X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
החגים בפתח ועימם ארוחות החג העמוסות לעייפה שטומנות בחובן מלכודות שיכולות להיות הרסניות לחלק מאיתנו חשוב להימנע ממזון מטוגן או מזון עתיר בתיבולים, צבעי מאכל או בחומרים משמרים
▪  ▪  ▪
הקמומיל מפחית כאבים
[צילום: האגודה למלחמה בסרטן]

החגים בפתח ועימם ארוחות החג העמוסות לעייפה שטומנות בחובן מלכודות שיכולות להיות הרסניות לחלק מאיתנו. בעיקר לאנשים שמערכת העיכול שלהם פיתחה את הרגישות למזון שיכולה להדליק בהם את המדורה הפנימית שיושבת להם במערכת העיכול.
צרבת. אחד התסמינים העיקריים והשכיחים שעליהם מלינים אנשים בתקופה שבה התזונה היומיומית משתנה, ושמאפיינת כל-כך את תקופת החגים. אותה תקופה שאנו מעמיסים על הצלחות מכל טוב, ומוצאים את עצמנו נעים מארוחה לארוחה.
מה היא צרבת?
צרבת בעיקר מתבטאת בתחושת צריבה המלווה בכאב המתבטא בוושט ואשר מקורה ממערכת העיכול כלפי מעלה. זוהי התבטאות של עליית חומצות הקיבה שעולות כלפי מעלה מכיוון מערכת העיכול, ויכולות להסתיים בטעם מר וצורב בחלל הפה. תחושת הצרבת מתעוררת בעיקר לאחר אכילת מזון שומני, מתובל רבות או בכלל בשל אכילה רבה ובלתי מבוקרת של מזון. התופעה שכיחה בקרב נשים בהריון, אך גם בקרב אלו שאינם נושאים ברחמם דבר. במצב שבו הצרבת הינה מתמשכת ומופיעה בתדירות גבוהה, אנו יכולים ללמוד כי המקור טמון בתסמונת האולקוס (כיב קיבה).
הסיבות להופעת הצרבת על-פי הרפואה הסינית
הרפואה הסינית מתארת את הופעת הצרבת כמצב שבו אנרגיית מערכת העיכול מורדת ועולה כלפי מעלה ואינה יורדת בהתאם לתהליך הזרימה הנכון של מערכת העיכול (כלפי מטה), כתוצאה מנוכחות של עודף אש במערכת העיכול.
הסיבות להופעת התופעה טמונים בהרגלי אכילה לא נכונים הכוללים: אכילה רבה ולא מבוקרת, מזון מטוגן או עתיר בתיבול שתורם רבות לאש הפנימית במערכת העיכול או למערך רגשי לא מאוזן הכולל מתח, לחץ וכעס שמתורגמים על-ידי הגוף למחוללי התופעה.
הדרכים לטיפול שהרפואה הסינית מציעה
ראשית, חשוב מאוד לשמור על תזונה נכונה, ועל האדם לזהות מה המזון שבעיקר מחריף את תחושת השריפה בגופו. כמו-כן, חשוב להימנע ממזון מטוגן או מזון עתיר בתיבולים, צבעי מאכל או בחומרים משמרים שהרי הם מעודדים את השריפה הפנימית. על האדם אף לנסות ולהפחית את המתח והלחץ שהוא שרוי בו, עליו למצוא דרכים לנקות את גופו מרגשות שליליים אלו, ואחת הדרכים לעשות זאת זה לעסוק בפעילות ספורטיבית שמסייעת לגוף לסלק פסולת פנימית שהיא לאו-דווקא חומרית.
דיקור סיני ידוע בהשפעתו הרבה על הגוף, ועל הטבה במצבים של כיב קיבה וצרבות. כמו-כן, צמחי מרפא סיניים שהשפעתם המרגיעה והמצננת תסייע רבות לאזור המודלק ולתחושת הבערה להפחית את עוצמתה.
התזונה שיכולה לסייע
  • שתיית חליטת קמומיל: הקמומיל ידוע כצמח המפחית כאבים והמטיב מצבים דלקתיים;
  • יוגורט עם מלפפון ונענע: שלושתם ידועים כמקררים, וכיכולים לטפל במצב של דלקתיות וחום. הנענע ידוע כצמח מקרר;
  • מרקים שעשויים מירקות שורשיים: ירקות השורש ידועים בהשפעתם על חיזוק מערכת העיכול ויצירת הרמוניה ואיזון במערכת העיכול.

הכותבת היא מנהלת מסלול לימודי הרפואה הסינית במזרח מערב בת.ל.מ
תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאוה רוזנפלד
כשמתארחים וגם כשמזמינים, הכינו עצמכם מראש לכך שהמטרה היא בילוי    בכל הזדמנות צאו לטייל    במהלך הארוחות, בין הארוחות, בבית ובחוץ, הקפידו על שתייה מרובה של מים
אורן פרסיקו
בתצהיר משפטי נחשפת לראשונה מעורבות ישירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחינמון "ישראלי": העורך הראשי מונה "לבקשת ביבי ומר אדלסון, בשיחת טלפון משותפת עם נתן אשל"
איריס שחר
דבש הוא מרכיב חשוב בתכשירים קוסמטיים, שמטרתם ניקוי העור, טיפול בפצעי בגרות, מניעה וטיפול בקמטים    שמן זרעי רימון הינו אחד השמנים היעילים ביותר בקוסמטיקה למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, טיפול בקמטים והחזרת המראה החיוני והבריא של עור הפנים
צילה שיר-אל
אין סיכוי שיהיה כאן שקט חברתי בשנה הקרובה וגם לא בשנים הקרובות    השנה תהיה שנת מבחן לכל תהליך השלום במזרח התיכון    וגם: תחזית אסטרולוגית כללית לילידי כל המזלות לשנת תשע"ב (2012-2011)
איתמר לוין
שופטת השלום סיגל רסלר-זכאי אינה מרגישה כבולה לפסיקה של בית המשפט המחוזי, כאשר נראה לה שהמשמעות תהיה - כלשונה - "לגנוב סוסים בחושך". היא מקדמת ביעילות את התיקים, תוך שמירה על אווירה טובה - ומבלי לתת לצדדים למשוך את הדיון מעבר לנדרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il