X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בבקשה לגעת [צילום: ארי לויט]
ארי לויט מצייר בשכפטל ומזמין לגעת
לויט הגיע לציור ממקום של יצירה אבל יצירה אחרת לגמרי - עבודת בניין היגר לאוסטרליה בשנת 2002 ושם פיתח את המיומנות לה קרא בהמשך הדרך "שפכטליזם"
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חזר מאילת [צילום: ארי לויט]

"את יכולה לגעת", אומר לי ארי כשאני מתייצבת מול התמונות שלו ואני לא מחכה רגע. נוגעת.
אני מאלו שבמוזיאונים תמיד מחכה שהשומר ייעלם לרגע כדי שאוכל לגעת. העיניים לא מספיקות לי. והנה הצייר עצמו מזמין אותי לנסות.
המשך המשפט מפתיע אפילו אותי - "אפילו אם כוס קולה תישפך על התמונה לא יקרה לה כלום...", הוא אומר ואני מבקשת ממנו לא למכור לי את הציורים הנפלאים האלו כמו שמוכרים ספה עם בד שלא מתלכלך. אבל הוא מתעקש.
ארי רוצה למכור. רוצה לזכות בהכרה.
"מה אתה?", אני שואלת, והוא עונה: "צייר", אך ממהר להדגיש כי הוא גם אמן, ומאמנותו נובע גם הכשרון לצייר. עם שפכטל. ארי לויט לא לוקח מכחול ליד כשהוא רוצה להעלות על הבד תמונות של נופים או כל דבר אחר. ארי לוקח ליד שפכטל.
איך הכל התחיל זו שאלה כמעט מתבקשת, כי לויט הגיע לציור ממקום של יצירה, אבל יצירה אחרת לגמרי - עבודת בניין. כשנפגש עם הסטוקו (טיח המשמש ליציקה חיפוי ועיצוב של קירות) הבין שעם החומר הזה הוא יכול לעשות הרבה יותר מרק לחפות קירות והחל לצייר. לצייר בעזרת שפכטל וסטוקו.
לויט, יליד 1969, היגר לאוסטרליה בשנת 2002. שם למעשה פיתח את המיומנות לה קרא בהמשך הדרך "שפכטליזם". לאחר שניהל גלריה משלו בסידני, החליט לחזור לארץ, כאן הוא מנסה לפרוץ דרך ולהגיע לכמה שיותר אנשים.
הציורים שמתהווים תחת ידיו של לויט הם מרהיבים, הצבעים פורצים החוצה מהתמונה וקשה להישאר אדיש אליהם. הדמויות המופיעות בחלק מהציורים ייחודיות ביותר לסגנונו וקשה להאמין שצוירו שלא בעזרת מכחול דקיק. ללויט לא נדרשות שעות רבות לחלום על הציור שלו. הוא מצייר ישר על הבד ללא סקיצה וללא הכנה מוקדמת כלשהי.
אני אישית התחברתי לציורי הנוף שלו, ששיחה קצרה בינינו הוכיחה כי אכן כל אחד יכול לראות בהם נוף שונה לחלוטין. הציורים מעבירים תחושה שאפשר להיכנס ולטייל בהם. הם מלאי עומק, חיים ונושמים. הנופים הנשקפים מהתמונות מציעים חוויה מענגת ואינם מרמזים דבר על הטכניקה של לויט. ציורי הדגים גם הם מרשימים בצבעוניותם ובעושר שלהם.
ארי לא מסתפק בציור בלבד, ובספר שהוציא לאור - בו הוא מתאר את עבודתו-מיומנותו - הוא פורס את משנתו דרך שירים קצרים המלווים כל תמונה ותמונה. ולארי לויט יש בהחלט משנה סדורה. לדבריו, אמן הוא אדם המיומן במלאכתו. לא כל צייר הוא אמן, אלא רק אותם ציירים שלעבודתם נדרשת מיומנות. ותחת הכותרת אמנות ארי מסרב להכניס ציירים כמו ואן גוך ופיקאסו, מה שמעיד ללא ספק שלויט מרגיז לא מעט אנשים.
בימים אלו מציג ארי לויט בגלריית האכסדרה, עיריית ראשון לציון (הכרמל 20), את עבודתיו בתערוכה "מתגעגע". בתערוכה מוצג גם ספרו הראשון של לויט "אלוף אומן", שכולל אוסף ציורים ושירים.
מרענן ביותר ומומלץ מאוד.

לויט חושף את הסודות

[צילום: ארי לויט]
[צילום: ארי לויט]
[צילום: ארי לויט]
[צילום: ארי לויט]
[צילום: ארי לויט]
[צילום: ארי לויט]
[צילום: ארי לויט]
[צילום: ארי לויט]
תאריך:  25/09/2011   |   עודכן:  25/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארי לויט מצייר בשכפטל ומזמין לגעת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יפה ומעורר השראה-כל הכבוד! ל"ת
החלמאי  |  25/09/11 17:27
2
אריה - כל הכבוד מדהים! ל"ת
מוציקו  |  25/09/11 18:15
3
אהבתי
רמי בר  |  26/11/11 07:59
4
אוהבת אותך ואת הציורים שלך
דודה מאירה  |  2/07/12 22:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו יצחקי, עכבר העיר
תוכנית הגמר הדגימה איך גם בתוכנית טלוויזיה אפשר לעשות צדק חברתי, כשמצד אחד עומד עמנואל המצליחן, ומצד שני אבי עם הסיפור הקשה    כמו ברובין הוד, נלקח הנצחון מהחזק והעשיר, כדי לתת אותו למי שבאמת זקוק לו, כדי לשנות את חייו
איתי כהן
הוא דחק בפלשתינים להכריז על מדינה באופן חד-צדדי אך מטיל היום ספק בהצלחת היוזמה    הוא מסרב להצעות ממפלגות שונות לחזור ולעמוד בראש    אולמרט נעלם לו, ברק מאוס בעיניו ("אני לא מדבר איתו כבר עשר שנים") וזהבה גלאון היא המועמדת שמתאימה בעיניו להנהיג את המפלגה שממנה פרש לפני שש שנים    יוסי שריד, יו"ר מרצ לשעבר, מציג פוליטיקה אחרת וחושף מדוע נעלם השמאל
רפי מן
"כמאובנים, כאילו פגע בהם הרעם, ישבו הכל ברגע קבלת תוכנית החלוקה באו"ם". עזריאל קרליבך על דיפלומטיית המסיבות הציונית ועל הרגע שבו ריחפה בחלל נשמת דורות ישראל
אריה גלוזמן
חריקות במערכת היחסים עם אירן, הזרמות כספים בירידה מ'האחים המוסלמים', ותקנות חדשות של ארגוני סיוע בינלאומיים מייצרים קשיי תזרים לממשלת החמאס ברצועה שמכבידה את עולה על האוכלוסיה
יואב יצחק
קבוצה של גורמים פופוליסטיים ובהם ראש הממשלה שר האוצר והעיתון דה-מארקר מובילים ג'יאהד נגד קבוצה מצומצמת של טייקונים    אלא שאת המחיר האמיתי ישלמו משקיעים פרטיים וגורמים מוסדיים שהם-הם המחזיקים העיקריים באותם תאגידים שיינזקו    חיוב הטייקונים למכור נכסים יגרום לאובדן פרמיית השליטה    הממשלה נמנעת מלבצע מהלכים לפתיחת השוק לתחרות אמיתית - תוך מתן היתרים לכניסת בנקים זרים וחברות ביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il