוקר, איך הולכים לישון, מה אנו אוהבים לעשות ועוד. כך נדע מה יש לשפר;
- תוכנית פעולה שבועית: כדי שנוכל לנהל את הזמן נכון, אנו צריכים לקבוע לעצמנו מהם מטרותנו, לשנה הקרובה, לחודש הקרוב, לשבוע הקרוב, למחר. כאשר תעמוד לפנינו המטרה, נוכל בעזרתה להתחיל ולתכנן את הימים הבאים. חשוב להשאיר זמן ללא תכנון למנוחה או לכל אירוע בלתי צפוי אחר. אם אתם הורים - תנו לילדיכם את האחריות לתכנן ולנהל את הזמן שלהם, תנו להם לחוות לבד את התוצאות ממצב בו לא תכננו את הזמן נכון וליהנות מהפירות של בניה נכונה. היו שם בשבילם כדי לעזור, לתמוך וללמד, אבל בהחלט לא בשביל לעשות בעבורם את העבודה. זכרו - ילדים הלומדים אחריות היום, יהיו אזרחים אחראיים יותר בעתיד;
- חגיגת הצלחה: הרשו לעצמכם לחגוג כל מטרה שעמדנו בה במסגרת לוחות הזמנים: צאו לסרט, אכלו פיצה עם חבר, תנו לעצמכם שעה נוספת במחשב;
- מפו את החסמים בדרך למטרה: בחנו מהם שלושת החסמים המשמעותיים ביותר שעוצרים את התקדמותכם עליהם יש להתגבר;
- טפלו בדחיינות: זהו מה דחיתם ומה היו המחשבות והתירוצים שליוו את הדחייה. לאחר-מכן, שריינו זמן לניהול המשימות אותן דחינו. רשמו את ההצלחות וכמובן חגגו את ההצלחה באמצעות פרס, כשהצלחנו לא לדחות, למרות הקושי;
- למדו להגיד לא: למדו להגיד לא בלי נקיפות מצפון או תחושה כאילו יאהבו אתכם פחות אם תסרבו.
|