X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערב השנה החדשה מותר לנו לקוות שהטלוויזיה שלנו תשתנה שלא נטבע בין תוכניות ריאליטי, שהערוץ הממלכתי יעמוד בייעוד שלו, שלא רק נשים יתפשטו על המסך ושאולי, סוף סוף, יאיר לפיד ילך בעקבות אביו הבקשות של מדור טלוויזיה בעכבר העיר
▪  ▪  ▪
רוץ יאיר, רוץ. יאיר לפיד [צילום: פלאש 90]

ברכות ראש השנה המקובלות מאחלות תמיד "שנה טובה", "שנשמע בשורות טובות" ונותנות תקווה להתחדשות ושאר ירקות. אם מותר לקוות שהשנה נמצא זוגיות, נקבל קידום בעבודה ואולי סוף סוף נצליח לטייל בעולם ובדרך לראות כמה הופעות רוק משובחות, מותר גם לקוות שהשנה, תהיה לנו טלוויזיה אחרת.
שנת תשע"א אופיינה בעיקר בכמות בלתי נדלת של תוכניות ריאליטי מצליחות וכאלה שפחות, משדרי חדשות מלאים באירועים חריגים ושליליים, מיחזור של תכנים בערוצים השונים, הרבה זמן מסך לאלירז שדה ושפע של תוכניות דיבורים משמימות. ערב השנה החדשה הוא הרגע שבו אנחנו לא מתביישים לקוות ולייחל, אז הינה, כמה בקשות לקברניטי הטלוויזיה שלנו לשנה הבאה.

לך לפוליטיקה יאיר

רוץ, יאיר, רוץ. זה כל שאנחנו מבקשים בפרוש השנה החדשה. לא שמורגש כאן איזה מחסור מיוחד בפוליטיקאים המשתייכים למרכז-השפוי, הליברל-דמוקרטי, שונא-החרדים, ערבים, מתנחלים (ועכשיו יש להוסיף, גם טייקונים) בדיוק במידה הנכונה. אבל אם זה מה שנדרש כדי לגאול אותנו ממסע התעמולה המביך שמנהל האיש-והג'ל בפריים-טיים של ערוץ 2, אז שיהיה.
למי שעוד זוכר לו חסד-נעורים, קשה שלא להצטער על עלייתו ונפילתו הטרגית של יאיר לפיד. מה נשאר מהימים של עופר השרמנטי ב"שירת הסירנה"? איך קרה שהאיש שכתב יצירת מופת דקדנטית כמו "גרה בשנקין", תרגם בכישרון רב את דילן, ואף העז להשמיע מדי פעם דעה שנויה במחלוקת, הפך לטיפוס הדביק מ"אולפן שישי", שמבלה את מיטב זמנו בריקוד על שולחנות ב-"גנקי"?
טוב, טרגדיה היא מילה קצת חזקה בהקשר הזה. יאיר אף פעם לא היה ג'ון לנון. ליהיא איננה יוקו. וכנראה שכשהזוג המלכותי יזכה לשחק את תפקיד רונלד וננסי רייגן בהיסטוריה של מדינת ישראל, לא יקום הפסיכי שיקפוץ עליהם בצווחות "אני הולדן קולפיד!". אבל הגיע הזמן לשים סוף לפארסה הזו, שבמסגרתה מגיש מהדורת החדשות המרכזית של ערב שבת עסוק בליטוף אינטנסיבי של הזקפה הלאומית. בשביל מה יש לנו פוליטיקאים? (אורי ערן)

מוות מהיר לריאליטי

בהתחלה זה היה אולי נחמד. "פרויקט Y" היה חצי בדיחה, ל"השגריר" היה פאסון ציוני, ו"החפרפרת" בכלל נראית היום כמו מותחן אינטלקטואלי. אבל מאז הריאליטי שטף את המדינה והטביע את כולנו ברפש. כל פורמט זכה לעשרות ואריאציות, ספין-אופים וספיישלים; כל אזרח קטן מהרחוב הפך לכוכב גדול מהוילה; כל סלב דרג ג' הפך לסלב דרג ג' במעקב 24/7; כל שיחת סלון פרטית וחלולה, הדהדה באלפי שיחות סלון אחרות; וכל אלירז שדה הפך למולטי-טאלנט.
מה כבר איבדנו בדרך? לא הרבה. רק את הכבוד העצמי, את התוכן האיכותי, ואולי גם דור שלם של ילדים שמתחנך לרגלי ריגושים זולים, בורות חסרת בושה וריקנות שאין לה קץ. הגיע הזמן שמישהו יקח את כל מופעי האקסהיביציוניזם המביכים האלה ויצעק להם בקול "תשכרו חדר!", ועדיף אחד פרטי, בלי מצלמות רעבתניות ובלי הפקה פולשנית. או לכל הפחות, שמישהו יגלה אותם לערוץ נישה משלהם, ויפנה לנו את הפריים טיים לחומרים קצת יותר אינטליגנטיים מקנוניות נכלוליות בהישרדות ושיחות בריכה בהאח הגדול. אם יורשה לי לצטט את אבו מאזן: די, די, די. (ניב שטנדל)

עירום גברי יתקבל בברכה

בשנים האחרונות החלו רשתות הכבלים, HBO בראשן, לנתק את עצמן בכוח מאמריקה התאגידית, המתחסדת, השמרנית והמיושנת (מי אמר "סיבת התה"?) והחלו לנצנץ עם סצנות סקס בוטות, עירום פרונטלי ואפילו גמד שובב עם פה מלוכלך. מאימפריית הפשע, הפמליה, מילדרד פירס, דם אמיתי, העשב של השכן, משחקי הכס, קליפורניקיישן, רומא, שושלת טיודור - כולן מציגות איברי גוף חשופים, מתנדנדים וחטובים, עלילה איכותית והפקה ברמה גבוהה כאילו לסמן לצופים "בואו בגלל הרזומה של אלן בול, תשארו בגלל הציצים של סוקי סטקאוס".
וכאן בדיוק הבעיה. למרות שאני שמחה עם כל האיברים העירומים הללו שמתרוצצים על המסך, זמן האוויר מוקדש כולו כרובו דווקא לחלק הנשי במשוואה. מה עם קצת שיוויון מגדרי? מה עם לראות חלקים יותר אינטימיים מלבד הריבועים של אשטון קוצ'ר, התחת של אדריאן גרנייה או צל חולף של גבריותו של דויד דוכובני? הרי אפילו אלכסנדר סקארגרד, גבר נורדי הבנוי לתלפיות ונוהג להסתובב עירום גם באמצע סופת שלגים, סיפר בראיון כי מאלצים אותו לשים גרב בצילומים. ואני אומרת - די לגרב. די להתחסדות. אם אתם מראים ואגינות כחלק מהתפתחות העלילה, אפשר לזרוק לשם גם כמה בולבולים לאמינות. קחו דוגמה מאורי פפר שמסתובב בחמידות אין קץ בסצנות של 2.3 בשבוע ומראה לגויים מיהו באמת הפטיש היהודי. (אור בר שלום)

תמורה בעד האגרה

כמו להסתכל על הילד שעכשיו נולד לך ולומר שהוא כבר לא ילך לצבא, כי עד אז יהיה שלום, ככה אפשר גם לקוות, לבקש ולייחל שהשנה הקרובה הערוץ הראשון יתחיל לתפקד כערוץ ממלכתי ראוי. הציפייה הזאת אפילו הרבה פחות ריאלית, כי במקרה של הערוץ הראשון, אין שום מעצמה בינלאומית עם אינטרסים באזור, אלא רק ידיים בוחשות ללא הרף של פוליטיקאים ובעלי עניין.
ובכל זאת, אפשר לייחל, שבשנה הקרובה הכספים יופנו להפקות, ולא למשכורות, שלוח השידורים לא יהיה מורכב כולו מראשים מדברים של פוליטיקאים, שערכי ההפקה יתעדכנו לעשור השני של המאה ה-21 ושהשידור הממלכתי יתחיל להחזיר לציבור שמממן אותו. אפשר רק לייחל ולחלום כמה אפשרויות עבודה ייפתחו בפני אנשי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע המקומיים אם לפחות שליש מתקציב רשות יופנה להפקות חיצוניות. זה מגיע להם, זה מגיע גם לנו. (זיו יצחקי)

תאריך:  30/09/2011   |   עודכן:  30/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יאיר לפיד לפוליטיקה: בקשות לשנה הבאה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פני חסידיו כפני הג'וניור=יאיר
קורןנאוה טבריה  |  1/10/11 10:12
2
יאיר לפיד פחדן!!!העובדה שנשאר
צמוד לשולחן   |  1/10/11 10:43
3
מה מכשיר אותו להנהיג מדינה?
שאול א.  |  1/10/11 22:06
4
אתמוך לאחר שיגיד קדיש על אביו ל"ת
יש מיש  |  2/10/11 11:31
5
"לך לפוליטיקה יאיר"
אוונגארד  |  3/10/11 03:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר תמר ספרא
תרופות ביולוגיות לטיפול בסרטן השד נוספו בשנים האחרונות לטיפולים הכימותרפיים וההורמונליים    הן משפרות את התגובה ומאטות את קצב המחלה
מיכל גרשוביץ
במידה וחסר בגוף בויטמין D, ניתן לצרוך תוסף יומי של ויטמין D3    חשיפת פנים וזרועות ללא תכשירי הגנה בכל יום שיש שמש למשך 15-10 דקות, תתרום רבות לעליית הויטמין בגוף
אברהם (פריצי) פריד
אנו יודעים בדיוק מיהם המשחיתים, אנו יודעים מהיכן הם באים    אנו יודעים גם לאן זה יוביל: מהצתת מסגדים ועקירת מטעים, לרצח של אנשים חפים מפשע    אלה מעשים שיונקים את מניעיהם מהשקפות גזעניות ולאומניות הבזות לכל תרבות אנושית
טובה ספרא
תחזית אסטרולוגית לשבוע 30.09.2011-07.10.2011
אשר אקסלרד, חיים שיבי, ליאון אמיראס, יוסי זויטיא
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס עיצב מחדש את מוסד מבקר המדינה. על כך אין עוררין. יש מחייבים. יש שוללים. אך החותם שלו הוטבע. בראיון למערכת "הלשכה" הוא מפרט את שלושת מרכיבי הביקורת שגיבש: תהיה ביקורת בזמן אמת שיאפשר גם תיקון. יפורסמו שמות האחראים לנוהל לא תקין – לא חוקי – או לא טהור מידות. והרובד השלישי המורגש היטב בקריית הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il