X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ראש השנה מאחורינו, אך תקופת החגים טרם הסתיימה לה רגע לפני שתיפקדו את הסוכה ואת מטעמי החגים הבאים עלינו לטובה, הכנו עבורכם הצעה מפתה אשר תפתור לכם את הדאגה: ניתוח שאיבת שומן נשמע טוב וקל מדי? אז זהו, שאין פתרונות קסם
▪  ▪  ▪
אכול כפי יכולתך
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ניתוח שאיבת שומן הוא אחד מהניתוחים הפופולריים היום בקרב נשים וגברים. אולם אם חשבתם או קיוויתם כי תוכלו לאכול, לשבוע וללא רסן ולרוץ אל שולחן המנתחים - אתם טועים. עודף משקל אינו דבר בריא ומהווה מגיפה מספר אחד בעולם המערבי. על כן, לפני הכל, יש לחזור למשקל גוף תקין ולהתמודד עם העודפים באמצעות דיאטה בשילוב פעילות גופנית. לעיתים, באם אמצעים אלו לא מספיקים בכדי לחזור לגזרה, ניתן לאמץ פתרונות מעולם הכירורגיה הפלסטית ולטפל בעודפים באופן ממוקד.
שאיבת שומן הוא כלי נפלא לעיצוב הגוף לאנשים במשקל גוף תקין או מעט מעל לכך, אבל בהחלט איננו תחליף לדיאטה. אם אתם סובלים מעודף משקל ניכר, לא ניתן יהיה לבצע שאיבת שומן להסרת השומן העודף כולו. באמצעות שאיבת שומן אנו יכולים להסיר מצבורים עקשניים באזור שונים בגוף ובכך לפסל את הגוף מחדש למראה החטוב הרצוי. האזורים הפופולריים בהם מתבצע ניתוח זה הינם: בטן, ירכיים ומותניים.

בחזרה לשגרה

תהליך ההחלמה יכול להיות מלווה באי-נוחות, אך לרוב אינו מלווה בכאבים, ולכן מאפשר חזרה לפעילות רגילה כבר לאחר מספר ימים בודדים. חשוב להקפיד על לבישת מחוך או מחטב צמוד בהתאם להנחיית הרופא בשבועות הראשונים לאחר הניתוח (זו אחת הסיבות שהניתוח שכיח בעונות מעבר ופחות בקיץ).
אומנם החזרה לפעילות היא מהירה, אבל הזמן עד לקבלת תוצאה סופית, הוא ארוך יחסית לניתוחים אחרים ויכול להגיע אפילו לחצי שנה. הסיבה לכך היא כפולה: בניתוח שאיבת שומן יש בצקת ונפיחות באזורים שטופלו שיכולה להימשך חודשים ורק לאחר-מכן מתחיל תהליך התכווצות והיצמדות העור שיכול להימשך אף הוא מספר חודשים נוספים. לכן, יש להיעזר בסבלנות ולהמתין לקבלת התוצאה הסופית המרשימה.
על-מנת לזרז את תהליך ההחלמה, ניתן לעשות עיסוי לימפטי החל משבוע וחצי-שבועיים לאחר הניתוח. מדובר בעיסוי עדין במיוחד, המזרז את פינוי הנוזלים ממיקום הניתוח ובכך מקדם את הליך ההחלמה ומקצר את תקופת האי-נוחות.
לסיכום, ניתוח שאיבת שומן יכול להוות פתרון אידיאלי למצבורי שומן עקשניים בגוף אשר לא ניתן להיפתר מהם באמצעות פעילות ספורט ודיאטה. זוהי פרוצדורה המתאימה לאנשים בעלי משקל גוף תקין המבקשים לחטב את הגוף וליהנות ממראה יותר אסתטי, אך אינה מהווה תחליף לדיאטה וספורט ולאורח חיים בריא החשוב גם לשמירה על תוצאת הניתוח.

האם אתם מועמדים אידיאלית לשאיבת שומן?

שאיבת שומן כאשר מבוצעת בצורה נכונה, היא תהליך בטוח יחסית עם תוצאות טובות. עם זאת, יש להדגיש כי אסור לשאוב כמויות גדולות וההנחיות הם לא לשאוב מעבר ל-5 ליטר, מאחר ששאיבות גדולות יכולות להסתיים בסיבוכים קשים עד כדי מוות.
שאיבת שומן מתאימה לאנשים במשקל תקין או קצת מעל ותלויה במרקם עור תקין. אנשים עם עור רפוי וריבוי פסי מתיחה או אנשים מבוגרים, אינם מועמדים אידיאליים לתהליך. הסיבה לכך היא שבתהליך שאיבת השומן אני מוציא את התוכן ולא נוגע במעטפת (העור) ולכן אני נעזר ביכולת ההתכווצות הטבעית של העור בכדי שייצמד למבנה הגוף החדש הנוצר לאחר השאיבה. במידה והעור הוא רפוי או לא אלסטי, המטופל יישאר עם עודפי עור וריפיון לא אסתטיים.

הפרד ומשול

בניגוד לדעה המקובלת, השומן שיש לנו מתחת לעור, לא מסתובב לו חופשי כמו נוזל או ג'ל בגוף, אלא מצוי בתוך תאי השומן המחוברים אחד לשני כמעין "אשכולות ענבים". לכן, המחשבה לפיה כל מה שצריך זה להחדיר צינורית ופשוט לשאוב, היא טעות ביסודה.
חשוב להגיע לכל אשכול ואשכול של תאי שומן ורק לאחר-מכן לשאוב אותם החוצה. במידה ופעולת השאיבה לא תבוצע בצורה אחידה ומקצועית ובאם הרופא ישאיר אחריו אשכולות רבים של תאי שומן שלא הוצאו בצד אשכולות שהוצאו לחלוטין, התוצאה תהיה מראה לא אחיד של שקעים וגבשושיות.
לפני שמתחילים בביצוע פעולת השאיבה, חייבים להכין את הרקמה לתהליך. הדבר נעשה על-ידי הזלפה של תמיסה מיוחדת המכילה מים פיזיולוגיים, חומר נגד כאבים (לידוקאין) וחומר המכווץ כלי דם ומפחית את הדימום (אנדרנלין). לאחר הזלפת התמיסה והמתנה של כ-20 דקות עד להשלמת פעולתה, יכול המנתח הפלסטי להתחיל בתהליך השאיבה.
יצוין, כי גם תהליך ההזלפה חייב להיעשות בצורה אחידה, ממוקדת ומדויקת, מכיוון שפיזור הנוזלים לא ייעשה מעצמו ועל הרופא לפזר אותם באמצעות צינורית מיוחדת בכל נקודה ונקודה ממנה הוא הולך לשאוב.
תהליך שאיבת השומן עצמו, יכול להיעשות על-ידי צינורית דקה וחלולה ומיוחדת, שהיא מעוגלת בקצה ובעלת מספר פתחים (נקרא: קנולה). צינורית זו מנתקת את תאי השומן מהאשכולות שלהם ואלו נשאבים בתת-לחץ אל מיכל איסוף. לטכניקה בסיסית זו, מתווספות כיום אינספור שכלולים, החל מקנולה שרוטטת במהירות גבוהה ומאפשרת הפרדה יעילה של אשכולות השומן בקלות ובכך פיסול מדויק יותר, דרך צינורית מלאה אשר עושה פעולה דומה (של הפרדת תאי השומן) באמצעות גלי אולטרא סאונד ועד להמסה של אותם תאים באמצעות אנרגיית לייזר או גלי רדיו.
בסופו של דבר, איכות התוצאה המתקבלת תלויה לא רק במכשיר, אלא ביד שאוחזת בו, מאחר שמדובר בפעולה שדומה מאוד לפיסול. משך זמן הניתוח אינו תלוי בכמות הנשאבת, אלא בכמות האזורים הנשאבים ובאופיים. אם כן, שאיבת שומן תלויה במיקום השומן, במבנה הגוף ועוד.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, מנהל מרפאה ברחוב האומנים 7 בתל אביב
תאריך:  02/10/2011   |   עודכן:  02/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאיבת שומן לעיצוב הגוף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עברת ניתוח פלסטי?
LOEI1010  |  16/10/11 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
בעוד שב"ישראל היום" טוענים כי החינמון אינו מכשיר תעמולה, אלא פועל על-פי תוכנית עסקית, שלמה בן-צבי מציג בתצהיר שהגיש במשפט מול אדלסון תחשיב שלפיו החינמון מפסיד 3 מיליון דולר בחודש "ואינו יכול להיות רווחי"
אמיר בר-קול
במאמר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי Nature, גילו ד"ר אהוד נקר מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' צבי פירן מהאוניברסיטה העברית בירושלים, אות רדיו שיעזור למצוא מיזוגים של כוכבי ניוטרונים, אשר אותם מחפשים כיום ברחבי העולם על-מנת למצוא את גלי הכבידה
יהודה יפרח
השופט משה בר-עם והשופטים מרים מזרחי ויורם נועם מבית המשפט המחוזי בירושלים אישררו בעקיפין את המסקנות של מוחמד בכרי בסרטו "ג'נין ג'נין". הקול הצלול הבודד של השופט נועם סולברג לא הספיק על-מנת להכריע את הכף
אריה גלוזמן
פינחס ענברי, מזרחן בכיר המתמחה ברשות הפלשתינית, מציע לא להתרגש מהבקשה להכריז על מדינה פלשתינית, אך גם לא להיות שאננים. הפלשתינים לא יקימו מדינה של ממש, בין היתר כי אין להם כלכלה של ממש
יואב יצחק
העיתונאי-פרשן בן כספית כתב טור בדיוני במעריב וכדרכו המפוקפקת מתגולל על נתניהו    בעבר פרסם בן כספית לא מעט בדותות וגרם נזק עצום לאמינותו של מעריב ולהטעיית הקוראים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il