X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כוחותיו הסדיסטיים של נשיא סוריה מתעללים במפגינים באכזריות לפני שהם רוצחים אותם - ארגון 'אמנסטי' פרסם בנושא דוח שקשה אפילו לקרוא אותו. מתנגדי הרודן אסד קיבלו זריקת עידוד ממנוסת קדאפי ומתכוננים למאבק מזוין
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
בקרב קבוצות המפגינים הולכת ומתגבשת החלטה כי על המאבק לעבור מהפגנות-ענק אזרחיות למאבק חמוש. בשבועות האחרונים נרכשו כמויות עתק של נשק מסוגים שונים, ובמקביל עוד ועוד צעירים עוזבים את יחידות הצבא ופשוט לא שבים לשירות

ארגון זכויות האדם 'אמנסטי אינטרנשיונל' פרסם דוח מצמרר על 88 מקרי רצח והתעללות במפגינים שנעצרו בידי כוחות הביטחון הסוריים, בהם עשרה ילדים. באחדים מן המקרים הגופות הוחזרו למשפחות לאחר התעללות מחרידה. על-פי הגדרת הארגון מדובר ב"רדיפה שיטתית בממדים נרחבים". ההתעללות כללה מכות, כוויות, פגיעות טראומתיות נרחבות הכוללות סימני הלקאה בשוטים, חשמול, כריתת איברים והטלת מומים.
דוח 'אמנסטי' מפורט מאוד וכולל את שמות הקורבנות, מקום המעצר והתאריך, תצלומי הגופות ודוח פתולוגי, אם הדבר התאפשר. על-פי הגדרת הארגון, מדובר במקרים שהם בגדר פשעים נגד האנושות.
בין הקורבנות גם חמזה אל-חטיב בן ה-13, שנעצר באפריל בדרעא. מותו עורר זעם רב לאחר שגופתו של הילד הוחזרה למשפחתו כשעליה ניכרים סימני התעללות קשה. תמונתו, שפורסמה באינטרנט, הייתה אחד הטריגרים להתפשטות המהומות בסוריה.
התיעוד כולל גם את מה שעוללו כוחותיו של הנשיא לד"ר שאקר חאלאק, רופא בן 42 ואב לשניים מחלבּ. גופתו הושלכה לרחוב ימים אחדים לאחר מעצרו, ב-25 במאי. בבדיקה נמצא כי צלעותיו ועצמות ידיו ורגליו נשברו, עיניו נעקרו ובאבריו המוצנעים הוטל מום. אחיו, ד"ר חאזם חאלאק, רופא בעל אזרחות אמריקנית, אמר ל'אמנסטי' כי אחיו כלל לא השתתף במהומות, אלא חתם על עצומה הקוראת לסיום האלימות נגד המפגינים ומבקשת לאפשר לרופאים לטפל בהם. הוא העריך כי השלטונות היו פרנואידים במיוחד בהתעללות באחיו כיוון ששלושה שבועות בלבד לפני מעצרו ביקר אותו בארה"ב.
אחת התופעות החוזרות על עצמן בסוריה היא הימנעות המפגינים מהגעה אל בתי החולים, מחשש שייתפסו ויעונו בידי כוחות הביטחון או שלא יקבלו טיפול הולם בגלל חששם של הרופאים מנוכחות כוחות הביטחון בבית החולים.
ארבעים מתוך 88 ממקרי ההתעללות המתועדים על-ידי 'אמנסטי' הם מן העיר חומס. על-פי נתוני 'אמנסטי', בשנים שלפני המהומות מספר האנשים בסוריה שמתו בכלא בנסיבות אלימוֹת עמד על ממוצע על חמישה בשנה. המספר הרשמי של ההרוגים מאז תחילת ההתקוממות עומד כעת על 2,200. על-פי נתונים של קבוצות פעילים סורים, מספר ההרוגים במהלך חודש הרמדאן מתקרב ל-600 בני אדם, וכולל מפגינים מהבירה דמשק, מפרבר חאראסטה שבו קראו המפגינים להפלת בשאר אל-אסד.
על-פי דיווחים של פעילים סורים באירופה, בפרברים של דמשק מסתתר כעת מספר הולך וגדל של צעירים שהגיעו לחופשות מן הצבא ובחרו לא לשוב כדי לא להשתתף בדיכוי ההפגנות.
בשיחה שערכתי עם מ', פעיל סורי המְתחזק אתר אינטרנט מהפכני, אמר לי הפעיל כי הידיעות על נפילת טריפולי ומנוסתו של קדאפי יצרו תחושה מחודשת של תקווה בסוריה שגם נפילתו של בשאר קרובה מתמיד.

לפני שיהיה מאוחר

לדברי מ', בתוך סוריה התפתחה בחודשים האחרונים מנהיגות פנימית של קבוצות המפגינים שעמם הוא ופעילים אחרים נמצאים בקשר מתמיד. הקשר מתבצע בעיקר באמצעות טלפונים סלולריים בעלי מספרים טורקיים, סעודיים או קטאריים שאינם תלויים ברשת התקשורת הסורית, כך שהשלטונות בדמשק מתקשים לעקוב אחריהם.
עם זאת, אמר הפעיל, השלטונות הצליחו לשים את ידם על מה שהוא מכנה "הדור הראשון" ו"הדור השני" של המנהיגוּת הצעירה והבלתי מוכרת בתוך סוריה. כעת, הוא אומר, יש "דור שלישי" של מנהיגות צעירה שלמדה לפעול בתנאים הקשים. היא קשוחה יותר, מנוסה יותר וההערכה היא שתחזיק מעמד יותר מקודמיה.
הפעיל אומר כי בשבועות האחרונים חלה התפכחות בקרב המנהיגות הצעירה של קבוצות המפגינים בתוך סוריה, וחלחלה הבנה שאין שום סיכוי להתערבות חיצונית בסוריה מצד ארה"ב, נאט"ו ומדינות המערב בשיתוף פעולה עם מדינות ערביות כפי שנעשה בלוב. מ' אומר עוד כי גם המנופים הפוליטיים של רוסיה וטורקיה על בשאר אסד הוכחו כחלשים מאוד, וכל מה שעשו רק נתן לאסד מרווח נשימה לדיכוי נוסף.
בעקבות ההבנה הזאת, הוא אומר, הולכת ומתגבשת החלטה בקרב הקבוצות כי על המאבק לעבור מהפגנות-ענק אזרחיות למאבק חמוש. בשבועות האחרונים, אומר הפעיל, נרכשו כמויות עתק של נשק מסוגים שונים שהוברח בעיקר מעירק, מירדן ומלבנון. במקביל, הוא מוסיף, עוד ועוד צעירים עוזבים את יחידות הצבא ופשוט לא שבים לשירות. בשכונות הערים ובכפרים יש התארגנויות להגן על הצעירים הללו ולדאוג להם למקומות מחבוא. זה תהליך, וברגע שהיקפו יתקרב למסה קריטית המאבק בסוריה יעלה מדרגה. הפעיל העריך שמדובר בעניין של שבועות בודדים. "יש כעת די והותר נשק בתוך סוריה. יש מנהיגות חכמה ומנוסה יותר, ואנשים יגנו על עצמם".
מ' העריך כי ברגע ששלב ההתנגדות הבא יגיע לשטח, לא יוכלו עוד המערב ומדינות ערב לצְפות מן הצד. "בסך הכול היה די נוח למערב שבשאר ימשיך להתנדנד בכיסאו, בעודו עסוק בטבח מתמשך בבני עמו", אמר מ' במרירות בלתי מסותרת. "זה סוג של יציבות שהמערב, הערבים וישראל דווקא מרוצים ממנו. זה לא יימשך כך עוד זמן רב, ואי-אפשר לדעת מי ינצח - הרוב המכריע של אזרחי סוריה, שלטון הדיכוי של בשאר אסד או דווקא האחים המוסלמים. אולם אז עלול להיות מאוחר מדי", הוא אומר, בתקווה שהמסר יעבור.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  16/09/2011   |   עודכן:  16/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוריה טובחת, והמערב שותק
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הים הוא אותו ים והערבים אותם ע ל"ת
כה אמר יצחק שמיר:  |  16/09/11 18:38
2
ששקט,המערב עסוק עכשיו ב..ישראל
דקל  |  16/09/11 18:56
3
מרחץ דמים מתמשך ללא הכרעה
משקיף מהצד  |  16/09/11 18:59
4
רוצח ערבי עושה טובה לעולם
@ בנצי - א @  |  16/09/11 19:19
5
הצלת תושבי סוריה
בני ט  |  16/09/11 20:10
6
ומה עם הליגה הערבית?
קמץ  |  16/09/11 21:24
7
גם התשקורת"שלנו"שותקת?!אילו הי
קורןנאוה טבריה  |  17/09/11 05:06
8
אפא אחמד טיבי אפא כל הערבים
ישראלי מן המנין  |  18/09/11 09:04
9
אמנסטי זכויות אדם - למטרה כזאת
קאט  |  20/01/12 14:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית רבינא
ההתראות על פיגועים בדרום הן רק קצה הקרחון שאינו מעיד על גודל ההידרדרות בגבול עם מצרים. ארגון הטרור חמאס הידק קשרים עם הבדווים, שמתפרנסים מהברחות דרך מנהרות שדרכן ניזון הטרור נגד ישראל
הודיה כריש-חזוני
הערבים המתגוררים ביו"ש אינם חדלים להציק לשכניהם הישראלים, ולאחרונה אימצו לעצמם שיטת פיגוע ישנה-חדשה: לשרוף. תושבי היישובים חוששים לצאת לחופשות הקיץ המתוכננות עם הילדים, שמא לא יהיה לאן לחזור. המציתים רואים את התושבים הממהרים להיאבק בלהבות כדי שלא ייפגעו נפשות ורכוש, ורוגמים אותם באבנים
חיים ביאור
מיליון וחצי עובדים בישראל יקבלו החודש מתנות לחג בשווי כולל של 2.2 מיליארד שקל    ברוח המחאה, העובדים מביעים עניין במתנות עם משמעות חברתית, אך תלושי החג יהיו המתנה הפופולרית גם השנה    מה יהיה השי הממוצע, מי ייהנה ממתנות בשווי 3,000 שקל, ומדוע בהיי-טק יקבלו רק 500 שקל
רפי מן
חברי מועדון הטייקונים אדלסון ולאודר רק הפסידו מן העסקה שרקמו לכפות התנצלות על ערוץ 10. וגם: חזונו של "ישראל היום"
מיכאל טוכפלד
ח"כ אורי אורבך מסביר מדוע הבית היהודי לא פורש ("מחוץ לממשלה אתה יכול רק לצעוק ולהפגין"), וטוען שהימין הדתי הולך שבי אחרי הליכוד כי הוא רוצה "לשחק במגרש של הגדולים אך מתאכזב פעם אחר פעם". הוא סומך על ראש הממשלה רק בעיניים פקוחות ואת ציפי חוטובלי היה שמח לראות במפלגתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il